mboost-dp1

Krav på at få pengene tilbage?

Gå til bund
Gravatar #1 - moveteam
20. okt. 2007 12:01
Hej med jer :)

Jeg har købt en HP Pavillion dv9045ea til 8.999 hos TDC for et år siden. Imidertidlig har der været nogle mærkelige problemer med den;
-Webcamet virkede kun de første par måneder, og nu vil min pc hverken forbinde til det, lige gyldig om jeg bruger Vista eller XP (HP's XP)
-Plasticen rundt om skærmen begyndte lige pludselig at brække op i aug-sep måned i år, og jeg har altid behandlet computeren ordenligt, ALDRIG tabt den, det skete hver gang man lukkede låget, og det tyder vel på dårlig byggekvalitet?
-Når jeg har den i dvale tænder den lige pludselig og totalt uforusigeligt, midt om natten, uden man har rørt den, eller puttet ting i den.
-Batteriet til uret virker overhovedet ikke, hver gang jeg tager batteriet ud nulstiller det, eller går et par dage tilbage.
Har sendt den til reperation, men der er f***** gået lang tid synes jeg; siden 8. sep, altså over 6 uger. Selvfølgelig hvis jeg snart får den tilbage og ALT virker, er det ok, men de udstyrede mig med en lånecomputer, og det er også bedre end ingenting, men jeg orker bare ikke hvis der er noget galt med min pc når jeg får den hjem og skal bruge 6 uger til med en Sempron CPU og 256 MB RAM. De var så frække først at sige at de ikke havde nogen trådløse netkort, så gik jeg derind en halvanden uge efter hos en anden, og han sagde bare 2sek og så lånte jeg et - det er bare irriterende.

Men mit spørgsmål, hvis jeg først får den sent tilbage (f. eks i starten af november), så der er gået over 8 uger, og fejlene stadig ikke er rettet, har jeg så ikke krav på ombytning eller pengene tilbage?

Har læst på forbrug.dk, at hvis det tog urimeligt lang tid kunne man sagtens, ellers havde sælger 2 forsøg, men kun hvis sælger kunne forklare hvorfor det ikke var lykkedes første gang. Mange af mine problemer med computeren er ikke periodiske men konstante.

Håber I forstår mig og på forhånd tak for hjælpen!
Gravatar #2 - MiniatureZeus
20. okt. 2007 12:06
Ja, jeg ville sige at ud har enten krav på pengene tilbage eller en ny computer i samme stand.
Gravatar #3 - moveteam
20. okt. 2007 12:14
Tak for svar :)

Hvad er en rimelig tid for (bærbare) computere egentlig?
Gravatar #4 - MiniatureZeus
20. okt. 2007 12:20
Kommer an på problemet, om virksomheden har delene hjemme, om du kan undvære pc'en osv.
Det bør dog ikke overskride 5-6 uger, hvis det er en almindelige rep.
Gravatar #5 - moveteam
20. okt. 2007 12:26
Ja, ved godt at de bare som undskyldning kan bruge at delene ikke var hjemme, men der er lavet en regel/lov om urimelig lang tid, så er det bare ærgeligt for dem at de skal punge ud med pengene igen? For har en eller anden fornemmelse af at de ikke får fikset det ordenligt.

Selvom jeg har fået en låne computer, er den så langsom når man programmerer, at jeg nogen gange skal side og vente 1 minut før jeg kan ændre ting igen.
Gravatar #6 - MiniatureZeus
20. okt. 2007 12:29
Mener at der er nogle regler omkring, at hvis du skal bruge din computer for "at overleve", altså hvis du f.eks. lever af at programmere store programmer, så må der ikke gå mere end x antal uger med rep.

Men på den anden side, hvis du levede af at programmere havde du nok ikke købt en HP lowend og slet ikke i TDC ;)
Gravatar #7 - TullejR
20. okt. 2007 12:33

*BÅÅT* - det har intet med sagen at gøre om virksomheden har reservedele hjemme, det er ikke forbrugerens problem.
Gravatar #8 - moveteam
20. okt. 2007 12:33
Nej lever ikke af det - overhovedet, bare hobby..

Og nej køber aldrig ting i TDC igen, de var bare de eneste der på det tidspunkt havde præcis den computer, og "dengang" var den rimelig high-end inden for bærbare, ihvertfald hurtigere end den skod Acer jeg har lånt..
Gravatar #9 - helsinghof
20. okt. 2007 13:18
#2 Det er altså lidt mere kompliceret end så.

Men gå da ned til dem og sig hvordan tingene forholder sig. Skriv en skriftlig klage og giv dem, så kan du gå til forbrugernævnet bagefter. Du har umiddelbart en rimelig stærk sag, medmindre de altså vurderer at skaden er selvforskyldt. (ikke at jeg mener den er det)
Gravatar #10 - moveteam
20. okt. 2007 13:44
Jeg har behandlet den rigtig godt, og det er selve lukkemekanismen som har revet plasticen op, så ok hvis jeg bare havde ladet min computer været lukket hele tiden, var det nok ikke sket af sig selv. Men det er vel bare dårlig byggekvalitet så?

Tak for alle svarene
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login