mboost-dp1
LAN
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Kan huske da vi spillede Diablo 1 på lan, der skulle man tilføje NWLink IPX/SPX/NetBios-kompatible transportprotokol før end man kunne spille.
I windows XP:
Kontrolpanel ->
Netværksforbindelser ->
Højreklik på den forbindelse du bruger ->
Egenskaber ->
Tryk på Internetprotokol (TCP/IP) ->
Tryk installer ->
Vælg protokol ->
Klik tilføj.
I windows XP:
Kontrolpanel ->
Netværksforbindelser ->
Højreklik på den forbindelse du bruger ->
Egenskaber ->
Tryk på Internetprotokol (TCP/IP) ->
Tryk installer ->
Vælg protokol ->
Klik tilføj.
Der er en del ting der kan gøres. Jeg bruger Hamachi hvis vi ikke sidder ved siden af hinanden, men med rigtigt lan, kan du prøve at lave din ip-adresse om så alle der er på lan'et ligner hinanden.. det har jeg i hvertfald oplevet skulle gøre det nemmere for programmer at se hinanden.. men ellers kan du prøve at slå den Internet Protocol Version 6 (TCP/IPv6) fra, så det kun er 4'eren der er sat på... dette kan også gå ind og give problemer (sidder med vista)...
Men den protocol kan du finde ved at gå ind i netværks- og delingscenter, vis status (ved forbindelsen) egenskaber, også slår du den fra...
Håber det ville hjælpe...
Men den protocol kan du finde ved at gå ind i netværks- og delingscenter, vis status (ved forbindelsen) egenskaber, også slår du den fra...
Håber det ville hjælpe...
Norrah (4) skrev:Der er noget bøvl med IPX protokolen i vista/win7 mener jeg.
Så jeg kan f.eks. ikke spille bomberman over ipx.
Kan ikke lige huske årsagen.
Fik den forklaret i en.. mindre nærværende tilstand.
problemmet er at IPX ikke finds i Vista/Win 7 som udgangs punkt, man kan dog ligge den ind i 32 bits versionen
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.