mboost-dp1

Langomst internet - hvad gør jeg?

Gå til bund
Gravatar #1 - dktekno
23. jul. 2008 21:02
Jeg har købt en ny bærbar, en Asus F7kr.

Problemet er, at efter et stykke tid på LAN (ikke wireless), så bliver internetforbindelsen ufatteligt langsom.

Det er meget forskelligt hvor lang tid der går. Nogle gange bliver nettet langsomt efter 5 minutter, andre efter 5 timer!

Jeg har endda opdateret netværkskortets driver fra Asus' hjemmeside, og det har ikke hjulpet. Jeg har opdateret Vista, og intet har hjulpet.

Så har jeg ringet til Asus, hvor jeg bare får at vide, at de ikke kender til problemet og at jeg skal prøve at geninstalleret Windows, selvom jeg har gjort det næsten hundrede gange!

Og jeg frygter, at hvis jeg sender min bærbare ind til Asus, at de så enten ikke kan finde problemet (fordi der kan gå en hel dag inden LAN-forbindelsen bliver langsom) eller at jeg bare får en ny af samme mærke - og med samme problem, som jeg så kan sende ind til dem, og sådan kan det køre i én uendelighed!

Jeg har søgt på nettet, og det eneste jeg kan finde omkring emnet er, at Norton eller andre anti-virusprogrammer sløver computeren generelt, men jeg har altså afinstalleret alle former for medfølgende anti-virus programmer og kører altså kun med ZoneAlarm og NoScript-plugin til Firefox, og jeg har også deaktiveret og nedlukket ZoneAlarm, uden at det har hjulpet.

Hvad skal jeg gøre?

Jeg kan ikke fortryde mit køb hos den butik jeg har købt computeren af.
Gravatar #2 - kimx
23. jul. 2008 21:14
Prøv med en linux live-cd, så kan du i hvert fald undersøge om det er et hardware eller eksternt problem.

Hvordan langsomt, lav hastighed ellers lange svartider?
Gravatar #3 - dktekno
23. jul. 2008 21:17
Hvordan langsomt, lav hastighed ellers lange svartider?

Lange svar-tider. Når jeg så genstarter computeren forsvinder problemet, for så at komme tilbage efter et stykke tid.
Gravatar #4 - kimx
23. jul. 2008 22:13
Har du en eller anden form for touter på dit netværk, hvis ja prøv uden denne.
Gravatar #5 - madeinrussia
24. jul. 2008 07:58
#4 "Router" - det kan jo faktisk rigtig nok være den og slet ikke computeren.. prøv evt. på et andet netværk, hos dine forældre eller venner..
Gravatar #6 - kimx
24. jul. 2008 08:19
Slem typo, det er selvfølgelig router ikke touter som #5 siger ;)
Gravatar #7 - dktekno
24. jul. 2008 19:49
Det er ikke routeren den er gal med. For jeg har nemlig testet det:

Når de lange svartider kommer, så har jeg sat en anden bærbar computer på netværket, og her virker det fint nok.
Gravatar #8 - madeinrussia
24. jul. 2008 19:57
#7 testet på andre netværk?
Gravatar #9 - dktekno
24. jul. 2008 20:37

#7 testet på andre netværk?

Ja, samme problem.
Gravatar #10 - madeinrussia
24. jul. 2008 21:45
Kan du fortælle mig alt du kan finde om netværkskortet?

jeg syntes det lyder rigtig meget som nogen signaler der brager sammen nettet går ned også laver du "reparer" for at det virker igen, har du kun det ene netværk? kan det være den mister forbindelsen ? virker det trådløse fint?

det er sku et godt mysterium, men jo mere vi ved jo mere kan vi sætte os ind i det :)

tvivler dog på det er software fejl, men du KAN jo prøve en "gammel" driver istedet for den nyeste..
Gravatar #11 - dktekno
25. jul. 2008 11:08
Det bliver endnu mere mystisk:

Nu sidder jeg ved en anden bærbar, en Acer, som har både ZoneAlarm og diverse sikkerhedsforanstaltninger sat på som eller skulle sløve computeren, og her går webbrowsing betydeligt hurtigere end på den anden computer i den tid den "virker fint".

Og nej, det er ikke fordi der er adware eller virus eller andet møg på den defekte maskine. Problemet har været der lige siden jeg købte den for en uges tid siden, og gentagende gange efter at jeg har geninstalleret Windows. Jeg bruger desuden Firefox 3 med NoScript.

Et eller andet tyder på, at det er netkortet.

Jeg kan ikke finde ud af, om det er lange svartider eller hvad det er, og hvis ikke Asus kan se fejlen, endten fordi det langsomme internet når computeren virker fint kun er en smule, men dog mærkbart i forhold til den anden computer, eller fordi der kan gå mange timer inden internetforbindelsen for ALVOR bliver ekstremt langsom.

Og det koster € 95 hvis ikke de kan se fejlen. Det er vel hvad man kalder periodisk fejl.

De siger de aldrig har hørt om noget lignende, de siger de alle sammen, ham jeg sidst talte med sagde, at han aldrig i sine 17 år i IT-support havde hørt om noget lignende.

Hvad kan det være?
Gravatar #12 - madeinrussia
25. jul. 2008 11:11
#dktekno du kan jo bruge det trådløse vel? ellers køb et ekternt kort og prøv med det.. så finder du ihvertfald ud af om det er netværkskortet eller ej
Gravatar #13 - dktekno
25. jul. 2008 11:14
12 skrev:
#dktekno du kan jo bruge det trådløse vel? ellers køb et ekternt kort og prøv med det.. så finder du ihvertfald ud af om det er netværkskortet eller ej

Jeg har ikke i sinde at købe for 300 kr. USB-netkort.

Jeg har 5 USB-porte, og de er alle i brug!
Gravatar #14 - praktikant muffe AKA pewbe
25. jul. 2008 11:15
da jeg købte den com jeg bruger nu virkede det trådløse ikke..
jeg prøvede alt hvad jeg kunne finde på men det virkede ikke..
så gik jeg ned i butikken med den.. og fik den byttet til en ny..

det var netkortet der ikke virkede...
Gravatar #15 - Thalion
27. jul. 2008 20:36
HAr du set på mængden af traffik der kommer ud af din computer? og hvad hvis du har en anden computer på netværket på samme tid? hvad gør det?

Men har du prøvet at resette bios til default?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login