mboost-dp1
Langt kabel til fordelerboks
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej Newz
Så har jeg endelig modtaget mit udstyr til DBNet, dog skal der lige overståes en lille hurdle inden jeg igen kan se tv og bruge 50 mbit internet. Jeg skal have trukket et ca. 20 meter LAN kabel fra udgangen i min gang til fordelerboksen i min stue.
Skal jeg kigge efter noget bestemt inden jeg køber det? Mit eneste eget krav er at det skal være hvidt, men jeg vil ikke miste noget signal på de 20 meter.
Har kigget på dette.
Så har jeg endelig modtaget mit udstyr til DBNet, dog skal der lige overståes en lille hurdle inden jeg igen kan se tv og bruge 50 mbit internet. Jeg skal have trukket et ca. 20 meter LAN kabel fra udgangen i min gang til fordelerboksen i min stue.
Skal jeg kigge efter noget bestemt inden jeg køber det? Mit eneste eget krav er at det skal være hvidt, men jeg vil ikke miste noget signal på de 20 meter.
Har kigget på dette.
Shit det er dyrt o_O
Plejer at lave mine kabler selv... Ved ikke hvor ofte du bruger sådanne kabler, men for en plovmand (eller mindre) kan du få 100 meter kabel, RJ45 stik og en tang der både kan håndtere RJ45 og 11 ....
Anyway, hvis du vil give over 8 kr/m kontra 2-3 kr/m så kan du roligt købe det kabel :)
Plejer at lave mine kabler selv... Ved ikke hvor ofte du bruger sådanne kabler, men for en plovmand (eller mindre) kan du få 100 meter kabel, RJ45 stik og en tang der både kan håndtere RJ45 og 11 ....
Anyway, hvis du vil give over 8 kr/m kontra 2-3 kr/m så kan du roligt købe det kabel :)
Ja. Eller nej, kablet kan fås billigere (ifht. #1), hvis det skal være helt hvidt og ikke lysegråt.
edit:
For god ordens skyld:
http://www.av-connection.dk/?ML=381
edit:
For god ordens skyld:
http://www.av-connection.dk/?ML=381
Ja, har for mange år siden selv rodet med det lort, gider det ikke. Så jeg går efter den nemme løsning.
Så kommer næste ting, til min store frustration har jeg netop opdaget at udbydere stadig udsender routere uden n wifi standard. Simpelthen forkasteligt.
Så når jeg nu har fanget jer, kan jeg nøjes med denne extender eller er det noget andet jeg skal ud i?
Så kommer næste ting, til min store frustration har jeg netop opdaget at udbydere stadig udsender routere uden n wifi standard. Simpelthen forkasteligt.
Så når jeg nu har fanget jer, kan jeg nøjes med denne extender eller er det noget andet jeg skal ud i?
Sanity (15) skrev:At det linkede device også er en extender giver vel ikke problemer?
Næ ikke umiddelbart, men at det er en Netgear kan give problemer. Personligt kunne jeg aldrig drømme om at købe Netgear, så hellere Dlink eller Linksys hvis det skal være i den billige ende.
Hvis det skal være i den prisklasse så er vil jeg uden tvivl vælge den fremfor Netgearen. Nok bare mig der har dårlige erfaringer med Netgear og gode med Linksys.
Hvis det skal være i den prisklasse så er vil jeg uden tvivl vælge den fremfor Netgearen. Nok bare mig der har dårlige erfaringer med Netgear og gode med Linksys.
#18,19 - men, er 2,4 GHz N en god idé? Jeg ved selvfølgelig ikke hvor OP bor, men hold da magle jeg er glad for at have et 5 GHz N-netværk her hvor jeg bor, med 50 forskellige AP's der kæmper om kanalerne på 2,4Ghz båndet.
Desuden kan en Mac vist ikke køre 300mbps over 2,4 GHz N, bare til info :)
Desuden kan en Mac vist ikke køre 300mbps over 2,4 GHz N, bare til info :)
Du skal bruge cat. 5e eller over, smid en 50,- mere og køb et cat 6. Kik på denne side: AV-Cables.dk
Du skal bruge cat. 5e eller over, smid en 50,- mere og køb et cat 6. Kik på denne side: AV-Cables.dk
Tak, shackleton, det var præcis det svar jeg var efter i OP. Jeg overvejer stadig at købe routeren i #18, eller dens mere beefy fætter med dual-channel. Selvom jeg bor i København har jeg ikke oplevet problemer overhovedet med 2,4 GHz, men jeg har selvfølgelig heller ikke haft 50 mbit fiber før.
Ok, fik købt en cisco linksys e2500, men jeg er grumt skuffet. Har siddet og forsøgt at tweake routeren på forskellige måder men jeg kan knapt nok få den til at downloade med mere end 2mbit! Jeg har et n-netkort og har indstillet routeren til den mindst befolkede kanal (3), mit netkort understøtter åbenbart ikke 5ghz frekvenser (?). Jeg skulle finde en hemmelig settings side for at få routeren til at smide 270mbit på 2,4 ghz båndet, men hvis jeg gør det, kommer der ikke internet igennem (!?).
Hvor meget skal man punge ud med for at få en router der med sikkerhed kan køre over 50 mbit? Pludselig føler jeg at jeg skulle have været glad for fullrates netgear router der ingen problemer havde med at smide i hvert fald 20 mbit over samme afstand.
Jeg skal i hvert fald ned at bytte e2500'eren.
Hvor meget skal man punge ud med for at få en router der med sikkerhed kan køre over 50 mbit? Pludselig føler jeg at jeg skulle have været glad for fullrates netgear router der ingen problemer havde med at smide i hvert fald 20 mbit over samme afstand.
Jeg skal i hvert fald ned at bytte e2500'eren.
Well, min E3000 kører uden problemer 60+ mbit hver vej (fiber) - har dog ikke testet N? Men på B/G kører jeg med 40-50 mbit på 10 meters afstand
Jeg har ikke nogen problemer med kabel, kun det trådløse. Jeg har dog også læst et eller andet sted at sidste års modeller (bl.a. e3000) generelt skulle være bedre. Det er muligt de har smidt signal kvaliteten væk til fordel for design.
Men det må vel næsten være N du får 60+ Mbit på?
Men det må vel næsten være N du får 60+ Mbit på?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.