mboost-dp1

Linux - åben vindue udne dekorationer.

Gå til bund
Gravatar #1 - JensOle
4. dec. 2008 15:02
Er der ikke en der kender et trick til at åbne et vindue fra prompten fx mplayer, uden decorationer. Noget ala :

gtk-hide-decorations mplayer /min/film.avi

el.

set show_window_decorations=0
mplayer /min/film.avi

edit: I må undskylde det kommer lige her op til jul.
Gravatar #2 - JensOle
5. dec. 2008 10:57
Come on nørder !

Er der nogen der kan gøre det i windåse ?
Gravatar #3 - zin
6. dec. 2008 14:42
#2: Windows uden dekorationer? Du drømmer. Det ser ud af helvede til hvis man gør det. :)
Gravatar #4 - JensOle
6. dec. 2008 15:17
Jeg vil bare gerne have vist videoen i nogel kordinater x,y,w,h uden noget andet.
Gravatar #5 - BurningShadow
6. dec. 2008 15:44
Har du andre vinduer åbne samtidig?
I gamle dage kunne man bare dræbe sin window manager, og så starte sit program, der så ville blive vist på den grå X baggrund. Jeg ved ikke om det stadig er muligt, med alle de fancy ting der er kommet siden jeg sidst brugte Linux.

Hvis du fortalte os hvad det skulle bruges til, kunne det også være at der var en der havde en anden løsning på dit problem...
Gravatar #6 - TullejR
6. dec. 2008 16:21
.. det kommer med garanti an på din window-manager, når du vil gøre det sådan der.
Gravatar #7 - m_abs
6. dec. 2008 18:50
TullejR har ret, det kommer meget an på window manageren.
I KDE4 kan mangle sætte "no border" på et vindue ved at trykke Alt+F3 og under "Advanced" i den menu der åbnes vælger "no borders".

Jeg ved ikke, hvordan man slår det til når programmet starter.

Og jeg aner ikke hvordan man med andre window managere end KDEs.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login