mboost-dp1
Linux VPN server
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej rare mennesker.
Nu skal jeg snart ud i den store verden, hvor de store stygge regeringer spærre for diverse sider, så derfor vil jeg gerne sætte en VPN server op på min VPS.
Jeg har så forsøgt at google en hel masse og de fleste anbefaler:
- OpenVPN, men den kræver en speciel software klient
- Pptpd, men der er passwords i klar tekst
Krav:
- Passwords er krypterede
- Man skal kunne komme på med en standard Windows installation uden brug af ekstra programmer
- Det må ikke koste over 200 kr.
Det kunne også være rart hvis brugere kan oprette sig selv via et web interface, så jeg ikke behøver kende deres passwords (vi er 4 der kommer til at bruge den).
Hvad kan I anbefale mig?
Nu skal jeg snart ud i den store verden, hvor de store stygge regeringer spærre for diverse sider, så derfor vil jeg gerne sætte en VPN server op på min VPS.
Jeg har så forsøgt at google en hel masse og de fleste anbefaler:
- OpenVPN, men den kræver en speciel software klient
- Pptpd, men der er passwords i klar tekst
Krav:
- Passwords er krypterede
- Man skal kunne komme på med en standard Windows installation uden brug af ekstra programmer
- Det må ikke koste over 200 kr.
Det kunne også være rart hvis brugere kan oprette sig selv via et web interface, så jeg ikke behøver kende deres passwords (vi er 4 der kommer til at bruge den).
Hvad kan I anbefale mig?
Jeg havde lidt samme spørgsmål, måske du kan bruge noget fra "min" tråd: http://newz.dk/forum/support/vpn-server-110896#new
Jeg skal ærligt erkende at jeg droppede det igen, da jeg ikke fandt en løsning der passede mig (mest fordi jeg nok er/var for doven til at sætte mig ind i linux)
Så jeg endte på med en Hardware løsning fra Sofaware.
Jeg skal ærligt erkende at jeg droppede det igen, da jeg ikke fandt en løsning der passede mig (mest fordi jeg nok er/var for doven til at sætte mig ind i linux)
Så jeg endte på med en Hardware løsning fra Sofaware.
Jeg kørte engang openvpn via SMEserver, det var alt sammen grafisk og meget "let" at gå til..
Jeg ved dog ikke om SME stadigvæk bliver opdateret (= sikker)
Jeg ved dog ikke om SME stadigvæk bliver opdateret (= sikker)
#10 - Det er helt fint. Hvorfor vil du have noget grafisk til at sætte brugere op? Hvis du allerede kender de 4, der skal have adgangen er det en ret overskuelig opgave at klaske lidt i en terminal.
Der skal skrives et par config filer og signeres nogle nøgler og så er du kørende. Til dine klienter, giver du dem nøgler og en konfigurationsfil, de skal smække ind i deres klient og så er de klar.
Første gang jeg satte det op, brugte jeg denne guide: http://openvpn.net/index.php/open-source/documenta...
Jeg synes den er god med nogle pædagogiske tabeller og sådan lidt.
Der skal skrives et par config filer og signeres nogle nøgler og så er du kørende. Til dine klienter, giver du dem nøgler og en konfigurationsfil, de skal smække ind i deres klient og så er de klar.
Første gang jeg satte det op, brugte jeg denne guide: http://openvpn.net/index.php/open-source/documenta...
Jeg synes den er god med nogle pædagogiske tabeller og sådan lidt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.