mboost-dp1

lyd problen, surrund - y adapter?

Gå til bund
Gravatar #1 - Lylover
10. okt. 2011 09:34
Hey Drenge

Jeg har investeret i et surround system.
Mit problem er, at lydindgangen på dette system består af ikke bare en men hele tre lydstik!
der er 6 højtalere i alt, dvs. pr to højtalere er der et lydstik. Jeg har kigget på y adapters, men problemet er, at der jo kun er to i sådan en. Jeg skal bruge tre.

Har , forgæves, forsøgt at søge på internettet efter en løsning.

Nogle forslag drenge?
Jeg kan ikke lodde lortet sammen, så det er ikke en mulighed......

Takker på forhånd
Gravatar #2 - Alrekr
10. okt. 2011 09:35
2 y-adaptere + lidt jack-ledning (går ud fra at det er jack-kabler).
Gravatar #3 - Qw_freak
10. okt. 2011 10:11
Lylover (1) skrev:
OP

Hvilket system har du købt?
Gravatar #4 - Lylover
10. okt. 2011 11:05
qw_freak (3) skrev:
Lylover (1) skrev:
OP

Hvilket system har du købt?

Det er et panasonic surround. Jeg kan ikke huske model nummeret, og jeg er ikke hjemme pt!

Men systemet har 5 højtalere som bliver koblet sammen i en bas, som samtidig sender de tre jackstik ud..

Alrekr (2) skrev:
2 y-adaptere + lidt jack-ledning (går ud fra at det er jack-kabler).

Hvordan kobler jeg den jack ledning på? :D Jeg er ikke så fix.....
Gravatar #5 - Alrekr
10. okt. 2011 11:06
Køb noget færdig ledning i Harald Nyborg eller Silvan, inkl. stikkene på. Det er klart det nemmeste.
Gravatar #6 - Qw_freak
10. okt. 2011 11:37
Alrekr (5) skrev:
Køb noget færdig ledning i Harald Nyborg eller Silvan, inkl. stikkene på. Det er klart det nemmeste.

hold dig fra det lort, og køb det på nettet i kval der ikke bare er lysnet-ledning....
Gravatar #7 - terracide
10. okt. 2011 12:02
#6:
Hvad bliver det næste?

Du anbefaler "Monster Cables"? *rolling eyes*

http://www.engadget.com/2008/03/03/audiophiles-can...

Terra - Du er dog morsom...men prøv at læse lidt fysik...
Gravatar #8 - Qw_freak
10. okt. 2011 12:18
terracide (7) skrev:

Har jeg faktisk sjovt nok... og siden du ikke har, vil jeg bruge min tid på andet end at diskutere med lægfolk....
Gravatar #9 - terracide
10. okt. 2011 12:22
qw_freak (8) skrev:
terracide (7) skrev:

Har jeg faktisk sjovt nok... og siden du ikke har, vil jeg bruge min tid på andet end at diskutere med lægfolk....

Så kan du vel lige forklare fysikken bag hvad du mener er gode og hvad du mener er dårlige kabler ikke?

Det her vil blive meget morsomt...
Gravatar #10 - Qw_freak
10. okt. 2011 12:27
terracide (9) skrev:
[quote=qw_freak (8)][quote=terracide (7)]

Så kan du vel lige forklare fysikken bag hvad du mener er gode og hvad du mener er dårlige kabler ikke?

Jeg har ikke noget at jeg skal bevise over for dig, så find en der vil bruge sin tid og uddannelse på at forklare dig noget som ikke bare kan forklares i en post som denne.

Et lille hint: ikke alt hvad der kan skrives i en 40 linier lang artikel på internettet indeholder den fulde sandhed, eller grundlag for forståelse...
Gravatar #11 - Alrekr
10. okt. 2011 13:54
terracide (9) skrev:
qw_freak (8) skrev:
terracide (7) skrev:

Selve kablet (dvs. kobberet) kan man ikke gøre så meget ved. Men qw_freak har lidt ret. Billige kabler er ofte dårligt skærmet, både fysisk og elektromagnetisk, samtidig med at overfladen på selve stikket er udformet i billigt stål eller et andet billigt ledende materiale. Når vi taler analoge signaler er det en fordel at have godt skærmede kabler og bedre stik - guld er faktisk at foretrække, så overførslen mellem stik og stik er optimal.
Gravatar #12 - terracide
10. okt. 2011 14:18
#11:
Oh really...så du mener altså også at monster cables er bedre til de spændinger vi snakker om per kvadrat end en ganske almindlig bøjle?

Terra - I er satme morsomme...
Gravatar #13 - Qw_freak
10. okt. 2011 14:24
terracide (12) skrev:
#11:
Oh really...så du mener altså også at monster cables er bedre til de spændinger vi snakker om per kvadrat end en ganske almindlig bøjle?

Nu er du sådan set selv den eneste der nævner de der Monster Cables...

Spændinger pr. kvadratmeter...?
Det der med at læse op på fysikken, måske det er noget du selv skal få gjort lidt i....
Gravatar #14 - Alrekr
10. okt. 2011 14:26
terracide (12) skrev:
#11:

Jeg siger da netop at kobberet er ligegyldigt, men at skærmingen, både fysisk og elektromagnetisk, og stikkene har en betydning. Guldstik giver en bedre overførsel, men det er ligegyldigt hvis vi taler digitale signaler. En hård men fleksibel gummiskal kan hjælpe med at undgå brud i kobberet. Samtidig er selve samlingen stik-kabel også vigtig - er det noget svagt skrammel, eller er det solidt? Solide samlinger kan holde til meget, svage samlinger går meget nemt i stykker.

Anyways, hvad er monster cables egentlig?
Gravatar #15 - OxxY
10. okt. 2011 14:28
Lylover (1) skrev:
Hey Drenge

Jeg har investeret i et surround system.
Mit problem er, at lydindgangen på dette system består af ikke bare en men hele tre lydstik!
der er 6 højtalere i alt, dvs. pr to højtalere er der et lydstik. Jeg har kigget på y adapters, men problemet er, at der jo kun er to i sådan en. Jeg skal bruge tre.

Har , forgæves, forsøgt at søge på internettet efter en løsning.

Nogle forslag drenge?
Jeg kan ikke lodde lortet sammen, så det er ikke en mulighed......

Takker på forhånd

Hvorfor har du købt surround hvis du vil fodre det med stereo? Du skal bruge 6 kanaler ind for at få surround, hvis du ikke har tænkt dig at bruge det, så køb da et stereo sæt i stedet for, så får du sku noget mere højtaler for pengene.
Gravatar #16 - Qw_freak
10. okt. 2011 14:34
OxxY (15) skrev:

Hvorfor har du købt surround hvis du vil fodre det med stereo? Du skal bruge 6 kanaler ind for at få surround, hvis du ikke har tænkt dig at bruge det, så køb da et stereo sæt i stedet for, så får du sku noget mere højtaler for pengene.

Tror måske at han tænker på lyden fra bundkort/lydkort til anlæg...

Gravatar #17 - Lylover
10. okt. 2011 14:37
Det er et Phillips 5.1 speaker system!
Og #15 jeg købte det til mit (daværende) nye fladskærms tv, således jeg kunne få surround.!

Der er 5 eksterne højtalere som alle bliver connected til bassen, som også sender de tre (grønne) jackstik ud.

Hvad gør jeg? Jeg kan ikke lave det med jackstik, tror jeg...
Gravatar #18 - OxxY
10. okt. 2011 14:49
Indgangene er front, back og center+sub, rimelig standard for analog overførsel af 5.1 surround. Hvis din kilde ikke har analog 5.1 udgang, får du ikke rigtigt noget fornuftigt ud af den uden extraudstyr *shrugs*
Gravatar #19 - terracide
10. okt. 2011 14:50
Jeg nævnr Mosnter Calbes, fordi qw_freak faldt i fælden og mener der er hørbar forskel på audio kalber.

Det samme påstår Monster Cables og visse såkaldte "audiopfile".

Desværre viser alle test at det er ren fiktion og at "audifile" ikke kan høre forskel på om man bruger "Monster cables"...eller en metalbøje...testet via AB tests...

På det korte afstand vi nsakker om her er der ikke noget der hedder gode/dårlig kabler...og guldkabler...what a JOKE:

http://www.roger-russell.com/wire/wire.htm#introdu...

Terra - Så hvor mange penge har i smidt i so far? lol
Gravatar #20 - Lylover
10. okt. 2011 15:28
OxxY (18) skrev:
Indgangene er front, back og center+sub, rimelig standard for analog overførsel af 5.1 surround. Hvis din kilde ikke har analog 5.1 udgang, får du ikke rigtigt noget fornuftigt ud af den uden extraudstyr *shrugs*

Det tænkte jeg nok....ekstra udstyr, hvad snakker vi om her?
Jeg har et sony bravia tv, så det har ikke 5.1 udgang
Gravatar #21 - Alrekr
10. okt. 2011 15:39
terracide (19) skrev:

På det korte afstand vi nsakker om her er der ikke noget der hedder gode/dårlig kabler...og guldkabler...what a JOKE:

http://www.roger-russell.com/..

Terra - Så hvor mange penge har i smidt i so far? lol

Tja - min underviser i elektrofysik har en anden holdning. Men han ved jo også kun noget om nanopartikler, så det dér med strøm og guld er jo slet ikke hans spidskompetence.. oh wait...
Gravatar #22 - terracide
10. okt. 2011 15:42
#21:
Så din underviser siger at monster cables er bedre?

Men ved du hvad...jeg er 100% sikker på at din underviser ikke har set det link der og du sidder og smålyver lidt nu.

Modbevis mig gerne...vis din underviser det link..og se om han har faktuel kritik...og ikke bare et forsøg på Appeal to authority...
Gravatar #23 - OxxY
10. okt. 2011 15:53
Lylover (20) skrev:

dit tv har sikkert optisk udgang, så en surround decoder, de er bare ikke synderlig almindelige standalone. Men man ka da få nogen på ebay http://www.ebay.com/itm/5-1-Digital-Surround-Sound...

umiddelbart ville det dog virke smartere at returnere det system og få et der er lidt mere kompatibelt med dit tv (aka har digitalindgang).
Gravatar #24 - Lylover
10. okt. 2011 16:00
OxxY (23) skrev:
Lylover (20) skrev:

dit tv har sikkert optisk udgang, så en surround decoder, de er bare ikke synderlig almindelige standalone. Men man ka da få nogen på ebay http://www.ebay.com/itm/5-1-Digital-Surround-Sound...

umiddelbart ville det dog virke smartere at returnere det system og få et der er lidt mere kompatibelt med dit tv (aka har digitalindgang).

Min kvittering har jeg desværre bortlagt. Jeg forsøgte dog, at få dem til at tage imod byttehandlen anyway, men desværre!
Jeg takker for hjælpen, også må jeg skaffe mig en surround decoder..
Gravatar #25 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
10. okt. 2011 16:15
Årh Terra ... Kunne du for en gangs skyld ikke lukke røven istedet for at snakke om noget du ikke ved en skid om!

Det er klart du ikke kan høre forskel på dine aldi-højtalere - men tror du ikke der er en grund til at dem der er noget inden for lyd altid går efter kvalitetsvarer som f.eks. guld/sølv kabler, titaniums diskanter etc.?

Jeg ved godt du elsker at trolle - men bare for EN gangs skyld, så luk røven! Vi - på newz - magter fandme ikke at høre på dit ligegyldige pis! Du skal altid nedgøre folk som ved noget du ikke gør, et typisk tegn på ignorance!

- Terra, vil så gerne lyde klog.
Gravatar #26 - terracide
10. okt. 2011 16:28
Thoroughbreed (25) skrev:
Årh Terra ... Kunne du for en gangs skyld ikke lukke røven istedet for at snakke om noget du ikke ved en skid om!

Det er klart du ikke kan høre forskel på dine aldi-højtalere - men tror du ikke der er en grund til at dem der er noget inden for lyd altid går efter kvalitetsvarer som f.eks. guld/sølv kabler, titaniums diskanter etc.?

Jeg ved godt du elsker at trolle - men bare for EN gangs skyld, så luk røven! Vi - på newz - magter fandme ikke at høre på dit ligegyldige pis! Du skal altid nedgøre folk som ved noget du ikke gør, et typisk tegn på ignorance!

- Terra, vil så gerne lyde klog.

Du dokumentere lige hvorfor visse kabler skulle være være bedre...du ved fysikken bag ved...for der er ingen (i den skala vi snakker om)

Dit indlæg er tomt, uden dokumentation...og spild af tid.

Åh, ja...mine "aldi" højtalere går fra 40.000Hz til 20Hz...vil vædde med dine går fra 20.000Hz til 20Hz...Am I mistaken...eller er de endnu værre?

Terra- Den sidste idiot er ikke født endnu...
Gravatar #27 - meh
10. okt. 2011 16:49
terracide (26) skrev:
Terra- Den sidste idiot er ikke født endnu...
Du pønser vel ikke på at sætte børn i verden.

Ledeevne og interferens, så er der ikke mere at sige der da resten er logik.
Gravatar #28 - terracide
10. okt. 2011 17:15
meh (27) skrev:

Ledeevne og interferens, så er der ikke mere at sige der da resten er logik billig PR for idioter.

FYP...og du mangler dokumentation...en rand der er begyndt at brede sig i denne tråd...blandt monster cable turds...
Gravatar #29 - Chewy
10. okt. 2011 17:18
Får du penge fra monster cables hver gang du omtaler produktet? Siden du er så vild med at namedroppe dem konstant...
Gravatar #30 - <3Thinkpads
10. okt. 2011 17:23
terracide (28) skrev:
meh (27) skrev:

Ledeevne og interferens, så er der ikke mere at sige der da resten er logik billig PR for idioter.

FYP...og du mangler dokumentation...en rand der er begyndt at brede sig i denne tråd...blandt monster cable turds...

Klovn, du er den eneste som nævner monster cables og bagefter bruger det som postulat for at qw_freak mener det. Du har ret, den sidste idiot er ikke født, men pt. ligger du på første pladsen over den største idiot født.
Gravatar #31 - XorpiZ
10. okt. 2011 17:58
Jeg skal være den første til at erkende, at terra er en idiot - men når det er sagt, så er der stadig ingen af jer, der har modbevist hans påstand.
Gravatar #32 - terracide
10. okt. 2011 17:59
#30:
Det var ikke mig der var så stupid at påstå der er forskel på kabler..det var qw_freak...men jeg morer mig over at folk er så vilde med at få "ram" på mig at de skider på fysikken love...Selv sårpis prøver ivirgt..som en lille herreløs hvalp.

Dare:
Post ét link med dokumentation for forskel på kalber når vi snakker audio!

Terra - vil vædde med at alle vil være efter mig...men ikke komme med ét link.
Gravatar #33 - Chewy
10. okt. 2011 18:16
@31
men når det er sagt, så er der stadig ingen af jer, der har modbevist hans påstand.

Men hvorfor skulle vi dog spilde energi på det?
Gravatar #34 - Alrekr
10. okt. 2011 19:01
terracide (32) skrev:

Det virker som om du bare ikke vil forstå mig, så jeg vil forsøge at skrive det i punktform:

* Guld leder strøm bedre end stål/tin
* Guld ruster ikke (garanteret)
* Audio-signalet er strømbaseret
* Guld er ergo bedre til stik

* Kabelskærmingen og samlinger skal være fysisk og elektromagnetisk gode
* Hvis fysisk dårlig risikerer man at kobberet inde i kablet knækker
* Hvis elektromagnetisk dårlig risikerer man indstrålet støj
* Eksempel:
----* Antennekabel fra føtes, 10 meter for 99 kr. Masser af støj, næsten umuligt at se fjernsyn. Kan til gengæld formes (næsten) som modellervoks.
----* Antennekabel lavet af fagmand på stedet. 7 meter for 350 kr. Ingen støj overhovedet, meget stift kabel.

* Kobber-kvalitet 'ligemeget'

Det er desuden ikke alt som er på internettet. Mine lærebøger i fysik og i digital signalbehandling er ikke - omend begge støtter min påstand.

Min påstand er i øvrigt ikke at kablet er bedre, kun er teorien understøtter at kablet er bedre.

terracide (22) skrev:

Men ved du hvad...jeg er 100% sikker på at din underviser ikke har set det link der og du sidder og smålyver lidt nu.

Min underviser siger ikke at monster cables er bedre, men at de teoretisk har bedre overførselskapacitet. Hvor mener du i øvrigt at jeg smålyver? Og nej, han har nok ikke set et tilfældigt link på internettet.

XorpiZ (31) skrev:
men når det er sagt, så er der stadig ingen af jer, der har modbevist hans påstand.

Altså, udover jeg henviser til hvad en Ph.d med speciale i nanopartikler har undervist mig i?

PS: Super fedt at dine højttalere sørger for at få overtoner med (seriøst ment). Jeg ved det skulle give en forskel, men kan ikke selv høre den - måske fordi man vha. anti-aliasing-filtre sørger for at fjerne al lyd over ca. 20 kHz for at undgå aliasing. Jeg har så også spilet så meget musik da jeg var yngre at jeg ikke kan høre højere end 15 kHz...
Gravatar #36 - terracide
10. okt. 2011 19:37
Alrekr (34) skrev:
terracide (32) skrev:

Det virker som om du bare ikke vil forstå mig, så jeg vil forsøge at skrive det i punktform:

* Guld leder strøm bedre end stål/tin
* Guld ruster ikke (garanteret)
* Audio-signalet er strømbaseret
* Guld er ergo bedre til stik

* Kabelskærmingen og samlinger skal være fysisk og elektromagnetisk gode
* Hvis fysisk dårlig risikerer man at kobberet inde i kablet knækker
* Hvis elektromagnetisk dårlig risikerer man indstrålet støj
* Eksempel:
----* Antennekabel fra føtes, 10 meter for 99 kr. Masser af støj, næsten umuligt at se fjernsyn. Kan til gengæld formes (næsten) som modellervoks.
----* Antennekabel lavet af fagmand på stedet. 7 meter for 350 kr. Ingen støj overhovedet, meget stift kabel.

* Kobber-kvalitet 'ligemeget'

Det er desuden ikke alt som er på internettet. Mine lærebøger i fysik og i digital signalbehandling er ikke - omend begge støtter min påstand.

Min påstand er i øvrigt ikke at kablet er bedre, kun er teorien understøtter at kablet er bedre.

terracide (22) skrev:

Min underviser siger ikke at monster cables er bedre, men at de teoretisk har bedre overførselskapacitet. Hvor mener du i øvrigt at jeg smålyver? Og nej, han har nok ikke set et tilfældigt link på internettet.

Altså, udover jeg henviser til hvad en Ph.d med speciale i nanopartikler har undervist mig i?

PS: Super fedt at dine højttalere sørger for at få overtoner med (seriøst ment). Jeg ved det skulle give en forskel, men kan ikke selv høre den - måske fordi man vha. anti-aliasing-filtre sørger for at fjerne al lyd over ca. 20 kHz for at undgå aliasing. Jeg har så også spilet så meget musik da jeg var yngre at jeg ikke kan høre højere end 15 kHz...

Flot, du har slet ikke læst link #2...men bræger bare løs...uden dokumentation
Jeg har fremlagt 2 links.

Et med en blindtest der viser at såkaldte "audiofile" IKKE kan høre forskel i en AB test på en metalbøje...og et hamrende dyrt kabel.
http://www.engadget.com/2008/03/03/audiophiles-can...

Et der forklare videnskaben bag ved med målinger og det hele.
http://www.roger-russell.com/wire/wire.htm#introdu...

Hvad får ejg som "modargument"?

"Waahhhaa...guld leder bedre"...idiot...det er jo ikke det der er pointen.
Pointen er om det gør nogen forskel her!
Og nej det gør det ikke amatører.

Også derfor i ikke kan dokumentere jeres mundlort...nes pads?

Terra - Men bliv endelig ved...det er sgu' bedre end at se religiøse gå i selvsving...
Gravatar #37 - Qw_freak
10. okt. 2011 19:47
terracide (19) skrev:
Jeg nævnr Mosnter Calbes, fordi qw_freak faldt i fælden og mener der er hørbar forskel på audio kalber.

Så jeg faldt i en fælde! jojo, dig og dine konklusioner er ret morsomme til tider...

terracide (26) skrev:

Du dokumentere lige hvorfor visse kabler skulle være være bedre...du ved fysikken bag ved...for der er ingen (i den skala vi snakker om)

http://www.audioxpress.com/reviews/media/504hansen...
(Det er lidt sjovt at hans monster kabel er en del af testen, selvom det er det som performer tættesst på det almindelige lysnet-ledning)

http://www.aes.org/e-lib/browse.cfm?elib=13662
(siger ikke at man skal købe kablerne til de vilde priser, men at der er forskel på kabler)

terracide (26) skrev:

Åh, ja...mine "aldi" højtalere går fra 40.000Hz til 20Hz...vil vædde med dine går fra 20.000Hz til 20Hz...Am I mistaken...eller er de endnu værre?

Fordi deres Range betyder at lyden fra dem er god..?

terracide (32) skrev:
Det var ikke mig der var så stupid at påstå der er forskel på kabler..det var qw_freak..

sikker på det ikke er dig der er stupid med den slags kommentarer?

Fakta er, at kapacitancen og inductansen i det kabel som man bruger udgør en hørbar og målbar forskel på lyden, idet lydsignalet udsættes for en skiftene impendans og faseforskydning i forhold til frekvensen på lyden.
Desuden er der de harmoniske strømme som også bestemmes af induktansen og kapaciteten, disse giver ved bestemet frekvenster forhøjede amplituder på signalet..

Det er faktisk sådan at det var på mode for en del år siden blandt audiofile at bruge stive kabler i en høj kvadrat da man på den måde kunne nedsætte kapaciteten og induktansen. lidt a'la de bøjler du linker til, og det fungerede godt. problemet var dog at man ikke kunne sælge kablet videre da to set-ups ikke var det samme.

Mht skærmede kabler er de mest vigtige hvis man bruger aktive højtalere da støjen fra det terrestiale er stor forholdsmæssigt lydsignalet.
Gravatar #38 - Lylover
10. okt. 2011 20:01
rasmusssen (35) skrev:
http://www.dealextreme.com/p/trust-5-1-surround-us...

JA tak.. Det var lige sådan noget jeg skulle bruge...........
Bortset fra det er til min bærbar, og dermed kan det ikke bruges til mit TV, hvilket ellers var planen. Men jeg takker ellers :)
Gravatar #39 - XorpiZ
10. okt. 2011 20:14
terracide (32) skrev:
Selv sårpis prøver ivirgt..som en lille herreløs hvalp.

Wat

Jeg kaldte dig bare en idiot - det er jo ikke forkert. Derudover pointerede jeg, at de ikke har modbevist dig.

Er du ikke træt af at bevise, at du har problemer med at læse og forstå?
Gravatar #40 - apkat
10. okt. 2011 20:20
[url=
Gravatar #41 - Lylover
10. okt. 2011 20:20
http://www.avxperten.dk/adaptere/adapterkabel/hq-s...
er det ikke sådan en her jeg leder efter?
Gravatar #42 - Chewy
10. okt. 2011 20:24
Hvad har du af udgange på dit tv?
Gravatar #43 - Lylover
10. okt. 2011 20:28
Ja, jeg har et Sony Bravia TV.
21 bens scartstik med lyd/videoindgang, RGB indgang og tv-lyd/videoudgang
Lydingang (phono-stik)
AV3 videoindgang (phono-stik)
AV3 lydindgang (phono-stik)
DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL) digitalt optisk stik (to-kanals lineær PCM, DObly Digital)
Var/FIX - lydudgang (phono-stik)

På mit surround system var der som nævnt 3 jack stik som gik ud og som skal forbindes til TV'et på en eller anden måde

Er seriøst på bar bund :)
Gravatar #44 - Qw_freak
10. okt. 2011 20:38
hold dig fra scart stikket, de er kun lavet for at samle støj op...
Gravatar #45 - Lylover
10. okt. 2011 20:42
Når... jamen så................
Nægter simpelthen at investere i en receiver!!
Gravatar #46 - Alrekr
10. okt. 2011 20:48
terracide (36) skrev:
Flot, du har slet ikke læst link #2...men bræger bare løs...uden dokumentation

Han behandler kun guldstik perifært, og siger at et giver bedre forbindelse - medmindre man befinder sig i et fugtigt eller vådt miljø - og det håber jeg ikke din stue er. Resten ligner en sær blanding af at give dig og mig ret på samme tid...

terracide (36) skrev:

Også derfor i ikke kan dokumentere jeres mundlort...nes pads?

Din dokumentation for at guld skulle være ligegyldig er ikke-eksisterende.

Som et kuriosum kan jeg fortælle, at jeg kunne se forskel på mit gamle 14" CRT da jeg skiftede fra min fars billige Harald Skrald-SCART til Belkin-SCART med ilt-fri kobber, guldterminaler og individuelt skærmede signalbaner. Men det er måske bare 'trick of the mind'?
Gravatar #47 - <3Thinkpads
10. okt. 2011 21:05
Lylover (45) skrev:
Når... jamen så................
Nægter simpelthen at investere i en receiver!!

Fuck det, du bygger bare en receiver, audiokabler og alt andet du skal bruge, ud af bøjler, tomme tun- og torskerovnsdåser. Terra siger at lyden bliver bedre på den måde, han har selv læst et link på nettet hvor det står.
Gravatar #48 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
10. okt. 2011 21:15
#47 +1!

Terra, Terra, Terra ...

Du bliver da godtnok ved med dine "monster cables"? Btw imponerende range, mine går kun fra 15-25.000 Hz, men er ligeglad, for kan ikke høre højere end 18.000 - og bruger alligevel ikke de højer toner, er trods alt ikke en kat?

Men du skriver "såkaldt audiofil", og det ene link du postede skrev noget i stil med "selvkaldt audiofil" - det er som at få lavet el-arbejde af en autodidakt elektriker ... Den holder ikke hvis huset brænder og du vil have penge af forsikringen!

- Terra, elsker at komme med ubetydeligt mundlort
Gravatar #49 - Lylover
12. okt. 2011 10:01
&lt;3Thinkpads (47) skrev:
torskerovnsdåser

Det er det jeg gør så........
Tror jeg plugger to Y adapters sammen, også ser jeg om det fungerer.
Gravatar #50 - OxxY
12. okt. 2011 11:06
Lylover (49) skrev:
Det er det jeg gør så........
Tror jeg plugger to Y adapters sammen, også ser jeg om det fungerer.

Det gør det nok, du skal bare forvente et ordenligt signaltab og at du skal skrue meget op, og at du får 6 kanals stereo (hvis din Sub ikke har noget filter kan den godt komme til at lyde lidt skidt også).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login