mboost-dp1
Må jeg støvsuge min ultra støvede pc?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
De har tendens til at lave statisk elektricitet (which is bad), men jeg har nu hørt om flere succeshistorier. Så længe du ikke sætter mundstykket på printpladen eller i nærheden, men kun holder dig til bunden af kabinettet eller blæserne, så skulle der vist ikke være så meget at frygte.
Men er det overhovedet nødvendigt? Pust en enkelt gang, og ellers er det bedre at skille delene ad og vaske med passende rengøringsmidler.
Men er det overhovedet nødvendigt? Pust en enkelt gang, og ellers er det bedre at skille delene ad og vaske med passende rengøringsmidler.
Brug trykluft på dåse. Det kan skaffes relativt billigt i fotohandlere osv.
Du kan dog også bruge en kompressor, men der skal du være 100% sikker på at tanken er tømt for kondens, før du bruger den.
En støvsuger har sjældent den store effekt og får ikke ret meget med, med mindre man bruger en børste, hvilket netop kan give statisk elektricitet.
Du kan dog også bruge en kompressor, men der skal du være 100% sikker på at tanken er tømt for kondens, før du bruger den.
En støvsuger har sjældent den store effekt og får ikke ret meget med, med mindre man bruger en børste, hvilket netop kan give statisk elektricitet.
qw_freak (5) skrev:Jamen er vand ikke ledende for strøm?
Ja det troede jeg os, men det ser ud til at være en myte.
Som #4 siger: Ned i vand og op igen næste dag. Derefter kan du eventuelt give komponenterne 25-30 minutter i mikroovn, så de danner et slags permanent anti-statisk skjold og bliver tørre.
PS: Follow my guide on your own risk. I'm not responsible for a nuclear explosion, or for doing any damage to your hardware. Thank you.
Daniel-Dane (2) skrev:og vaske med passende rengøringsmidler.
Rengøringsmidler!?!?
Hvad er der galt med folk nu om dage, hvorfor skal der bruges rengøringsmidler til alt? Fucking cilit bang reklamer.
Øh? Alt leder strøm. Rent vand er bare en ekstrem dårlig leder.kimx (9) skrev:#5
Vand er faktisk ikke ledende, men det kræver at det er ultra rent (hvilket postevand ikke er).
Undskyld. Jeg ændrer lige forklaring:trylleklovn (11) skrev:Rengøringsmidler!?!?
Hvad er der galt med folk nu om dage, hvorfor skal der bruges rengøringsmidler til alt? Fucking cilit bang reklamer.
Brug upassende rengøringsmidler.
Brug røret fra din støvsuger og lad være med at ramme for meget. Vil du have alt støvet af, så brug en mårhårspensel og hold ved kabinettet samtidigt i begge situationer.
Dette ser jeg ofte på de bærbare jeg renser for kammerater og der er ingen støvsuger der kan fjerne det.
@1
Husk endelig at være obs på evt. jumpers (hvis der stadig er hardware der bruger jumpers?)
@2
Men lad være med at få en god griner på over at din blæser kører: "Sygt max hurtig". Just dont...
@4
Har du været i lære hos Tazimn?
@7
Min seneste erfaring med trykluft på dåse, var at luften den blæste ud var minus grader. Jeg skulle blæse støv væk fra under tasterne på et sort keyboard. Det blev kridhvidt i en 15-20 sekunder. Så vær ekstra obs på det..
@19
Få dig en ny pusher, øjeblikkeligt!
@24
Jeg vil slet ikke vide hvad du laver med forskellige katteracer i din fritid!...
-Hvis jeg gerne vil have en velfungerende pc bagefter??
Husk endelig at være obs på evt. jumpers (hvis der stadig er hardware der bruger jumpers?)
@2
Så længe du ikke sætter mundstykket på printpladen eller i nærheden, men kun holder dig til bunden af kabinettet eller blæserne, så skulle der vist ikke være så meget at frygte.
Men lad være med at få en god griner på over at din blæser kører: "Sygt max hurtig". Just dont...
@4
Sænk den ned i dit badekar. Husk at der skal være strøm til maskinen så blæseren kan køre rundt og cirkulere vandet rundt.
Har du været i lære hos Tazimn?
@7
Brug trykluft på dåse.
Min seneste erfaring med trykluft på dåse, var at luften den blæste ud var minus grader. Jeg skulle blæse støv væk fra under tasterne på et sort keyboard. Det blev kridhvidt i en 15-20 sekunder. Så vær ekstra obs på det..
@19
Din pc kan lave hash?
Få dig en ny pusher, øjeblikkeligt!
@24
Olierne i Kattehår fra visse katteracer kan man få meget sjovt ud af...
Jeg vil slet ikke vide hvad du laver med forskellige katteracer i din fritid!...
Jakob Jakobsen (17) skrev:Dette ser jeg ofte på de bærbare jeg renser for kammerater og der er ingen støvsuger der kan fjerne det.
Det ligner mistænkeligt meget sådan en blæser som jeg jagtede i både Kina og Singapore - men de ligner vel hinanden allesammen..
Chewy (25) skrev:Min seneste erfaring med trykluft på dåse, var at luften den blæste ud var minus grader. Jeg skulle blæse støv væk fra under tasterne på et sort keyboard. Det blev kridhvidt i en 15-20 sekunder. Så vær ekstra obs på det..
Plejer man ikke at puste i <1 sek ad gangen, netop for at undgå frost- og kondensskader?
Støv kommer af at man ikke har slukket computeren korrekt.
Normalt når Windows lukker ned, sender bundkortet supersoniske lydbølger afsted, som tilintetgøre alle støvpartikler i kabinettet. Og da et kabinet normalt tiltrækker 37m3 støv i timen, er det meget vigtigt at slukke computeren rigtigt.
Der findes dog en metode til at fremprovokere computeren til at udsende en ultrasupersonisk lydbølge:
Løsningen er lige for:
1. Sluk skærmen! OG KUN SKÆRMEN..
2. Tænd skærmen igen..
3. Tryk på start og derefter log af.
4. Log på igen.
5. Sluk computeren.
6. Træk alle stik ud af computeren.
7. Sæt strømstikket i igen.
8. Nu skal den stå i minimum 5 timer og "rense" med de ultrasupersoniske lydbølger..
9. Efter de 5 timer, er alt støv væk.
Protip1: Hvis du tager siderne på kabinettet af og stiller den midt i stuen er stuen også afstøvet efter de fem timer.
Protip2: Husk at forlade lokalet, da dit hår kan falde af.
Normalt når Windows lukker ned, sender bundkortet supersoniske lydbølger afsted, som tilintetgøre alle støvpartikler i kabinettet. Og da et kabinet normalt tiltrækker 37m3 støv i timen, er det meget vigtigt at slukke computeren rigtigt.
Der findes dog en metode til at fremprovokere computeren til at udsende en ultrasupersonisk lydbølge:
Løsningen er lige for:
2. Tænd skærmen igen..
4. Log på igen.
5. Sluk computeren.
8. Nu skal den stå i minimum 5 timer og "rense" med de ultrasupersoniske lydbølger..
Protip1: Hvis du tager siderne på kabinettet af og stiller den midt i stuen er stuen også afstøvet efter de fem timer.
Protip2: Husk at forlade lokalet, da dit hår kan falde af.
Med hensyn til luft på dåse...
Kommer der væske ud i stedet for "luft", så bruger i det forkert..
De billige dåser skal holdes lodret, ellers kan væsken ikke nå at skifte til gasform. Denne effekt kan dog være meget sjov at udnytte på nærmeste persons venstre balle.
De bedre af dåserne, har en ventil, der gør at man kan bruge dem i de fleste retninger.
Kommer der væske ud i stedet for "luft", så bruger i det forkert..
De billige dåser skal holdes lodret, ellers kan væsken ikke nå at skifte til gasform. Denne effekt kan dog være meget sjov at udnytte på nærmeste persons venstre balle.
De bedre af dåserne, har en ventil, der gør at man kan bruge dem i de fleste retninger.
tazimn (28) skrev:
Løsningen er lige for:
2. Tænd skærmen igen..
4. Log på igen.
5. Sluk computeren.
'
Nu har jeg gjort det 2 gange og det virker stadig ikke, hvad gør jeg forkert?? har også provet at forlade rummet, men det virker ikke?
så for at summere op, skal jeg slukke min PC i 5 timer, lade den køre i mit badekar fuld af saltsyre bagefter, tømme en trykluftdåse ud på den så den fryser til og blæse den med en kompressor fyldt med kondens...
Er i sikre på jeg ikke også skal slette min system32 mappe også?
I ♥ Newz.dk, tnx guys...
Er i sikre på jeg ikke også skal slette min system32 mappe også?
I ♥ Newz.dk, tnx guys...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.