mboost-dp1

MacBook Pro

Gå til bund
Gravatar #1 - C650
31. okt. 2007 08:06
Hjælp....

Jeg købte en Macbbook Pro for et år siden og 4 mdr. efter kom der en opdatering til bla. BIOS, hvor der samtidig var en vejledning til, hvorledes man skulle holde tænd/sluk knappen nede, når den skulle genstartes.

Det endte desværre med, at jeg fik gjort noget forkert, og siden da har jeg ikke kunnet starte den. Den tænder med lys i knapperne, men skærmen er sort.

Er der en her, som har de løsningen på, hvordan jeg kommer videre med den.

På forhånd tak.

C650
Gravatar #2 - illishar
31. okt. 2007 08:31
Bummer ... prøv at finde CMOS-batteriet og 'clear' det. Hvis det ikke virker, så øhm ... * host * send den til rep.
Gravatar #3 - MiniatureZeus
31. okt. 2007 08:31
Prøv på macnyt.dk, der er mange flere end herinde som kender til macs og diverse problemer.
Gravatar #4 - fidomuh
31. okt. 2007 09:32

Har du proevet at reinstallere OS'et ?

Proev at holde powerknappen nede indtil den spiller en slags melodi..
Saa skulle den gerne starte firmware updateren, saa kan du se om den bare haenger fordi den ikke blev faerdig med dette.

HVad har du ioevrigt lavet ved den? Hevet stroemmen under update? Eller?

Hvorfor har du ventet 6 maaneder med at finde et fix? :D
Gravatar #5 - C650
4. nov. 2007 20:49
Hej og tak for jeres indlæg.

Jeg har også en windows pc, og har brugt den så længe.... har boet i flyttekasser i den periode :-(

Jeg har også prøvet at holde knappen nede... i lang tid... under opstarten, men det har ikke sat noget i værk.

Updaten, som kom får 7-8 mdr. siden, til bios/Cmos beskrev, at man skulle holde tænd/sluk knappen nede og afvente vistnok 3 blink, meeeeeen jeg kiggede på det forkerte lys, og så gik den bare i sort.

Jeg afleverer den på et værksted, og får systemet genoprettet.

Hilsen
C650
Gravatar #6 - ZOPTIKEREN
4. nov. 2007 21:34
Updaten, som kom får 7-8 mdr. siden
Efi 1.2 til mbp kom 13. november 2006 og efi 1.3 til mbp kom 12. juli 2007.

meeeeeen jeg kiggede på det forkerte lys
Que? Der er kun 1 lampe på en mbp... Derudover beskrev opdateringen udførligt at du skulle holde tændknappen inde til lampen gik i teknomode og computerens motherboard højtaler ville pive, og det gjorde den forresten også pænt højlydt.

Laver du sjov?

Deruodver kan du få hjælp på apple.com. Jeg citerer
Vigtigt: Frakobl, sluk eller genstart ikke din computer, mens opdateringen er i gang. Afbrydelse af en firmwareopdatering kan gøre din computer ubrugelig. Hvis dette sker, skal du tage din maskine med til en Apple-butik eller en autoriseret serviceudbyder eller selv udføre gendannelsen ved hjælp af en anden Macintosh-computer for at downloade Firmware Restoration CD-diskbilledet fra http://www.apple.com/support/downloads/. Med denne software kan du oprette en cd, som du kan bruge til gendannelse af din maskine, så den fungerer.

Installation tager et par minutter.

Når din firmware er opdateret, genstarter din maskine.
Når du har logget på, vises en dialogboks, der angiver, om firmwareopdateringen er gennemført. Klik på OK for at lukke denne dialogboks.
Hvis opdateringen ikke lykkedes, skal du åbne Firmware Updater, der findes i mappen Utilities (/Application/Utilities). Fortsæt til trin 4 herover.

I det sjældne tilfælde hvor din computer viser en sort skærm efter start, skal du gendanne din computers firmware tilbage til fabriksindstillingen, inden du kan anvende firmwareopdateringen. Følg vejledningen på her for at gendanne din firmware.
Gravatar #7 - 3214N
4. nov. 2007 21:34
Har du prøvet nogen standard genveje til at starte den op?

reset PRAM = hold command + option + R + P nedde under boot indtil den genstarter 2. gang.

safe mode = hold shift nedde under boot

start som firewire disk = hold T nedde under boot. Så kan man forbinde den til en anden Mac og fixe den derfra.

starte op til shell = holde command + S nedde under boot

/3214n
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login