mboost-dp1

Mail.app : Modtage post fra én adresse, sende fra andre?

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
21. jul. 2011 15:17
Hep,

Med den nye mail.app i Lion (OS X...) har jeg besluttet at skifte fra Gmails weblayout, til at bruge mail.app..

Der er dog et lille problem, som skal løses hvis jeg skal bruge mail.app.

Jeg har 20 email adresser som jeg jævnligt bruger. Det er både Gmail-adresser og andre domæner.

Alle de email-adresser har jeg forwarded til min ældgamle emailadresse (lad os kalde den "Sigurd")

Jeg får altså emails fra alle min adresser, direkte ind i Sigurd. Hvis jeg f.eks. får en mail på adressen Frank, så logger jeg ind på Sigurd, og hvis jeg skal svarer på Frank mailen, så bliver afsender også Frankmailen, selvom jeg er logget ind på Sigurd.

Jeg kan også sende en ny mail, igen fra Sigurd, med afsender som Frank.

Kan jeg det i mail.app, uden at jeg skal oprette alle de forskellige konti i mail.app, hvilket er for besværligt..
Gravatar #2 - Slettet Bruger [2340094464]
21. jul. 2011 15:26
Det kan du klare på Exchange.
Gravatar #3 - fidomuh
21. jul. 2011 15:27

Naturligvis ikke.
Du skal bruge den SMTP afsender der passer til.

Eksempelvis kan du ikke sende fra din [email protected] hvis du ikke bruger gmails SMTP server.

Du kan heller ikke sende fra hotmail uden deres, etc.

Saa medmindre at du bruger 10 gmail konti (fx) saa skal du skifte SMTP.
Du kan dog oprette samtlige SMTP adresser i mail.app og skifte mellem dem "relativt" nemt. :)
Gravatar #4 - MiniatureZeus
21. jul. 2011 15:32
Men jeg gætter på, at som almindelig dødelig, så er Exchange ikke en mulighed?

Jeg tror faktisk at i gmail, så sender den "på vegne af"; altså fra [email protected], på vegne af [email protected], så det er frank der står som afsender.

Det er det, jeg også gerne vil have den gør i mail.app..
Gravatar #5 - MiniatureZeus
21. jul. 2011 15:39
Nå, det bliver på den omstændige måde, som så ikke er så omstændig alligevel.. Altså tilføje de forskellige konti til mail.app...
Gravatar #6 - Slettet Bruger [2340094464]
21. jul. 2011 15:41

Nej, jeg er bare træls :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login