mboost-dp1
Manglende lyd
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hey!
Første gang herinde ;)
Jeg har lige formatteret min comp fra vista til xp.
Nu har jeg ingen lyd! Den siger "bip" lyde fra selve computeren af når jeg starter windows, og den siger at jeg mangler noget lydenhed når jeg vil afspille noget musik i fx. WinAmp :/
(Jeg har onboard lyd,virkede fint i VIsta)
Har prøvet at installere det nyeste bios software, realtek driver(High definition og AC'97) og microsofts UAA driver eller hvad den hedder.
Dog har intet hjulpet :/ Har prøvet at kigge efter lyd i bios, dog med intet held.
Hvad gør jeg?
Hilsen Znow, den fortvivlede :P
Første gang herinde ;)
Jeg har lige formatteret min comp fra vista til xp.
Nu har jeg ingen lyd! Den siger "bip" lyde fra selve computeren af når jeg starter windows, og den siger at jeg mangler noget lydenhed når jeg vil afspille noget musik i fx. WinAmp :/
(Jeg har onboard lyd,virkede fint i VIsta)
Har prøvet at installere det nyeste bios software, realtek driver(High definition og AC'97) og microsofts UAA driver eller hvad den hedder.
Dog har intet hjulpet :/ Har prøvet at kigge efter lyd i bios, dog med intet held.
Hvad gør jeg?
Hilsen Znow, den fortvivlede :P
*suk*
En lille guide:
a) Hvad for noget hardware har du (dvs. lydkort chip, bundkort).
b) Hvad mener du med BIOS software? BIOS har ca. nada at gøre med dit lydkort, ud over om det skal aktiveres eller ej.
c) Hvis det virkede i Vista er det nok ikke et hardware problem, så hvad laver du i BIOS til at starte med?
d) De bib-lyde du hører er fra PC-speakeren, da Windows ikke har fundet din lydenhed.
e) Har du kigget i enhedshåndtering om der ikke er en ukendt enhed, af typen "Multimedie enhed" (eller tilsvarende)?
På en anden måde: hvis dit spørgsmål var om en bil, så har du lige spurgt om hvad der er galt når den ikke vil starte, efter du har fyldt tanken op og vasket forruden.
En lille guide:
a) Hvad for noget hardware har du (dvs. lydkort chip, bundkort).
b) Hvad mener du med BIOS software? BIOS har ca. nada at gøre med dit lydkort, ud over om det skal aktiveres eller ej.
c) Hvis det virkede i Vista er det nok ikke et hardware problem, så hvad laver du i BIOS til at starte med?
d) De bib-lyde du hører er fra PC-speakeren, da Windows ikke har fundet din lydenhed.
e) Har du kigget i enhedshåndtering om der ikke er en ukendt enhed, af typen "Multimedie enhed" (eller tilsvarende)?
På en anden måde: hvis dit spørgsmål var om en bil, så har du lige spurgt om hvad der er galt når den ikke vil starte, efter du har fyldt tanken op og vasket forruden.
Punkt e) i Cyrak's post:
Højreklik på Denne computer -> Hardware -> Enhedshåndtering
Ud for det lille højttaler-ikon, er der der et gult udråbstegn? Eller hvad det lille gule tegn nu er for et.
Hvis det gule tegn er der, så er det sikkert et driver problem. Du har sikkert installeret vista-drivere på dit XP system. Ud og find nogle XP-drivere, evt. på producentens hjemmeside...
Højreklik på Denne computer -> Hardware -> Enhedshåndtering
Ud for det lille højttaler-ikon, er der der et gult udråbstegn? Eller hvad det lille gule tegn nu er for et.
Hvis det gule tegn er der, så er det sikkert et driver problem. Du har sikkert installeret vista-drivere på dit XP system. Ud og find nogle XP-drivere, evt. på producentens hjemmeside...
#2... Okay? :)
a) Intel Core2 1,8 GhZ @ 4300 socket 775. Bundkort: MSI
Har intet lydkort, men integreret lyd på mit bundkort.
b) Opdateret BIOS driver?... På visse bundkort kan man gå ind og slå lyd til/fra i BIOS, det kan man også på mit, dog kun på "front panel".
c) Okay?...
d) Ja, I know, dog er det underligt at jeg har sådan én siden jeg fjernede den da jeg skiftede kabinet.
e) Nej, den viser bare codecs og lydenheder.
a) Intel Core2 1,8 GhZ @ 4300 socket 775. Bundkort: MSI
Har intet lydkort, men integreret lyd på mit bundkort.
b) Opdateret BIOS driver?... På visse bundkort kan man gå ind og slå lyd til/fra i BIOS, det kan man også på mit, dog kun på "front panel".
c) Okay?...
d) Ja, I know, dog er det underligt at jeg har sådan én siden jeg fjernede den da jeg skiftede kabinet.
e) Nej, den viser bare codecs og lydenheder.
lige fornemhedsens skyld -->
fra http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&a...
Audio
• VIA VT1708 8 channel audio codec.
- Compliance with Azalia 1.x HD spec.
fra http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&a...
Audio
• VIA VT1708 8 channel audio codec.
- Compliance with Azalia 1.x HD spec.
Nu har jeg også prøvet at installere KB888111 hotfix fra microsoft. Stadig intet der hjælper. Det lille "højtaler-ikon" bliver heller ikke vist nede ved mit ur. Når jeg går ind i kontrolpanel->lyd og lydenheder, så er alt inaktivt, altså jeg kan ikke rykke på noget. :/
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.