mboost-dp1

Mangler STOR hjælp til problem med bærbar! Jeg ber jer.

Gå til bund
Gravatar #1 - lolage
3. nov. 2009 16:48
Hej på Newz.

Er desværre løbet ind i et problem. Min venindes bærbars XP gik død i forgårs og jeg sagde jeg nok skulle prøve at reparere den. Hun havde et defekt system så jeg blev nød til at formatere.

Jeg brugte et "Wipe tool" til at slette alt på den, for så efter at installere XP igen.

Nu kommer så problemet..
Først og fremmest er det en MSi wind så den har ingen CD-drev, så jeg booter fra USB. Med en XP .iso fil på USBen får jeg at vide følgende:
BOOTMGR is missing. Har prøvet 3 forskellige .iso filer.

Så har jeg så prøvet med Vista Recovery Disk (da bootmgr åbenbart relaterer til det), men kan jo ikke reparere det når der ikke er noget på HD!

Har seriøst prøvet alt. Jeg tænker at jeg skal lave en ny partition (måske har det der Wipe Tool fucket det help op?). MEN HVORDAN? Og især når det skal gøres fra USB er det endnu sværere.
Gravatar #4 - lolage
3. nov. 2009 17:35
Jeg prøver lige det hele en ad gangen. Skal lige sige jeg har søgt utallige gange på google, jeg har nok bare søgt de forkerte ord! >->
Gravatar #5 - lolage
3. nov. 2009 17:48

Dit link,
Step 3.
All you have to do now is add the files you need for flashing your BIOS on it.

Har så fundet dette:
http://www.electricvagabond.com/2008/10/msi-wind-b...
1.09 official bios, and a modified version of the winflash utility for flashing your bios in Windows.

.Zip filen har en .bat fil i den (RunFlash.bat), men også en .exe fil (AFUWIN.exe) og nogle andre slags (.dll, .sys., .vxd). Skal de med på USBen ved flash? Eller er det kun .bat filen der kræves? :)

Og burde en flash gøre at jeg kan installere et OS uden probs?
Gravatar #6 - XorpiZ
3. nov. 2009 18:20

Du skal ikke flashe din bios. Har du fulgt de første par trin, så skulle du kunne boote op på din usb-stick. Jeg ville nok prøve de andre links istedet - de ser mere relevante ud. :)

edit:

http://netbooks.modaco.com/content/msi/261632/inst... den her ser nemmest ud, umiddelbart.
Gravatar #7 - lolage
3. nov. 2009 18:26
Jeg har opdateret bios via usb. Det da en start, hvis det hele gik vel. Jeg prøver lige dit link og ser. (:
Gravatar #8 - lolage
3. nov. 2009 18:31
Er sq ikke sikker på hvad "Source Path To Built BartPE/WinPE Files.." er. Troede bare jeg skulle vælge en .iso fil med boot setup på. o: ???
Gravatar #9 - XorpiZ
3. nov. 2009 18:40
lolage (8) skrev:
Er sq ikke sikker på hvad "Source Path To Built BartPE/WinPE Files.." er. Troede bare jeg skulle vælge en .iso fil med boot setup på. o: ???

Så vidt jeg kan se, så skal du brænde din iso ud og pege på dvd-drevet.
Gravatar #10 - lolage
3. nov. 2009 18:54
Ja. Gjorde jeg også.
"Remove disks or other media. Press any key to restart."

Skulle jeg måske IKKE ha' valgt Quick Format? (Tænker på dit link i #2, at den fjernes det måske ikke funker ordenligt)
Gravatar #11 - XorpiZ
3. nov. 2009 18:56

Ingen anelse. Prøv det sidste link. Jeg har aldrig prøvet det her, så mit gæt er ligeså godt som dit.
Gravatar #12 - lolage
3. nov. 2009 22:05
Har prøvet det hele nu... Har endda givet HD NTFS partition fra Ubuntu men stadig det samme. I hvert fald for XP. Har ikke stor nok USB til Vista eller Win 7. Gir op, medmindre jeg kan finde ud af at boote fra ekstern HD.

Nogen inputs omkring det er velkomne.
Gravatar #13 - DiZaster
3. nov. 2009 22:36
Lolage... Nu har du vel ikke bare smidt en *.iso i roden af din usb?

Hvis dette er tilfældet, mount din iso på en pc, åbn iso'en og kopier indholdet (Bootmgr, setup.exe etc.) ud i roden af din usb og prøv igen.
Gravatar #14 - lolage
3. nov. 2009 23:39
Nej. Har brugt software. Unetbootin f.eks.
Gravatar #15 - lolage
3. nov. 2009 23:57
Prøvede så alligevel. Samme fejl, desværre.
"Remove disks or other media. Press any key to restart."
Gravatar #16 - Zombie Steve Jobs
4. nov. 2009 07:19
Mangler STOR hjælp til problem med bærbar! Jeg ber jer.

Øv, troede det var en nigeria-tråd :(

Synes det lyder ret sært, hvordan eksploderede hendes computer? Siger den stadig "bootmgr missing", hvilken den ikke burde efter en format, så vidt jeg lige kan se.

Nå, men kan desværre ikke lige komme med noget mere inspirerende end det.
Gravatar #17 - lolage
4. nov. 2009 11:28
Ja, enten siger den "Bootmgr missing" eller "Remove disks or other media. Press any key to restart." Kommer faktisk an på om jeg bruger software til at ta' filerne fra .iso fil eller direkte fra en CD.

Ved ikke hvad hun har gjort. Virus vil jeg tro.
Gravatar #18 - D_V
7. nov. 2009 15:23
Jeg har med stor success installeret et par bærbare uden cd drev i med følgende metode:
http://www.overclock.net/networking-security/34550...

Du smækker simpelthen et netværkskabel i den, følger guiden..

I mange tilfælde går det faktisk hurtigere end at bruge en usb cdrom el. lign løsning.

EDIT: glemte lige, ved windows xp i step 12, skriver du i386\winnt istedet for setup
Gravatar #19 - lolage
9. nov. 2009 00:15
#18.
Jeg takker, men en anden fik Vista på den. Sørger dog over den stakkels lille mini-notebook skal køre den tunge sag. :/

Men går nok når det nu kun er til skolen. (:
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login