mboost-dp1

Mapper i Gmail?

Gå til bund
Gravatar #1 - Lss_1405
20. dec. 2008 11:31
Hej alle.

Er det muligt at lave mapper til ens mails i Gmail, som i Outlook og Hotmail?

Selv de stjerne markerede virker rodede nu.

:) /Lars
Gravatar #2 - kimx
20. dec. 2008 11:39
Du kan prøve at bruge labels/etiketter.
Gravatar #3 - Lss_1405
20. dec. 2008 11:49
Mange tak. Skulle takke tusinde gange fra min gamle mor :)
Gravatar #4 - Lss_1405
20. dec. 2008 11:55
Hov, det virker ikke lige som ventet. Ideen er jo at flytte mailsne væk fra indbakken. Dette giver funktionen ikke den ligger en KOPI i mappe, men rodet i indbakken er der stadig
Gravatar #5 - MiniatureZeus
20. dec. 2008 12:14
Du kan bare arkivere dem med en label.
Gravatar #6 - ajust
20. dec. 2008 12:18
De ryger fra Indbakke til "Alle emails", hvis du arkiverer dem :). Du kan jo altid bruge labels til at finde dem, så mapper er overflødige i gmail. Man skal lige vende sig til det, men det er ret smart ;)
Gravatar #7 - natterjack
20. dec. 2008 14:31
#4 Det er ikke en kopi, det er bare et link til mailen. Eller, nok nærmere en filtrering af alle mails, der ikke er i den label-kategori.
Gravatar #8 - Lss_1405
20. dec. 2008 15:52
Jeg har løst det ved at synkronisere med outlook, som hun er vant til at bruge.
Gravatar #9 - GormDK
21. dec. 2008 15:47
Nu ved jeg ikke om det her kan bruges til noget, men skriver det lige alligevel (:

Lss_1405 (4) skrev:
Dette giver funktionen ikke den ligger en KOPI i mappe, men rodet i indbakken er der stadig

For at skjule modtagne e-mails fra indbakken skal man 'arkivere' dem. Det gøres fra dropdown-menuen 'Flere handlinger'.

Det kan jo evt. sammenkoples med 'etiketter'. Man kan fx lave en etiket kaldet 'Familie'. Efter at have tilføjet de emails man ønsker, kan man så vælge etiketten 'Familie', markere alle og så vælge 'arkiver'.

Vil man også bruge 'filtre' (findes under indstillinger), kan man fx oprette et filter der siger, at alle e-mails modtaget fra onkel Lars og hendes søde søn (under 'fra' skriver du vidst: lars OR lss_1405 ) automatisk skal have etiketten 'familie' og arkiveres med det samme. (Så ved jeg sgu egentligt ikke hvordan hun skal opdage når hun får ny post :S)

- Jeg bruger ikke selv Gmail på denne måde, men så vidt jeg kan se burde det være muligt (:
Gravatar #10 - Lss_1405
22. dec. 2008 17:43
Tak gorm, jeg vil selv bruge denne måde, da jeg har mac. Men tror den gamle har lidt lettere ved den måde at give hende det via Outlook som hun så godt kender. Desuden har jeg heller ikke tid til at tage op for at hjælpe hende igen

*<(:) God Jul alle
Gravatar #11 - Windcape
22. dec. 2008 18:28
Ideen er jo netop at du arkiverer ting du er færdige med.

Derfor er din Indbakke næsten altid tom, som forventet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login