mboost-dp1

Mobilt internet - udbyder

Gå til bund
Gravatar #1 - mj
23. okt. 2008 22:36
Hej allesammen!
Jeg skal have fat i noget mobilt trådløst internet (til bærbaren).
Og så skal den bedste udbyder jo vælges, og jeg ved ikke ret meget om de forskellige udbydere.
Som det ser ud nu ser jeg valget for at være mellem de to herunder:

3 EazyInternet Classic 1,0Mbit/s til 199 kr./måned

CallMe - 3,5Mbit/s til 149kr./måned

Altså 3's net VS. Telias net

Nogen der har erfaringer med de to eller har læst noget, så er jeg meget interesseret! :)

EDIT: Det skal for resten primært bruges i Århus
Gravatar #2 - KarstenP
23. okt. 2008 22:45
Telia får utrolig meget dårlig omtale af deres 3G-net, ikke mindst af alle iPhone-ejerne, hvorimod 3 bliver rost og er for nyligt blevet kåret til den bedste danske 3G-udbyder:

http://www.version2.dk/artikel/8560?highlight=beds...

Personligt har jeg kun erfaring med 3's net, og det fungerer ret godt..
Gravatar #3 - BurningShadow
23. okt. 2008 23:13
Er der nogen der kender upload hastigheder hos 3?
Gravatar #4 - Mandalae
23. okt. 2008 23:50
Hold dig for guds skyld langt væk fra Telias '3g' abonnement.

De lover 3g dækning i alle større byer, men udover det har de kun EDGE dækning, som er marginalt bedre hastighed end GPRS.

Desuden har jeg flere gange siddet inde midt i københavn med mit Telia 3g modem og er blevet koblet af. Jeg kunne i gennemsnit være online 10 minutter af gangen. Det er aldrig lykkedes mig at få adium (msn) online på det.

Jeg ville til enhver tid vælge 3.. Telias 3g net stinker grumt i forhold til, det er lige til at få lange bamseboller af :)

Bare lige mine 2 cent, som I nok kan gætte er jeg ikke længere den (u)lykkelige ejer af et Telia mobil bredbåndsmodem, da jeg opsagde det 14 dage efter jeg havde købt det, fordi de nægtede at refundere aftalen.
Gravatar #5 - Mandalae
23. okt. 2008 23:52
#3,

Jeg mener max er 728kb/sec, jeg er ikke helt sikker dog :)
Gravatar #6 - mj
24. okt. 2008 05:38
Tak for svarene, jeg vil dog gerne høre flere :)
Men det lyder da klart som om, at 3 er hvad jeg vælger!
Gravatar #7 - jonasbundgaard
24. okt. 2008 10:52
Jeg har 3's 7,2 mbit mobile bredbåndsløsning og kan kun sige at jeg er rigtig godt tilfreds med det. I København køre det helt upåklageligt, selv i toget køre det godt.

Jeg har tidligere haft Telia's mobile bredbånd og det var jo lige som at sidde på et 56k modem, det er lige så ustabilt og langsomt.

Så helt sikkert thumbs up for 3's mobile bredbånd.. og lange bamseboller til Telia..
Gravatar #8 - laspe18
28. okt. 2008 12:20
Man kan sikkert sige meget om 3 (såvel negativt som positivt), men man kommer ikke udenom, at de har danmarks bedste 3g dækning.

Jeg tror reelt ikke beslutningen er så svær, vælg 3 medmindre du har et direkte hadeforhold til dem ;-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login