mboost-dp1
msiexec kører lang tid under opstart
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Når jeg starter min computer kører msiexec.exe og gør computeren meget langsom somme tider helt op til en time jeg vil være taknemmelig hvis nogen kan hjælpe, hvad er det?
msiexec.exe er en del af Windows Installer. Den bruges til at installere programmer der benytter Windows Installer package filer (MSI).
Jeg har prøvet om jeg kunne finde noget på dit problem i de resourcer jeg har tilrådighed, men har ikke kunnet finde noget det passer til din beskrivelse.
Hvis du er heldig kan det være at det kan løse problemet at geninstallere windows installer.
Nu mangler du at beskrive hvilket styresystem du benytter, så jeg går ud fra du benytter Windows XP på Dansk. (benytter du xp på et andet sprog, vil de forskellige trin hede noget tilsvarende)
gør følgende:
1. klik Start.
2. klik Kontrolpanel
3. klik "Tilføj eller fjern programmer"
4. Find "Windows Installer 3.1", marker den og klik Fjern.
5. Genstart computeren.
6. Kør "Windows Update" (www.windowsupdate.com)
7. "Windows Update" skulle gerne opdage at windows installer mangler og vil ønske at installere den. Gør dette.
8. Undersøg om problemet blev løst.
Hvis det ikke hjælper, så skriv igen. Hvis det løser problemet vil jeg også gerne have det at vide.
Jeg har prøvet om jeg kunne finde noget på dit problem i de resourcer jeg har tilrådighed, men har ikke kunnet finde noget det passer til din beskrivelse.
Hvis du er heldig kan det være at det kan løse problemet at geninstallere windows installer.
Nu mangler du at beskrive hvilket styresystem du benytter, så jeg går ud fra du benytter Windows XP på Dansk. (benytter du xp på et andet sprog, vil de forskellige trin hede noget tilsvarende)
gør følgende:
1. klik Start.
2. klik Kontrolpanel
3. klik "Tilføj eller fjern programmer"
4. Find "Windows Installer 3.1", marker den og klik Fjern.
5. Genstart computeren.
6. Kør "Windows Update" (www.windowsupdate.com)
7. "Windows Update" skulle gerne opdage at windows installer mangler og vil ønske at installere den. Gør dette.
8. Undersøg om problemet blev løst.
Hvis det ikke hjælper, så skriv igen. Hvis det løser problemet vil jeg også gerne have det at vide.
Det er jo klart.
Hvor lang tid har du haft dette problem?
Umidelbart kunne det for mig tyde på det er en eller anden opdatering/software installation igennem Windows Update der er gået ged i.
hvis problemet ikke løser sig efter noget tid, bør du evt overveje at kører en gang "Hijack this" og smide resultatet her, således at vi kan finde ud af hvad der kører og kredse problemet ind.
Hvor lang tid har du haft dette problem?
Umidelbart kunne det for mig tyde på det er en eller anden opdatering/software installation igennem Windows Update der er gået ged i.
hvis problemet ikke løser sig efter noget tid, bør du evt overveje at kører en gang "Hijack this" og smide resultatet her, således at vi kan finde ud af hvad der kører og kredse problemet ind.
Jeg har fjernet en "windows live installer" det har løst problemet midlertidig, men update har ikke fundet at der mangler noget. Og ja har virusscanning og har kørt denne flere gange.
Nu var det jo "Windows Installer 3.1" og ikke "windows live installer" jeg ville haft dig til at geninstallere.
Men hvis det har løst problemet er det jo bare rigtigt godt.
Windows Live er jo blandt andet messenger. skulle der blive problemer med dise applikationer, er det nok ikke værere end at du kan gå ind på http://get.live.com og geninstallere det derfra.
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Live_Installe...
Men hvis det har løst problemet er det jo bare rigtigt godt.
Windows Live er jo blandt andet messenger. skulle der blive problemer med dise applikationer, er det nok ikke værere end at du kan gå ind på http://get.live.com og geninstallere det derfra.
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Live_Installe...
Jeg ved ikke lige hvorfor. Måske det kan være noget med det styresystem du kører.
Windows installere 3.1 understøttes af følgende systemer:
• Microsoft Windows 2000 SP3 (Service Pack 3)
• Microsoft Windows 2000 SP4 (Service Pack 4)
• Microsoft Windows XP
• Microsoft Windows XP SP1 (Service Pack 1)
• Microsoft Windows XP SP2 (Service Pack 2)
• Microsoft Windows Server 2003
På andre systemer kan det måske være det hedder noget andet.
Jeg er ikke sikker.
Men jeg ved at hvis du ikke havde Windows installer, vil du slet ikke være istand til at hente opdateringer igennem windows update.
Skulle du få problemer med windows installer på et senere tidspunkt og får brug for at geninstallere den, kan du følge denne MS KB artikel
Windows installere 3.1 understøttes af følgende systemer:
• Microsoft Windows 2000 SP3 (Service Pack 3)
• Microsoft Windows 2000 SP4 (Service Pack 4)
• Microsoft Windows XP
• Microsoft Windows XP SP1 (Service Pack 1)
• Microsoft Windows XP SP2 (Service Pack 2)
• Microsoft Windows Server 2003
På andre systemer kan det måske være det hedder noget andet.
Jeg er ikke sikker.
Men jeg ved at hvis du ikke havde Windows installer, vil du slet ikke være istand til at hente opdateringer igennem windows update.
Skulle du få problemer med windows installer på et senere tidspunkt og får brug for at geninstallere den, kan du følge denne MS KB artikel
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.