mboost-dp1

MSN Live til Mac

Gå til bund
Gravatar #1 - vandfarve
10. feb. 2008 17:26
Hey,

En af mine venner har lige fået en ny MacBook, men han har et enkelt problem, som vi ikke kan løse. Han har forsøgt at bruge MSN Live-klienten til Mac'en, og han har både fået downloadet og installeret programmet. Problemet opstår, når han skal forsøge at få forbindelse til klienten - han kan simpelthen ikke logge på. Hans konto virker på andre computere, så det lader til, at programmet ikke kan få forbindelse.

Han bruger desværre en proxy-server, som han ikke kan slå fra, så vi er faktisk på bar bund. MSN-kontoen virker på hans Windows-baserede computer, så vi gætter på, at den port, som netop Mac'en bruger, er lukket af proxy'en.

Så hvad er der galt? Hvad har vi overset?
Gravatar #2 - fidomuh
10. feb. 2008 17:30

I har overset Adium.

I OS X bruger man Adium, da MSN klienten serioest er lort :P

Adium supporter MSN netvaerket, samt en masse andre og har en milliard muligheder for customization af themes.

Det eneste der ikke virker, er webcam og deslige, men der kan du saa proeve Mercury istedet. :)
Gravatar #3 - trylleklovn
10. feb. 2008 17:36
I Adium kan man bare sætte MSN til, at bruge HTTP til, at forbinde via og så forbinder den så længe, at der er adgang udadtil på port 80. Man kan vist også definere en proxy samme sted.
Gravatar #4 - tgr
10. feb. 2008 18:40
Den lokation hvor der er proxy, har I styr på om der evt. står en ISA server? Jeg har oplevet det var problemet der gjorde at jeg ikke kunne komme på MSN Live på Mac.

Dog bruger jeg Adium, men den kunne heller ikke :)
Gravatar #5 - Derfor
10. feb. 2008 19:29
Jeg vil også godt anbefale adium, specielt af samme grund som også #2 nævner.
Gravatar #6 - vandfarve
10. feb. 2008 20:22

Vi har desværre ikke adgang til proxy-serveren eller endsige informationer om, at der også skulle stå en ISA-server. Men jeg ville i stedet anbefale ham at bruge Adium og se, om det virker.

Jeg vender tilbage, når jeg har opdateringer. Tak for hjælpen indtil videre, gutter...
Gravatar #7 - vandfarve
10. feb. 2008 20:44
Okay, problemet er åbenbart ikke løst med Adium, for han kan stadig ikke bruge tjenesten.

Er der nogen, som ved, hvilken port MSN-klienten til Mac bruger, og hvordan man kan åbne for denne?
Gravatar #8 - fidomuh
10. feb. 2008 21:28

Proevet at slaa port 80 tingen til?

MSN bruger vist port 1865 eller deromkring.. :)
Gravatar #9 - vandfarve
11. feb. 2008 07:04
#8 Det er så der, hvor mine kundskaber stopper. Hvordan slår man post 80 til og/eller port 1865?
Gravatar #10 - zin
11. feb. 2008 07:50
MSN port: 1863.
Men hvordan du slår den til igennem en proxy? Godt spørgsmål, specielt når du ikke har adgang til denne. :-P
Gravatar #11 - vandfarve
11. feb. 2008 13:25
#10 Men hvordan kan dette kun være et problem for Mac'en? Hans XP-baserede stationær, der står lige ved siden af, oplever ingen problemer overhovedet, så hvad er forskellen?
Gravatar #12 - 3214N
11. feb. 2008 15:21
som en nødsløsning kan du jo bruge webmessenger indtil problemet er løst.

/3214n.
Gravatar #13 - vandfarve
11. feb. 2008 15:29
#12 Ahh... Vi troede, at tjenesten var nedlagt, da vi ikke umiddelbart kunne finde Web MSN-klienten, men der kan man bare se! Det vil jeg anbefale indtil videre, og så må vi se, om vi overhovedet kan få bugt med problemet.
Gravatar #14 - MiniatureZeus
11. feb. 2008 15:33
Nej af en eller anden grund, så er den meget svær at finde. Nu er den dog kommet øverst på google, men for et ½ år siden var den ikke nummer et.
Gravatar #15 - zfire
12. feb. 2008 00:17
#1 nu ikke for at spørge om det åbentlyse men har i husket at sætte messenger op til at bruge proxyen? tror nemlig at messenger gør det automatisk via IE i windows, men da det jo er mac ved man aldrig.
synes ikke jeg kunne se nogen steder at det er blevet foreslået :)
Gravatar #16 - vandfarve
12. feb. 2008 07:12
#15 Nej, overhovedet ikke. Det har vi slet ikke tænkt på, men det foreslår jeg ham lige!
Gravatar #17 - zfire
12. feb. 2008 08:16
#17 såså easy with the sarcasm :)
Gravatar #18 - vandfarve
12. feb. 2008 09:33
#17 Det var faktisk overhovedet ikke sarkastisk. Jeg har kun kigget på problemet kortvarigt, og mine evner og erfaring udi proxy-servere er ikke lige de største, så vi aner faktisk ikke, hvordan vi kan løse problemet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login