mboost-dp1

Net uden net hjælp mig?

Gå til bund
Gravatar #1 - Rainmeter
13. okt. 2012 12:06
Nu jeg ved at være et meget træt menneske, jeg ude i noget hvor jeg ikke ved frygtelig meget, men som den eneste i familien der ved lidt, er det min opgave at løse problemet, min fader har følgende:

NBG-419N - ZyXEL (En WPA2-PSK kode)
En Toshiba satelite something, håber ikke det relevant videre relevant. netværkskort: Atheros AR5006EG Wireless Network Adapter.

Nu til selve problemet: Den gider ikke forbinde sig til internettet, men godt til netværket, den siger dog: Netværk ikke identificeret.
Jeg kan med WPA2(har også forsøgt med WPA Compatible) forbinde til netværket med overstående problem, hvis jeg skifter til WPA kan jeg ikke forbinde jeg får en time out fejl efter 2 sekunder. Hvis jeg slår sikkerheden fra netværket fra kan den godt for binde til nettet.¨
Alt har haft virket før, indtil han blev nød til skifte til en ny NBG-419N altså samme model. Min fader har enda også forsøget at formatere maskinen flere gange, han mener det vil hjælpe, jeg har forsøgt forklare den nok næppe hjælper.
Alle vores andre enheder telefoner og min bærbar, har intet problem med forbinde til internettet.

Bare kom med en masse forslag, så bliver jeg et lidt gladere menneske.
Gravatar #2 - BurningShadow
13. okt. 2012 13:08
Bare kom med en masse forslag, så bliver jeg et lidt gladere menneske.
Send en pizza til Terra, så begynder det at virke.

.

(sorry, men med dén signatur, var det bare lidt for fristende)
Gravatar #3 - BurningShadow
13. okt. 2012 13:12
Lidt mere seriøst, jeg har selv haft sådan et problem en enkelt gang, og det begyndte at virke da jeg sendte en pizza til terra opdaterede driveren.
Gravatar #4 - fjols
13. okt. 2012 13:13
Har du tjekket, at der ikke er angivet fast IP adresse eller fast DNS server?
Gravatar #5 - Rainmeter
13. okt. 2012 13:50
@BurningShadow
Hvilken slags pizza vil have mest effekt!
Jeg vil forsøge med driveren igen, men den burde have været opdateret, om ikke andet før den gamle gik igang med at rode med den.

Ja, er der ikke. har sammenlignet med indstillinger på min egen bærbar.
Men som nævnt slår jeg sikkerhed fra på netværket har den ingen problemer med at komme igennem, det bare ikke så holdbar løsning.
Gravatar #6 - chrolle
13. okt. 2012 14:20
Jeg har oplevet samme problem, jeg løste det ved at ændre ssid navnet. gerne et navn kun med bogstaver.
Gravatar #7 - bbb2020
13. okt. 2012 14:52
chrolle (6) skrev:
Jeg har oplevet samme problem, jeg løste det ved at ændre ssid navnet. gerne et navn kun med bogstaver.

Mere nøjagtig, brug IKKE æ, ø, å i navnet. Heller ikke i dit password.
Virker det?
Gravatar #8 - Rainmeter
13. okt. 2012 14:59
Nu fik "jeg" løst problemet, 2 formateringer, 3 driver opdateringer også gad den pludselig godt igen. Jeg kan dog ikke forklare de nærmere omstændigheder i dens beslutning om at virke desværre.

Mange tak for hjælpen alle sammen.
Gravatar #9 - Chewy
13. okt. 2012 14:59
Jeg oplevede lignende problemer med PS3 i starten. Der kunne den kun få en ordentlig forbindelse via WEP. Det blev dog fikset senere. Hvilket fik mig til at tænke. Da du har opdateret drivere på computeren. Har du testet om routeren har den nyeste firmware?

Og så lige en af de åbenlyse, har du kørt en "initial" setup på den nye router, eller er den bare blevet taget ud af kassen og sat til?
Gravatar #10 - Rainmeter
13. okt. 2012 15:09
Har selvfølgelig opdateret den firmware og kørt inital, ellers ville jeg slet ikke turde spørger her på newz ;)
Gravatar #11 - Chewy
13. okt. 2012 17:31
@ #10
Det regnede jeg hellere ikke med. Men nogen gange er det er det åbenlyse lidt for åbenlyst for os nørder :-)
Gravatar #12 - kasperd
16. okt. 2012 14:50
Når jeg har problemer af den type plejer jeg at afprøve følgende:
- traceroute til 8.8.8.8
- ping på gateway adressen
- tcpdump for at se, hvad der overføres af pakker.

Hvis det man ser med tcpdump udelukkende er ARP forespørgsler, hvor computeren efterspørger gatewayens MAC adresse uden at få noget svar, så er det nok et problem med den trådløse forbindelse.

Hvis derimod ARP forespørgslen lykkes og både ping og traceroute modtager pakker fra gatewayen, så ligger problemet sandsynligvis et andet sted.

Dog har jeg oplevet access points der opførte sig så mærkeligt, at man kunne køre en traceroute og se andet og tredje hop, men man kunne ikke kommunikere med noget som helst andet.

(Andre værktøjer kan anvendes, f.eks. kan mtr til tider være mere velegnet end traceroute, og wireshark kan bruges i stedet for tcpdump)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login