mboost-dp1

Netværk fra Vista

Gå til bund
Gravatar #1 - klh
24. jan. 2008 16:48
Jeg har et problem med at forbinde til nettet fra min Vista-computer. - Der er forbindelse fra min XP computer, da jeg sidder med den nu og skriver her :)

Begge computere går gennem en router, og begge får tildelt en IPv4-adresse af DHCP'en.

Men af en eller anden mærkelig årsag vil Vista'en ikke lade mig komme på nettet. Den siger, når man får netværksoversigt, at der ikke er forbindelse fra gateway til nettet. Jeg har prøvet at slå antivirus og firewall fra, uden held.

Er der nogle der har bud på en løsning? Problemet gælder både kalbet og trådløs forbindelse.
Gravatar #2 - PingoKiller
24. jan. 2008 18:06
er vista computeren ny?
jeg havde samme problem med min router.
på fabrikantens hjemmeside var der en opdatering, der var beskrevet i stil med "vista ip issue". dog virkede det, af en eller anden grund, ikke at installere den på routeren.
da jeg så gav vista en fast ip, og dns halløjsa blev udfyldt med routerens ip virkede det fint.
Gravatar #3 - klh
24. jan. 2008 18:35
#2 Ja, den er ny. Men den har været på nettet før - er først indenfor de sidste par dage den er begyndt på det pjat der. Computeren får IP-adresse og DNS og gateway af routeren, men den har ikke hul igennem :s
Gravatar #4 - moisen
25. jan. 2008 06:38
prøv at kigge i event loggen og den brokker sig over at din ip allerede er blevet taget?
da det problem har vi set på det kollegie net jeg er på

det som skal til er en fix fra m$
Gravatar #5 - terracide
25. jan. 2008 06:46
Prøv at slå UPNP til i din router, da Vista netværks del er fucked og bliver HELT omskrevet i SP1
Gravatar #6 - Knightmare
25. jan. 2008 07:50
UPNP frarådes ellers, da der er fundet et hul i det og routeren kan hackes, hvis det er slået til.
Jeg kan ikke huske om det kun er en bestemt model eller det er et generelt UPNP hack.

Jeg har samme problem derhjemme og jeg venter også på servicepack 1, men indtil da, kan det anbefales at slukke og tænde routeren.
Gravatar #7 - holmen
25. jan. 2008 07:50
Jeg have samme problem med en HP-vista-maskine. Jeg kørte Hp's "smarte" driver update guide, som fortalte at de nyeste drivere var installeret.

Så gik jeg manuelt ind på HP's hjemmeside og opdaterede driverne, så spillede det.
Gravatar #8 - terracide
25. jan. 2008 08:17
#5:
Dette ændre ikke ved at Vista kan betragte en gateway som en UPNP enhed...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login