mboost-dp1
Netværksproblemer på windows XP
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg er blevet sat til at fejlfinde på en XP maskine der står og styrer 2 malkerobotter. Robotterne kan godt køre videre, men deres cache er begrænset så hvis ikke en løsning snart findes vil der mistes vigtig data.
Maskinen er forbundet til robotterne via et almindeligt lan kabel, og den burde have fast ip. I går, efter en reboot af maskinen, forsvandt begge netkort fra netværks forbindelser. Jeg prøvede at køre "ipconfig /all" men den melder tilbage at filen jeg prøver at tilgå ikke eksistere.
Nogen forslag til ting der kan være galt?
Jeg har allerede haft fat i supporten, som kørte en system gendannelse hvorefter det kørte i ~1 time. Men da prisen ligger på 3500,- per kvarter vil jeg gerne høre hvad i har at sige inden jeg ringer igen.
Maskinen er forbundet til robotterne via et almindeligt lan kabel, og den burde have fast ip. I går, efter en reboot af maskinen, forsvandt begge netkort fra netværks forbindelser. Jeg prøvede at køre "ipconfig /all" men den melder tilbage at filen jeg prøver at tilgå ikke eksistere.
Nogen forslag til ting der kan være galt?
Jeg har allerede haft fat i supporten, som kørte en system gendannelse hvorefter det kørte i ~1 time. Men da prisen ligger på 3500,- per kvarter vil jeg gerne høre hvad i har at sige inden jeg ringer igen.
Saxov (7) skrev:virker ipconfig lige efter en sysrestore ?
Nope, eller testede det først en 15 min efter men der gjorde det ikke
Saxov (8) skrev:evt.
Har du prøvet at køre ipconfig fra dens "mappe"
altså
cd C:\WINDOWS\system32
ipconfig /all
Da det jo kan være noget path gejl, evt. overstyret af vira/malware/en lulsec knægt der keder sig
Vil jeg lige give et forsøg
Prøv WinSockFix:
http://www.softpedia.com/get/Tweak/Network-Tweak/W...
Direkte klik klik
Den kan du lige tage ud på en USB stick.
Det kræver reboot efter fix.
Du kan også prøve, hvis USB er bøvlet:
Har du dit netkort i enhedshåndtering (under system)? Hvis det er væk, så er det selve hardwaren den mener ikke er der.
Er der fejl ved dem, så prøv at reinstallere dem - bemærk det måske kræver en driver-CD eller lignende.
Men ud fra #10, så er WinSockFix et ret godt bud.
Direkte klik klik
Du kan også prøve, hvis USB er bøvlet:
netsh winsock reseti en kommandoprompt.
Har du dit netkort i enhedshåndtering (under system)? Hvis det er væk, så er det selve hardwaren den mener ikke er der.
Er der fejl ved dem, så prøv at reinstallere dem - bemærk det måske kræver en driver-CD eller lignende.
WinPower (12) skrev:XP er nok bare blevet slidt op.
Du må bare punge ud og opgradrer til windows 7.
For det er jo smart at køre med windows 7 når styrings og overvågnings programmerne kun virker på xp ;-)
TheAvatar (13) skrev:Prøv WinSockFix:
Direkte klik klik
Du kan også prøve, hvis USB er bøvlet:netsh winsock reseti en kommandoprompt.
De er under enhedshåndtering, så vil give det et forsøg nu her :)
Hvis han siger han skal bruge én pose æbler, hvorfor fanden prøver du så at sælge ham TO poser pærer?
Og sådan noget software virker garanteret ikke i XP mode.
Meget styringssoftware er meget forældet og virker sgu ikke bare lige.
På min gamle arbejdsplads havde en kunde en fræsemaskine som krævede Windows 95, intet nyere ville virke.
Men hey - "it works".
Løsningen var jo, at disse programmer blev opdateret, men som Woller nævner, så mange af disse specielle maskiner og programmer koster en formue uden lige.
Hvis han siger han skal bruge én pose æbler, hvorfor fanden prøver du så at sælge ham TO poser pærer?
Og sådan noget software virker garanteret ikke i XP mode.
Meget styringssoftware er meget forældet og virker sgu ikke bare lige.
På min gamle arbejdsplads havde en kunde en fræsemaskine som krævede Windows 95, intet nyere ville virke.
Men hey - "it works".
Løsningen var jo, at disse programmer blev opdateret, men som Woller nævner, så mange af disse specielle maskiner og programmer koster en formue uden lige.
WinSockFix Virkede, jeg takker mange gange for hjælpen :)
Som TheAvatar siger, jeg kan ikke køre med windows 7.
For det første, programmerne vil højest sandsyneligt ikke komme til at fungere i xp mode, og der vil INGEN support være for dem.
For det andet, er den maskine så low power at den nærmest kunne klare sig med at være passiv kølet. Programmerne virker ikke på bedre hardware, og det sørger for at man ikke bruger en for kraftig maskine der vil overophede når blæserne bliver fyldt op med alt det snavs der er i en stald.
Som TheAvatar siger, jeg kan ikke køre med windows 7.
For det første, programmerne vil højest sandsyneligt ikke komme til at fungere i xp mode, og der vil INGEN support være for dem.
For det andet, er den maskine så low power at den nærmest kunne klare sig med at være passiv kølet. Programmerne virker ikke på bedre hardware, og det sørger for at man ikke bruger en for kraftig maskine der vil overophede når blæserne bliver fyldt op med alt det snavs der er i en stald.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.