mboost-dp1

Nogle ret blandede spørgsmål

Gå til bund
Gravatar #1 - Kjartank
14. apr. 2011 12:33
Nu er det sådan at jeg har en PS3, en hulens masse DVD'er og en lille knægt på 2. Jeg vil gerne kunne få overført alle mine dvdfilm på min PS3, en NAS server eller noget der ligner.
Jeg er villig til at købe en ny NAS server hvis det er nødvendigt.
Så til spørgsmålenet.
Er der en måde jeg kan lave 1:1 kopier af mine dvd'er (dvs med menuer, undertekster og sprog) så jeg kan afspille skidtet via min PS3?
Eller er der en anden løsning hvor jeg skal have en NAS til at lægge hele skidtet på (vil meget gerne slippe for at bruge min bærbare som server) og spille det via sådan en?
Jeg vil bare have fjernet alle mine film, så min lille knægt ikke ridser dem alle sammen + at vi gør hele "vælg film" processen nemmere.
På forhånd tak.
PS: det er strengt nødvendigt med 1:1 kopi
Gravatar #2 - Slettet Bruger [2393071743]
14. apr. 2011 12:35
Kjartank (1) skrev:
Er der en måde jeg kan lave 1:1 kopier af mine dvd'er (dvs med menuer, undertekster og sprog) så jeg kan afspille skidtet via min PS3?

Ja, AnyDVD kan lave et image

Kjartank (1) skrev:
er er der en anden løsning hvor jeg skal have en NAS til at lægge hele skidtet på (vil meget gerne slippe for at bruge min bærbare som server) og spille det via sådan en?

Brug en NAS, det er smartere.

Du skal så forvente at en dvd så gerne fylder 1:1 dvs op til 9GB pr film
Gravatar #3 - paradise_lost
14. apr. 2011 12:35
Det er vel "bare" at indlæse dem alle til feks .iso og derefter dele dem via ps3 media server. Mener at det er muligt at afspille iso filer via ps3 media server
Gravatar #4 - fjols
14. apr. 2011 12:36
Hvorfor er det nødvendigt med en 1:1 kopi?
Så vidt jeg husker så understøtter ps3 native divx, så det nemmeste ville være at rippe dem som divx.
Den understøtter ikke .iso images. Kun hvis du vil have en pc til at stå og transcode det.
Gravatar #5 - Kjartank
14. apr. 2011 12:40
Alene af den grund at jeg gerne vil have alle menuer og muligheder med. Jeg vil f. eks gerne se min søns tegnefilm på engelsk, men han vil gerne se nogen af dem på dansk. Undertekster er ret vigtige for mig, fordi jeg har nedsat hørelse (min egen skyld).
Men skal jeg så bruge en NAS server og køre igennem min PS?
Er ikke helt klar over om min fladskærm understøtter DLNA.
Gravatar #6 - OxxY
14. apr. 2011 12:41
ps3 media server kan ikke afspille iso filer, den kan dog åbne dem så man ka væle den største vob fil, men det er ikke ligefremt elegant, og slet ikke nemt for en lille knægt hvis det var tanken.
Gravatar #7 - Kjartank
14. apr. 2011 12:43
DVS der er ingen 100% discfree løsning?
Gravatar #8 - fjols
14. apr. 2011 12:44
4 divx film vil fylde mindre end 1 fuld dvd iso, så du kan sagtens lave:
dansk
dansk med underteskter
engelsk
engelsk med undertekster
Gravatar #9 - paradise_lost
14. apr. 2011 12:50

Korrekt, divx er dog ikke spec godt når der skal spoles osv.

Har aldrig rigtig brugt divx/xvid. Findes der et program der nemt kan rippe en dvd MED danske undertekster?

Findes der en hjemmeside med et godt arkiv af danske undertekster?
Gravatar #10 - Kjartank
14. apr. 2011 12:51
Hmm.. Kan man ikke installere et eller andet Daemon tools lignende program på sin NAS og så indsætte isofilerne i de virtuelle drev, så PS3 ser den som en regulær dvd?
Gravatar #11 - fjols
14. apr. 2011 12:56
Så kan du jo lige så godt bare pakke iso filerne ud, med f.eks. 7-zip.
Gravatar #12 - OxxY
14. apr. 2011 12:57
Kjartank (10) skrev:
Hmm.. Kan man ikke installere et eller andet Daemon tools lignende program på sin NAS og så indsætte isofilerne i de virtuelle drev, så PS3 ser den som en regulær dvd?

Det kan PS3 media server, men det vil ikke hjælpe dig, ps3'en kan stadig ikke afspille dem med menu et. al.
Gravatar #13 - Kjartank
14. apr. 2011 12:59
Nå... Så bliver det sku svært at få et hjem nærmest uden fysiske medier..
Gravatar #14 - fjols
14. apr. 2011 13:05
Du kan købe en WD-TV live. Den koster 600-700 kr. og kan afspille alle formater (næsten).
Gravatar #15 - OxxY
14. apr. 2011 13:05
Kjartank (13) skrev:
Nå... Så bliver det sku svært at få et hjem nærmest uden fysiske medier..

Hvis du insistere på at bruge ps3'en som afspiller og vil have dvd menuer så ja.
Gravatar #16 - Kjartank
14. apr. 2011 13:07
Nej jeg insisterer ikke på min PS3. Men til gengæld nægter jeg at bruge min bærbare. Er villig til at købe alt muligt udstyr for at få det til at fungere..
Gravatar #17 - OxxY
14. apr. 2011 13:07
fjols (14) skrev:
Du kan købe en WD-TV live. Den koster 600-700 kr. og kan afspille alle formater (næsten).

det skal vidst være ne WD-TV Live Plus for at den ka klare dvd menuer.

den skal så enten tilkobles en usb hardisk med iso filerne på (du ka lave dem med dvd decrypter) eller du kan smide et netkabel i og have dem på en NAS (så ka du have flere wd tv rundt omkrign i huset f.eks.) og så er det bare at smide et hdmi kabel i tv'et :p
Gravatar #18 - fjols
14. apr. 2011 13:10
Ja, det er nok rigtigt. De sælger vist ikke engang den gamle nogen steder mere.
Min hedder:
Western Digital TV HD Live

og den kan i hvert fald spille det hele.
Gravatar #19 - Kjartank
14. apr. 2011 13:14
Det lyder ret spændende!
Kan man få det hele med der?
det vil sige at man bare smider hele skidtet på sin NAS og får en virtuel DVD?
Gravatar #20 - fjols
14. apr. 2011 13:15
Den kan læse fra netværksdrev og den kan åbne dvd menuer fra iso filer, ja.
Gravatar #21 - OxxY
14. apr. 2011 13:18
Kjartank (19) skrev:
Det lyder ret spændende!
Kan man få det hele med der?
det vil sige at man bare smider hele skidtet på sin NAS og får en virtuel DVD?

Det burde det ja, så vidt jeg ved kan man også få billeder på covers og det hele med folder.jpg filer etc.

Det ser enda ud til den normle WD-TV live nu understøtter dvd menuer, så plus ikke er nødvendig
http://www.wdc.com/en/products/homeentertainment/m...
ser ikke ud til der er de store forskelle for os europæer i at vælge plus længere.
Gravatar #22 - Kjartank
14. apr. 2011 13:19
Holy crap!
Du skal have tusind tak for hjælpen!
Tror faktisk at du lige har reddet 100+ skiver fra knægtens klør!
Så nu skal man i gang med at undersøge hvilken NAS man skal have, få fat i en WD-TV Live (tager ingen chancer) og så i gang med arbejdet med at kopiere... som nok kommer til at tage en krig!
Gravatar #23 - OxxY
14. apr. 2011 13:23
Hvis du ikke har brug for en NAS ud over til filmene, så ville jeg personligt nok bare tage en 2TB USB HD og så ellers rippe til den, og smide den i WD'en.

Hvis du gerne vil have en NAS kan jeg anbefale Netgears ReadyNAS serie eksempelvis en ReadyNAS Duo, den er lille støjfri og nem at sætte op.
Gravatar #24 - Kjartank
14. apr. 2011 13:27
Jeg skal have en NAS alligevel (centralisere alle billeder, musik, film) så både mig og min kone har hurtig adgang til det hele, også på vores mobiler.. Har derfor overvejet et eller andet fra Buffalo
Gravatar #25 - OxxY
14. apr. 2011 13:31
Jeg har ingen erfaring med buffalo, men har svært ved at forestille mig de ikke er fornuftige :p
Gravatar #26 - Kjartank
14. apr. 2011 13:33
Det bliver en dyr omgang kan jeg se nu.
en WD TV Live Plus
et stk Buffalo NAS
Et stk Sony HT-AS5
evt en opgradering fra 32" til 40+
Gravatar #27 - fjols
14. apr. 2011 13:35
Hvis du gerne vil vente med at købe nas, kan du jo sætte en USB disk til WD TV Live Plus, den kan også dele mapperne over netværket.
Så skal du bare lade den stå tændt.
Gravatar #28 - Kjartank
14. apr. 2011 13:37
Vil egentlig meget gerne have en NAS hurtigst muligt, fordi vi har så ufattelig mange billeder der efterhånden bliver lagt ind på 3 forskellige enheder og i det lange løb bliver det til en hulens masse dubletter.
Gravatar #29 - OxxY
14. apr. 2011 13:47
tjah, en 2x2TB buffalo ligger på under 1800, det virker sku billigt nok syntes jeg, og wd-tv er heller ikke skide dyr, at du så har behov for lyd og nyt tv er vel egentlig denne problematik uvedkommende :D

Men ser da ud til du ender op med et helt lækkert setup (selvom hifi nørden inde i mig får det helt dårligt af sådan et Sony lydsystem :P)
Gravatar #30 - Kjartank
14. apr. 2011 13:52
Jeg ved det er lidt uvedkommende, men det er altså alt det jeg har brug for lige pt.

Men hifi-nørden i mig bliver underkuet. Min kone vil ikke af med alt for meget og ud fra det budget jeg har fået, så er det et udmærket køb.
Men det er helt ufatteligt jeg har søgt og googlet efter en løsning på det skideproblem med 1:1 kopier der fungerer..
Gravatar #31 - OxxY
14. apr. 2011 14:07
Hah, det var også bare for at drille lidt :)
Gravatar #32 - Kjartank
14. apr. 2011 14:10
hehe...
Men jeg føler virkelig at jeg bliver nødt til at forsvare det overfor mig selv at jeg ikke køber noget bedre.
Men nu er jeg overbevist om at jeg kommer til at have verdens fedeste set up, fuldstændig uden fysiske medier!
Gravatar #33 - Kjartank
14. apr. 2011 14:14
Men til emnet!

er en LinkStation Duo 4TB noget værd? Synes bare at den virker for billig til at være god..
Gravatar #34 - OxxY
14. apr. 2011 14:24
Pas, aner hat om de der buffalos, og ja den virker hammer billig, men altså det er heller ikke det vilde den kan, raid 0/1 og network share, de fleste af konkurrenterne har DLNA/FTP/Torrent/whatever.

Men jeg har meget svært ved at forestille mig den ikke opfylder de krav du har sat op her i tråden.
Gravatar #35 - Kjartank
14. apr. 2011 14:34
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=597086

Den har vist alt det jeg søger og lidt til. Den har også DLNA/Torrent/FTP osv osv. så får man også en Android app til den!
Gravatar #36 - Kjartank
14. apr. 2011 14:39
Det er også lige ved at jeg kunne droppe WD Tv Live med den der..
Gravatar #37 - OxxY
14. apr. 2011 14:40
Kjartank (36) skrev:
Det er også lige ved at jeg kunne droppe WD Tv Live med den der..

erm, hvorfor?
Gravatar #38 - Kjartank
14. apr. 2011 14:42
Undskyld. lidt for hurtig på tasterne. Læste lidt om deres Media Server og fik lige det underlige indskud at den ville spille iso filer som dvd..
Men det er vist den jeg skal have... kampagnepris er 1699 kr lige nu, så meget billigere fås den ikke. Jeg kan se at den normalt ligger ved 2500 kr..
Gravatar #39 - Vandborg
14. apr. 2011 20:31
Jeg har sådan en her, og den kan æde 2 gange 2tb diske med den nyeste firmware.
Den har en overkommelig pris, og jeg er ganske tilfreds med den.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=DNS...
Gravatar #40 - Chewy
14. apr. 2011 22:00
En NAS, en Boxee, og MKV filer.
MKV filer kan indeholde forskellige lydspor samt undertitler, så du kan sagtens have en en MKV fil der indeholder dansk/engelsk tale samt danske/engelske undertekster..
Ved dog ikke om Boxee har fuld understøttelse for MKV filer, men det skulle undre mig hvis den ikke understøttede flere lydspor/undertekster..
Du mangler godt nok de fulde menuer, men mon ikke det går?

[url= ein ding anmeldelse af Boxee[/url]
Gravatar #41 - Kjartank
15. apr. 2011 08:42
Men er det så 1:1 kopi Chewy?
Det skal være fuldstændig kvalitetstabsfri.

@Vandborg. Jeg har nok besluttet mig til Buffalo pga Android app..
Gravatar #42 - OxxY
15. apr. 2011 09:21
Chewy (40) skrev:
En NAS, en Boxee, og MKV filer.
MKV filer kan indeholde forskellige lydspor samt undertitler, så du kan sagtens have en en MKV fil der indeholder dansk/engelsk tale samt danske/engelske undertekster..
Ved dog ikke om Boxee har fuld understøttelse for MKV filer, men det skulle undre mig hvis den ikke understøttede flere lydspor/undertekster..
Du mangler godt nok de fulde menuer, men mon ikke det går?

[url= ein ding anmeldelse af Boxee[/url]

Men så skal han side og rippe alle dvd'erne til mkv, fixe lydspor og undertekster mm, oghan får ikke adgang til extra materiale. Virker umiddelbart lidt nemmere bare at smide en .iso på nas'en imho.

Den største forskel boxee har i forhold til wd-tv er live tjenester som kun er tilgængelige i usa alligevel, og at den kan spille mkv direkte fra rar filer, så den er enhver pirats drømmeboks.
Gravatar #43 - Kjartank
18. apr. 2011 08:39
Har bestilt WD TV Live...
Skulle til at bestille en NAS, men min yngste søn har lige smadret skærmen på min Desire, så første prioritet er at få ny mobil. Indtil da bruger jeg bare min WD eksterne harddisk.
Men jeg har prøvet at læse lidt om PS3 Mediaserver og håbede lidt på at jeg på en eller anden fantastisk måde kunne installere det på min NAS, så WD ville blive overflødig, men det ser ret vanskeligt ud.
Gravatar #44 - Vandborg
18. apr. 2011 09:11
>_< Det er godt nok en destruktiv søn du har. Tror du ikke det ville være billgerer bare at pakke ham ind i bobbleplast?
Gravatar #45 - OxxY
18. apr. 2011 09:16
Kjartank (43) skrev:
Har bestilt WD TV Live...
Skulle til at bestille en NAS, men min yngste søn har lige smadret skærmen på min Desire, så første prioritet er at få ny mobil. Indtil da bruger jeg bare min WD eksterne harddisk.
Men jeg har prøvet at læse lidt om PS3 Mediaserver og håbede lidt på at jeg på en eller anden fantastisk måde kunne installere det på min NAS, så WD ville blive overflødig, men det ser ret vanskeligt ud.

PS3 Medieserver kan stadig ikke afspille dvd'er med menu'er. Ellers havde der jo ikke været grund til vi anbefalede WD TV
Gravatar #46 - fjols
18. apr. 2011 09:17
Jo, for han vil ikke have en pc til at køre.
Gravatar #47 - Kjartank
18. apr. 2011 09:29
hehe... Jeg tænkte bare at når Mediaserver kan afspille .iso, så var det med menuer osv...
Men jeg har vist fundet ud af at den eneste mulighed for at få det til at fungere er via WD TV og en NAS.. Åbenbart duer INTET andet..
Gravatar #48 - fjols
18. apr. 2011 09:31
PS3 medieserver går bare i gang med at spille videoen så vidt jeg husker, men så kan du ændre sprog og undertekster på fjernbetjeningen.
Gravatar #49 - Kjartank
18. apr. 2011 09:40
Screw it.
WD TV Live + NAS.
det bliver mit set-up. Skal lige have skaffet en ny mobil inden NAS serveren kommer.. Min kone var pænt enig med mig i at det kunne ikke svare sig at købe en 2 TB, da vi alligevel får brug for mere plads senere..
Gravatar #50 - Slettet Bruger [2393071743]
18. apr. 2011 10:58
Boxee box + NAS :D skal det gøres skal det gøres ordentligt
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login