mboost-dp1
Nogle ret blandede spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Nu er det sådan at jeg har en PS3, en hulens masse DVD'er og en lille knægt på 2. Jeg vil gerne kunne få overført alle mine dvdfilm på min PS3, en NAS server eller noget der ligner.
Jeg er villig til at købe en ny NAS server hvis det er nødvendigt.
Så til spørgsmålenet.
Er der en måde jeg kan lave 1:1 kopier af mine dvd'er (dvs med menuer, undertekster og sprog) så jeg kan afspille skidtet via min PS3?
Eller er der en anden løsning hvor jeg skal have en NAS til at lægge hele skidtet på (vil meget gerne slippe for at bruge min bærbare som server) og spille det via sådan en?
Jeg vil bare have fjernet alle mine film, så min lille knægt ikke ridser dem alle sammen + at vi gør hele "vælg film" processen nemmere.
På forhånd tak.
PS: det er strengt nødvendigt med 1:1 kopi
Jeg er villig til at købe en ny NAS server hvis det er nødvendigt.
Så til spørgsmålenet.
Er der en måde jeg kan lave 1:1 kopier af mine dvd'er (dvs med menuer, undertekster og sprog) så jeg kan afspille skidtet via min PS3?
Eller er der en anden løsning hvor jeg skal have en NAS til at lægge hele skidtet på (vil meget gerne slippe for at bruge min bærbare som server) og spille det via sådan en?
Jeg vil bare have fjernet alle mine film, så min lille knægt ikke ridser dem alle sammen + at vi gør hele "vælg film" processen nemmere.
På forhånd tak.
PS: det er strengt nødvendigt med 1:1 kopi
Kjartank (1) skrev:Er der en måde jeg kan lave 1:1 kopier af mine dvd'er (dvs med menuer, undertekster og sprog) så jeg kan afspille skidtet via min PS3?
Ja, AnyDVD kan lave et image
Kjartank (1) skrev:er er der en anden løsning hvor jeg skal have en NAS til at lægge hele skidtet på (vil meget gerne slippe for at bruge min bærbare som server) og spille det via sådan en?
Brug en NAS, det er smartere.
Du skal så forvente at en dvd så gerne fylder 1:1 dvs op til 9GB pr film
Det er vel "bare" at indlæse dem alle til feks .iso og derefter dele dem via ps3 media server. Mener at det er muligt at afspille iso filer via ps3 media server
Alene af den grund at jeg gerne vil have alle menuer og muligheder med. Jeg vil f. eks gerne se min søns tegnefilm på engelsk, men han vil gerne se nogen af dem på dansk. Undertekster er ret vigtige for mig, fordi jeg har nedsat hørelse (min egen skyld).
Men skal jeg så bruge en NAS server og køre igennem min PS?
Er ikke helt klar over om min fladskærm understøtter DLNA.
Men skal jeg så bruge en NAS server og køre igennem min PS?
Er ikke helt klar over om min fladskærm understøtter DLNA.
Korrekt, divx er dog ikke spec godt når der skal spoles osv.
Har aldrig rigtig brugt divx/xvid. Findes der et program der nemt kan rippe en dvd MED danske undertekster?
Findes der en hjemmeside med et godt arkiv af danske undertekster?
Korrekt, divx er dog ikke spec godt når der skal spoles osv.
Har aldrig rigtig brugt divx/xvid. Findes der et program der nemt kan rippe en dvd MED danske undertekster?
Findes der en hjemmeside med et godt arkiv af danske undertekster?
Kjartank (10) skrev:Hmm.. Kan man ikke installere et eller andet Daemon tools lignende program på sin NAS og så indsætte isofilerne i de virtuelle drev, så PS3 ser den som en regulær dvd?
Det kan PS3 media server, men det vil ikke hjælpe dig, ps3'en kan stadig ikke afspille dem med menu et. al.
fjols (14) skrev:Du kan købe en WD-TV live. Den koster 600-700 kr. og kan afspille alle formater (næsten).
det skal vidst være ne WD-TV Live Plus for at den ka klare dvd menuer.
den skal så enten tilkobles en usb hardisk med iso filerne på (du ka lave dem med dvd decrypter) eller du kan smide et netkabel i og have dem på en NAS (så ka du have flere wd tv rundt omkrign i huset f.eks.) og så er det bare at smide et hdmi kabel i tv'et :p
Kjartank (19) skrev:Det lyder ret spændende!
Kan man få det hele med der?
det vil sige at man bare smider hele skidtet på sin NAS og får en virtuel DVD?
Det burde det ja, så vidt jeg ved kan man også få billeder på covers og det hele med folder.jpg filer etc.
Det ser enda ud til den normle WD-TV live nu understøtter dvd menuer, så plus ikke er nødvendig
http://www.wdc.com/en/products/homeentertainment/m...
ser ikke ud til der er de store forskelle for os europæer i at vælge plus længere.
Holy crap!
Du skal have tusind tak for hjælpen!
Tror faktisk at du lige har reddet 100+ skiver fra knægtens klør!
Så nu skal man i gang med at undersøge hvilken NAS man skal have, få fat i en WD-TV Live (tager ingen chancer) og så i gang med arbejdet med at kopiere... som nok kommer til at tage en krig!
Du skal have tusind tak for hjælpen!
Tror faktisk at du lige har reddet 100+ skiver fra knægtens klør!
Så nu skal man i gang med at undersøge hvilken NAS man skal have, få fat i en WD-TV Live (tager ingen chancer) og så i gang med arbejdet med at kopiere... som nok kommer til at tage en krig!
Hvis du ikke har brug for en NAS ud over til filmene, så ville jeg personligt nok bare tage en 2TB USB HD og så ellers rippe til den, og smide den i WD'en.
Hvis du gerne vil have en NAS kan jeg anbefale Netgears ReadyNAS serie eksempelvis en ReadyNAS Duo, den er lille støjfri og nem at sætte op.
Hvis du gerne vil have en NAS kan jeg anbefale Netgears ReadyNAS serie eksempelvis en ReadyNAS Duo, den er lille støjfri og nem at sætte op.
tjah, en 2x2TB buffalo ligger på under 1800, det virker sku billigt nok syntes jeg, og wd-tv er heller ikke skide dyr, at du så har behov for lyd og nyt tv er vel egentlig denne problematik uvedkommende :D
Men ser da ud til du ender op med et helt lækkert setup (selvom hifi nørden inde i mig får det helt dårligt af sådan et Sony lydsystem :P)
Men ser da ud til du ender op med et helt lækkert setup (selvom hifi nørden inde i mig får det helt dårligt af sådan et Sony lydsystem :P)
Jeg ved det er lidt uvedkommende, men det er altså alt det jeg har brug for lige pt.
Men hifi-nørden i mig bliver underkuet. Min kone vil ikke af med alt for meget og ud fra det budget jeg har fået, så er det et udmærket køb.
Men det er helt ufatteligt jeg har søgt og googlet efter en løsning på det skideproblem med 1:1 kopier der fungerer..
Men hifi-nørden i mig bliver underkuet. Min kone vil ikke af med alt for meget og ud fra det budget jeg har fået, så er det et udmærket køb.
Men det er helt ufatteligt jeg har søgt og googlet efter en løsning på det skideproblem med 1:1 kopier der fungerer..
Pas, aner hat om de der buffalos, og ja den virker hammer billig, men altså det er heller ikke det vilde den kan, raid 0/1 og network share, de fleste af konkurrenterne har DLNA/FTP/Torrent/whatever.
Men jeg har meget svært ved at forestille mig den ikke opfylder de krav du har sat op her i tråden.
Men jeg har meget svært ved at forestille mig den ikke opfylder de krav du har sat op her i tråden.
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=597086
Den har vist alt det jeg søger og lidt til. Den har også DLNA/Torrent/FTP osv osv. så får man også en Android app til den!
Den har vist alt det jeg søger og lidt til. Den har også DLNA/Torrent/FTP osv osv. så får man også en Android app til den!
Undskyld. lidt for hurtig på tasterne. Læste lidt om deres Media Server og fik lige det underlige indskud at den ville spille iso filer som dvd..
Men det er vist den jeg skal have... kampagnepris er 1699 kr lige nu, så meget billigere fås den ikke. Jeg kan se at den normalt ligger ved 2500 kr..
Men det er vist den jeg skal have... kampagnepris er 1699 kr lige nu, så meget billigere fås den ikke. Jeg kan se at den normalt ligger ved 2500 kr..
Jeg har sådan en her, og den kan æde 2 gange 2tb diske med den nyeste firmware.
Den har en overkommelig pris, og jeg er ganske tilfreds med den.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=DNS...
Den har en overkommelig pris, og jeg er ganske tilfreds med den.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=DNS...
En NAS, en Boxee, og MKV filer.
MKV filer kan indeholde forskellige lydspor samt undertitler, så du kan sagtens have en en MKV fil der indeholder dansk/engelsk tale samt danske/engelske undertekster..
Ved dog ikke om Boxee har fuld understøttelse for MKV filer, men det skulle undre mig hvis den ikke understøttede flere lydspor/undertekster..
Du mangler godt nok de fulde menuer, men mon ikke det går?
[url= ein ding anmeldelse af Boxee[/url]
MKV filer kan indeholde forskellige lydspor samt undertitler, så du kan sagtens have en en MKV fil der indeholder dansk/engelsk tale samt danske/engelske undertekster..
Ved dog ikke om Boxee har fuld understøttelse for MKV filer, men det skulle undre mig hvis den ikke understøttede flere lydspor/undertekster..
Chewy (40) skrev:En NAS, en Boxee, og MKV filer.
Men så skal han side og rippe alle dvd'erne til mkv, fixe lydspor og undertekster mm, oghan får ikke adgang til extra materiale. Virker umiddelbart lidt nemmere bare at smide en .iso på nas'en imho.
Den største forskel boxee har i forhold til wd-tv er live tjenester som kun er tilgængelige i usa alligevel, og at den kan spille mkv direkte fra rar filer, så den er enhver pirats drømmeboks.
Har bestilt WD TV Live...
Skulle til at bestille en NAS, men min yngste søn har lige smadret skærmen på min Desire, så første prioritet er at få ny mobil. Indtil da bruger jeg bare min WD eksterne harddisk.
Men jeg har prøvet at læse lidt om PS3 Mediaserver og håbede lidt på at jeg på en eller anden fantastisk måde kunne installere det på min NAS, så WD ville blive overflødig, men det ser ret vanskeligt ud.
Skulle til at bestille en NAS, men min yngste søn har lige smadret skærmen på min Desire, så første prioritet er at få ny mobil. Indtil da bruger jeg bare min WD eksterne harddisk.
Men jeg har prøvet at læse lidt om PS3 Mediaserver og håbede lidt på at jeg på en eller anden fantastisk måde kunne installere det på min NAS, så WD ville blive overflødig, men det ser ret vanskeligt ud.
Kjartank (43) skrev:Har bestilt WD TV Live...
PS3 Medieserver kan stadig ikke afspille dvd'er med menu'er. Ellers havde der jo ikke været grund til vi anbefalede WD TV
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.