mboost-dp1
ny brugt ibm t41
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg har lige købt en brugt laptop til min lillesøster og sidder og prøver at få den formateret osv.. Men de to museknapper der sidder længst ude virker ikke, er de slået fra et sted (jeg har formateret den) eller er det en ledning der sidder løs?
Hvis jeg skal skifte harddisk hvilken slags skal de så være, ide eller sata? (har prøvet at google det, men ku ikke lige finde det)
Hvis jeg skal skifte harddisk hvilken slags skal de så være, ide eller sata? (har prøvet at google det, men ku ikke lige finde det)
#8 der er muligvis et ikon i processbaren, der ligner nogle museknapper... Hvis den ikke er der, så har du brug for adgang til "access ibm"-knappen, som sikkert ikke er tilgængelig, når du ikke har præfab. Win. på maskinen..
Du kan så på IBMs hjemmeside hente de rigtige tools - kan ikke huske hvor.
Du kan så på IBMs hjemmeside hente de rigtige tools - kan ikke huske hvor.
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/TVSU-UP...
System Update der, burde installere alle de mange extra IBM tools.
System Update der, burde installere alle de mange extra IBM tools.
hent programmet ultranav (som kan installeres via systemupdate), der inde kan man deaktivere kun knapperne(kan man i hvert fald på min t40). hvis du endelig skal til at udskifte den så tror jeg desværre du skal udskrifte hele panelet hvori touchpad osv ligger i, hvis det skulle komme til dette så har lenovo en vildt god guide til hvordan man selv samler og skiller en t41 ad :) (link)
hent programmet ultranav (som kan installeres via systemupdate), der inde kan man deaktivere kun knapperne(kan man i hvert fald på min t40). hvis du endelig skal til at udskifte den så tror jeg desværre du skal udskrifte hele panelet hvori touchpad osv ligger i, hvis det skulle komme til dette så har lenovo en vildt god guide til hvordan man selv samler og skiller en t41 ad :) (link)
#12-13 den virkede heller ikke før jeg formaterede den og jeg har installeret alle de der programmer og prøvet at slå det til og fra uden at der sker noget.
jeg havde engang en bærbar der var til reperation 6 gange og en af gangene virkede den ene højtaler ikke da den kom hjem og det var fordi at de der montører havde glemt at sætte en ledning på eller sådan noget så jer kunne forestille mig at ham der havde den før mig havde skfitet et eller andet også kommet til at ødelægge en ledning eller sådan noget...
jeg havde engang en bærbar der var til reperation 6 gange og en af gangene virkede den ene højtaler ikke da den kom hjem og det var fordi at de der montører havde glemt at sætte en ledning på eller sådan noget så jer kunne forestille mig at ham der havde den før mig havde skfitet et eller andet også kommet til at ødelægge en ledning eller sådan noget...
#14 normalt er touchpadden og de to taster nedenunder den sat til motherboardet med samme multistik. Så hvis touchpadden fungerer, men knapperne ikke gør, så er det lidt usandsynligt, at en-eller-anden har glemt at sætte multistikket til igen. Men det er nemt at skille maskinen ad og tjekke:
Der sidder et antal skruer i bunden markeret med et ikon af et keyboard. Skru disse ud (husk at fjerne batteriet først...!).
Du kan nu slide keyboardet af ved at trække det nedad mod touchpadden og løfte. Pas på - der sidder et kabel fast i keyboardet.
Nu har du adgang til at se indvendig i computeren.
Der sidder et antal skruer i bunden markeret med et ikon af et keyboard. Skru disse ud (husk at fjerne batteriet først...!).
Du kan nu slide keyboardet af ved at trække det nedad mod touchpadden og løfte. Pas på - der sidder et kabel fast i keyboardet.
Nu har du adgang til at se indvendig i computeren.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.