mboost-dp1

Ny computer fryser...

Gå til bund
Gravatar #1 - pixel
29. jul. 2009 20:09
Har fået mig en ny computer, som fryser engang imellem, hvor skærmbilledet står stille, så jeg er nødt til at slukke den.
Det sker især under spil, men det er også sket, når den bare er ude i windows, og jeg ikke laver noget på den.

Hvad tror I der er galt???

Intel Core i7 920
6 GB DDR3 ram 1066 MHz
ATI Radeon HD4850Pro 1 GB Dedikeret
Windows Vista Home Premium 64-bit
Gravatar #2 - JensOle
29. jul. 2009 20:21
Hvis det er muligt kan du skiftevis tage et sæt ram ud og se om den stadig fryser.

El. Prøv memtest, den findes fx. på en ubuntu cd.
Gravatar #3 - mvoigt27
29. jul. 2009 20:41
JensOle, du udnytter alle muligheder for at promote en *Nix distro, din vedholdenhed er for skæg...... Slap off, bruger altid live cd'er til troubleshoot.....
Gravatar #4 - JensOle
29. jul. 2009 21:02
#3 ja i med cd'en (i ubuntu er installations cd'en = live cd'en) og vælg Test memory ved boot.

Det er lidt smart man ikke behøver at gemmenføre en installation før man kan teste memoryen ;-)
Gravatar #5 - ostebaronen
29. jul. 2009 21:15
Og hvis du ikke har en CD liggende kan du jo snildt proeve med Archlinux paa din USB pen.

ftp://ftp.klid.dk/archlinux/iso/latest/archlinux-2...

Instruktioner: http://wiki.archlinux.org/index.php/Install_from_U...
Gravatar #6 - pixel
31. jul. 2009 19:14
Så har jeg kørt en memtest flere gange uden den fandt fejl.

Lige inden computeren fryser, så hakker grafikken lidt. Kan det være grafikkortet? Eller er Vista bare et ustabilt OS?
Gravatar #7 - JensOle
31. jul. 2009 19:18
Er cpu køler monteret korrekt ?

Har du et andet grafikkort at smide i. eller er der et på bundkortet så du bare kan tage det andet ud.
Gravatar #8 - pixel
3. aug. 2009 20:34
Køleren til cpu ser ud til at sidde rigtigt.

Computeren kan nogle gange køre fint i flere timer uden problemer, og så begynder grafikken at hakke og til sidst fryse. Efter genstart kører den fint igen. Hvis det var et varmeproblem, så ville den vel fryse konstant?

Har desværre ikke noget andet grafikkort.
Gravatar #9 - Thalion
8. aug. 2009 04:08
De fleste nye ATI kort har indbygget ned clockning, så det ikke bruger så meget strøm når det ikke er nødvendigt.

Men prøv at opdatere din grafikkort driver. Ellers gå ind i catalyst controlcenter og check din temperatur i ATI overdrive sectionen når den begynder at hakke.
Gravatar #10 - shantri
8. aug. 2009 07:33
Kunne godt være et varme problem.
Gravatar #11 - Xill
8. aug. 2009 07:55
Tror mest på at det er dit grafikkort, måske ram på dit grafikkort.

Du burde kende nogen som du kan låne et grafikkort af bare i en dag eller to ..
Gravatar #12 - pixel
8. aug. 2009 12:26
Jeg har testet grafikkort med "3DMark Vantage", og CPU er testet med "Hot CPU Tester" uden den fandt fejl.

Dog prøvede jeg at køre "3DMark Vantage", da den begyndte at hakke og der kom en "blue screen of death", da den kom til den første CPU test efter at have kørt 2 tests af grafikkort. Men det er vel, hvad man kunne forvente, når den allerede var begyndt at hakke.

Har også tjekket temperatur på GPU/CPU med HWMonitor64, og det ser normalt ud - også når den begynder at hakke.

Jeg har også prøvet at køre CCleaner for at rette eventuelle fejl i system-filer, men uden det løste problemet.

Driver til grafikkort er også blevet opdateret uden held.

Jeg kan se på andre fora, at der er rigtig mange der har dette problem (også med nye computere), men der er ingen, der har en løsning på dette.

Det ender nok med, at jeg vil kræve at få den byttet til noget der virker, og så kan de bruge deres tid på at fixe den.
Gravatar #13 - Xill
9. aug. 2009 08:00
du kan formentlig ikke læse dig til hvad dit problem er da det vil kræve at du kan se et mønstre i dens opførsel.

så hvis du er relativ sikekr på at du har styr på dit OS og dine drivers, så er det eneste du kan gøre at prøve at isolere problemet ved at skifte hardware ud . .
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login