mboost-dp1

Ny router

Gå til bund
Gravatar #1 - Thomas Nielsen
9. maj 2011 10:42
Har en Netgear WGR614 v6 router i øjeblikket som er ved at dø en langsom pinefuld død. Jeg har ingen idé om hvad man skal kigge efter i en ny router, så derfor spørger jeg jer; Hvilken router skal jeg købe? Må max koste 450 kr.
Gravatar #2 - binderup
9. maj 2011 10:56
Hvilket udstyr skal der kobles på det?

Hvilken internet forbindelse har du?
Gravatar #3 - Thomas Nielsen
9. maj 2011 11:02
Vi har 3 stationære, 2 bærbare og 2 smartphones der helst skulle kunne være på samtidig, de stationære kablet, resten på wi-fi. Vores internet er en 25/5.
Gravatar #4 - Mnc
9. maj 2011 11:04
Thomas Nielsen (3) skrev:
Vi har 3 stationære, 2 bærbare og 2 smartphones der helst skulle kunne være på samtidig og vores internet er en 25/5.

Det lyder som en kabel forbindelse (yousee eller lignende).

Tror #2 var lidt ude på om det kunne betale sig at købe en router med ADSL2+ gejl, så du ikke behøvede at have 2 routere stående.
Eller lignende... Men bare et gæt. :P
Gravatar #5 - kasperd
9. maj 2011 11:04
Jeg har ingen anbefalinger om nogen specifik router, men du skal blot huske at vælge en med IPv6 support, for det får du sikkert brug for inden du har lyst til at skifte router igen.

Hvis ikke du ved hvilken metode til at levere IPv6 som din internetudbyder har tænkt sig at benytte, så vil jeg anbefale at du vælger en router som både supporterer prefix delegering over DHCPv6 og 6rd.

Med prefix delegering over DHCPv6 vil routeren sende en request til udbyderens DHCPv6 server og serveren vil fortælle routeren hvilke netværksadresser den kan bruge til lokalnettet.

Med 6rd vil routeren sende en request til udbyderens DHCP server som fortæller routeren hvor den kan finde udbyderens IPv6 over IPv4 tunneler og hvilke adresser den skal bruge.

I begge tilfælde skal routeren supportere at levere de nødvendige oplysninger videre til maskiner på lokalnettet gennem IPv6 router advertisement.
Gravatar #6 - Thomas Nielsen
9. maj 2011 11:13

Ja, det er en Yousee forbindelse. Så vi har også den der boks der omformer antennesignalet eller hvad den nu er til for.
Gravatar #7 - binderup
9. maj 2011 12:28
#1 hvor nørded er du?

Hvis du er lidt semi nørded vil jeg anbefale at købe en Netgear WNR3500L, hvor du kan køre andre firmwares end den der lige følger med som standard. Jeg kører selv den på en 60/60 fiber forbindelse, med IPTV osv.

har du ikke det store behov så er D-Link DIR-655 også et godt bud (jeg skiftede kun fra den for at kunne nørde med dnsmasq på routeren)
Gravatar #8 - Mnc
9. maj 2011 12:32
Thomas Nielsen (1) skrev:
Må max koste 450 kr.

WNR3500L koster minimum 467* kr., og DIR-655 koster minimum 604* kr. :)

* Ifølge edbpriser.dk
Gravatar #9 - binderup
9. maj 2011 12:39
#8 jeg tager altid maks priser som vejledende ;-)

Og med de priser du nævner så er der ikke nogen tvivl at WNR3500L er det klart bedste køb.
Gravatar #10 - Mnc
9. maj 2011 12:41
binderup (9) skrev:
#8 jeg tager altid maks priser som vejledende ;-)

Sjovt, jeg plejer at tage dem som max priser. :D
Plejer selv at sige "omkring 450", hvis det ikke er 100% max.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login