mboost-dp1
Ny router.. Fail..
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Har lige købt en router.. Den virker fint på min stationære.
Men på min bærbar står der "Netværket er ikke identificeret" Og forbindelsen er kun lokalt. Min router har LED lys. Når min stationære computer er sat til (Den som virker) -Køre LED lysne frem og tilbage på routeren. Men når min bærbar er på internettet blinker lysne.. sært..
Har siddet hele natten og kom ikke frem til noget.
Nogle som ved hvad jeg skal gøre?
Men på min bærbar står der "Netværket er ikke identificeret" Og forbindelsen er kun lokalt. Min router har LED lys. Når min stationære computer er sat til (Den som virker) -Køre LED lysne frem og tilbage på routeren. Men når min bærbar er på internettet blinker lysne.. sært..
Har siddet hele natten og kom ikke frem til noget.
Nogle som ved hvad jeg skal gøre?
Du lyder til at være kommet til det punkt hvor jeg normalt gir op og fejler som nørd/mand. Hvorefter jeg kigger i manualen.
Stik os i det mindste mærket/modelnummeret på routeren, så kan vi også tage et kig på det ;)
Stik os i det mindste mærket/modelnummeret på routeren, så kan vi også tage et kig på det ;)
Og info om det rent faktisk er LAN vs. WLAN der er problemet. Og hvis det er wlan, hvilken kryptering der så bliver brugt. Hvor kommer "netværket er ikke identificeret" fejlen op, samt hvornår?
Husk at hvis du har oplyst en forkert krypteringsnøgle, så tror windows bare at du ikke får nogen ip adresse.
Husk at hvis du har oplyst en forkert krypteringsnøgle, så tror windows bare at du ikke får nogen ip adresse.
Netgear WNR3500.
Jeg har INGEN manual. For at se den skal man clicke på et link og downloade en slags dukoment som kun kan vises på 32 bit computere! FLOT!...
Ja. Jeg har prøvet at forbinde den til routeren & modem med stik.
Men der sker ikke noget. Men jeg tænke mere om at routeren blinker på den måde når bærbaren er sat til routeren...
Kunne det være noget med sikkerheds halløj som faktisk blokere bærbaren så den kun har lokalt forbindelse?
- Efter der hvor man kan configurer routeren står der den har: "WPA-PSK [TKIP] + WPA2-PSK [AES]" sikkerhed..
Lige så snart jeg tager ledningen ud af bærbaren køre lysne "som de skal" på routeren. Routeren er trådløs, men har ikke prøvet at få trådløs forbindelse til routeren med min stationære fordi, at den ikke har et netkort.
Bærbaren er en Acer Aspire 7720. Den har et netkort som kan få forbindelse til internettet. Men jeg får kun lokalt adgang.
Hvis jeg sætter et stik i fra routeren til bærbaren, så er den på LAN forbindelse. Men kun lokalt.
På min stationære er forbindelsen LAN også har jeg adgang til lokalt og internet. dvs at kun min stationære kan gå online.
Acer Aspire 7720.
Jeg har INGEN manual. For at se den skal man clicke på et link og downloade en slags dukoment som kun kan vises på 32 bit computere! FLOT!...
Ja. Jeg har prøvet at forbinde den til routeren & modem med stik.
Men der sker ikke noget. Men jeg tænke mere om at routeren blinker på den måde når bærbaren er sat til routeren...
Kunne det være noget med sikkerheds halløj som faktisk blokere bærbaren så den kun har lokalt forbindelse?
- Efter der hvor man kan configurer routeren står der den har: "WPA-PSK [TKIP] + WPA2-PSK [AES]" sikkerhed..
Lige så snart jeg tager ledningen ud af bærbaren køre lysne "som de skal" på routeren. Routeren er trådløs, men har ikke prøvet at få trådløs forbindelse til routeren med min stationære fordi, at den ikke har et netkort.
Bærbaren er en Acer Aspire 7720. Den har et netkort som kan få forbindelse til internettet. Men jeg får kun lokalt adgang.
Hvis jeg sætter et stik i fra routeren til bærbaren, så er den på LAN forbindelse. Men kun lokalt.
På min stationære er forbindelsen LAN også har jeg adgang til lokalt og internet. dvs at kun min stationære kan gå online.
Acer Aspire 7720.
Og både din stationær og din bærbare får lokale ip adresser?
Kan ikke helt forstå om det kun er via trådløs eller kablet forbindelse at du har problemer?
Kan ikke helt forstå om det kun er via trådløs eller kablet forbindelse at du har problemer?
Tryk Windowsknap+R og skriv cmd.exe og tryk enter
Skriv herefter ipconfig og skriv så her i forummet hvad den svarer, både på din stationære og på din bærbare.
Skriv herefter ipconfig og skriv så her i forummet hvad den svarer, både på din stationære og på din bærbare.
Bærbar:
Trådløst LAN-kort Trådløs netværksforbindelse:
Forbindelsesspecifikt DNS-Suffiks:
Link-local-IPv6-adresse......(tal..)
Automatisk konfiguration af IPv4-adresse 169.254.52.115
på min stationære:
Ethernet adapter LAN-forbindelse:
Connection-specific DNS Suffix . :
Link-local IPv6 Address . . . . . : (Tal...lol)
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.2
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
Trådløst LAN-kort Trådløs netværksforbindelse:
Forbindelsesspecifikt DNS-Suffiks:
Link-local-IPv6-adresse......(tal..)
Automatisk konfiguration af IPv4-adresse 169.254.52.115
på min stationære:
Ethernet adapter LAN-forbindelse:
Connection-specific DNS Suffix . :
Link-local IPv6 Address . . . . . : (Tal...lol)
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.2
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.