mboost-dp1

Optage samtaler på Android telefon

Gå til bund
Gravatar #1 - BurningShadow
8. feb. 2012 11:34
Mobil: Samsung Galaxy Ace (GT-S5660)

Jeg har brug for et program, der automatisk optager alle samtaler, og evt. bagefter spørger om jeg vil slette optagelsen, eller automatisk sletter den efter nogle dage.

Jeg har de seneste dage afprøvet en bunke (gratis) programmer, men de lider næsten alle sammen under, at de kun optager hvad jeg siger.
Jeg har ikke det fjerneste imod at betale for et program der kan gøre det, men jeg har lidt imod at betale for 10 programmer, der ikke kan, så hvis der er nogen der kender et program, der optager begge dele af en samtale, så ville det være helt fint.

Jeg har allerede installeret Tasker, som jeg er utroligt glad for, og som også burde kunne optage samtalerne, men jeg kan ikke afspille de 3gp filer den genererer, selvom jeg godt kan afspille andre 3gp filer. Den har også et problem med navngivningen, da den tilsyneladende har en eller anden off-by-one fejl, der gør at den aktuelle optagelse får navnet fra opkaldet før.

Et alternativ kunne også være hvis der var en indbygget funktion, så jeg kunne vælge at optage samtalen, ligesom der var på min kære gamle Nokia.
Gravatar #2 - Cloud02
8. feb. 2012 11:44
RecordCall: https://market.android.com/details?id=com.record.m...

CallRecorder: https://market.android.com/details?id=com.skvalex....

søgt lidt rundt på google og så ned i et par lister. Ingen anelse om hvordan de er.
Gravatar #3 - BurningShadow
8. feb. 2012 11:52
RecordCall: Optager kun egen del af samtalen.
CallRecorder: Jeg er 99% sikker på at jeg også har prøvet denne (en demo udgave), med det samme resultat/problem.
Gravatar #4 - Manofsciencemanoffaith
8. feb. 2012 11:58
Det ser umiddelbart ud til, at man ikke kan optage talen fra personen i den anden ende direkte, men man kan dirigere samtalen til højttaleren og derfra optage den via mikrofonen.

Det du søger, kan vist ikke lade sig gøre med officielt software.
Gravatar #5 - BurningShadow
8. feb. 2012 11:59
/me mangler en "Æv" rating...
Gravatar #6 - Cloud02
8. feb. 2012 12:13
Hvad med denne her:
vRecorder https://market.android.com/details?id=com.PublishA...

eller, det ser ud til at den også kun virker med speakerphone
Gravatar #8 - Zombie Steve Jobs
8. feb. 2012 13:21
Og det undrer mig egentlig lidt, at man ikke kan det? Mine oldgamle SE og Nokiaer kunne uden problemer.
Gravatar #9 - Cloud02
8. feb. 2012 13:27
Zombie Steve Jobs (8) skrev:
Og det undrer mig egentlig lidt, at man ikke kan det? Mine oldgamle SE og Nokiaer kunne uden problemer.

Det er ikke tilladt at optage hvis ikke begge parter er blevet oplyst om det i visse amerikanske stater. For at sikre sig imod søgsmål for at give værktøjer til 'telefonaflytning' så har de simpelthen fjernet den funktionalitet fra smartphones.
Helt igennem hjernedødt.
Gravatar #10 - BurningShadow
8. feb. 2012 20:00

"Device does not exist, or its permissions cannot be changed."
Gravatar #11 - BurningShadow
8. feb. 2012 20:01
Jeg hader allerede min skodtelefon. Jeg vidste det var en fejl at skifte væk fra Nokia...
Gravatar #12 - myplacedk
8. feb. 2012 20:18
BurningShadow (11) skrev:
Jeg hader allerede min skodtelefon. Jeg vidste det var en fejl at skifte væk fra Nokia...

Nokia? Så vidt jeg ved er der samme problem i Windows Phone. Og iPhone, for den sags skyld.
Gravatar #13 - Zombie Steve Jobs
8. feb. 2012 21:04
#11 Hvor let giver du op?

Umiddebart kræver lovgivningen i flere stater i USA at blot en af de deltagende i samtalen er klar over, at den bliver optaget.
Gravatar #14 - Magten
8. feb. 2012 21:28
myplacedk (12) skrev:
Nokia? Så vidt jeg ved er der samme problem i Windows Phone. Og iPhone, for den sags skyld.
Nokia har lavet andet end Windows Phone telefoner :-)
Gravatar #15 - BurningShadow
8. feb. 2012 21:31

Ikke specielt let, jeg har været igennem et utal af ubrugelige programmer, siden starten af weekenden, dog uden at finde noget der bare kommer i nærheden af hvad min gamle 7230 kunne.

Batteri levetiden minder om min Alcatel fra 1997. Mange gange får jeg bare en "Mislykket" når jeg forsøger at sende en SMS. Jeg kan ikke optage samtaler.
Men FTP, VNC, og alt muligt andet crap virker uden skyggen af problemer...
Gravatar #16 - BurningShadow
8. feb. 2012 21:40
Måske den her er løsningen...
Gravatar #17 - Daniel-Dane
9. feb. 2012 07:52
Root den.
Gravatar #18 - Zombie Steve Jobs
9. feb. 2012 08:01
#15 root that shit, bwoy.

Cyanogenmod Nightly 116 burde virke glimrende på den ace.
Gravatar #19 - myplacedk
9. feb. 2012 08:15
Magten (14) skrev:
Nokia har lavet andet end Windows Phone telefoner :-)

Joh tak, det er jeg klar over. Men de er altså gået over til Windows nu. Hvad der ellers er af S60'ere osv. er ikke så pokkers interessant efterhånden, selv om det da er en mulighed.

Og S40 er jo ikke et alternativ til Android, medmindre det slet ikke er en smartphone man skulle have haft til at starte med.
Gravatar #20 - XorpiZ
9. feb. 2012 09:30
Nokia laver stadig Symbian-telefoner.
Gravatar #21 - Magten
9. feb. 2012 09:35
myplacedk (19) skrev:
Joh tak, det er jeg klar over. Men de er altså gået over til Windows nu.
Han skrev "at skifte fra Nokia", og i #1 fremgår det at det er en ældre en af slagsen.

Så jeg gætter på han har haft en med Symbian som har kunne optage samtaler.
Gravatar #22 - myplacedk
9. feb. 2012 10:58
Magten (21) skrev:
Han skrev "at skifte fra Nokia"

"Nokia", ikke "min Nokia".

Anyway, når det kommer til alt væsentligt ved vi vist alle efterhånden hvad der menes. Slut med flueknepperiet herfra.
Gravatar #23 - KaW
12. feb. 2012 19:13
Er det muligt med software? Jeg synes at have læst at ihvertfald nogen Android mobiler sætter direkte forbindelse mellem radio og højtaler i hardware. Lyden fra anden ende rammer derfor aldrig softwaren.

Jeg ved dog ikke om det er tilfældet med nyere mobiler, det kan også være jeg er dybt misinformeret (jeg kan ikke lige finde linket der påstår det)
Gravatar #24 - Prozel
12. feb. 2012 19:50
Understøtter MIUI ikke at optage samtaler? Eller er det også kun en selv?
Gravatar #25 - BurningShadow
12. feb. 2012 20:09

Tilgiv mig hvis jeg spørger dumt, men med MIUI skifter jeg OS?
Hvor galt går det, hvis det går galt? Det var jo ikke lige fordi der fulgte en skive, eller et kort, med da jeg købte telefonen, så hvilke muligheder har jeg for at geninstallerer det oprindelige OS, hvis jeg skulle ønske det?

Og hvad med det ekstra software jeg har købt, skal jeg købe det igen?
Gravatar #26 - Prozel
12. feb. 2012 20:12
MIUI er såmænd bare kinøjsernes svar på Android. Altså det er stadigvæk Android, dog med et andet overlay, som bærer meget præg af iOS. Det ser dog ud til, at man ikke kan få det til Ace'en, så nevermind.
Gravatar #27 - kasperd
13. feb. 2012 11:07
KaW (23) skrev:
nogen Android mobiler sætter direkte forbindelse mellem radio og højtaler i hardware.
Det er længe siden netværket har været analogt, så lyden skal gennem en processor. Men er der ikke noget med at nogle telefoner har to separate processorer pga. en tåbelig fortolkning af nogle juridiske krav? Og du kan ikke opdatere softwaren til den processor, der styrer radioen.
Gravatar #28 - Daniel-Dane
13. feb. 2012 11:27
Man kan da godt opdatere radioen.
Gravatar #29 - kasperd
13. feb. 2012 12:15
Daniel-Dane (28) skrev:
Man kan da godt opdatere radioen.
Kan du også installere en uofficiel firmware på den chip? Jeg har ladet mig fortælle, at der er en lov der forbyder at sælge mobiltelefoner, hvor slutbrugere selv kan modificere firmwaren på radioen.

Men det kan selvfølgelig ikke udelukkes, at jeg er fejlinformeret på det punkt.
Gravatar #30 - Brugernavn
13. feb. 2012 14:42
Hvis du har en rooted android telefon og nogen har lavet en alternativ baseband pakke, kan du skifte den.

Personligt kører jeg med en frankenstein ROM hvor jeg selv har valgt delene, inkl. alternativt baseband, som dog er udviklet af Samsung.

Slutbrugeren kan i princippet ikke modificere driver softwaren på min telefon, fordi driveren ikke er open source. I praksis er der heller ingen, der har gjort det til min telefon. Sikkert fordi det ville være for svært uden dokumentation.
Gravatar #31 - Fafler
13. feb. 2012 17:11
Jeg har set et eksempel på et patched Phone.apk til Galaxy S der kunne det, så måske er det den vej du skal kigge?
Gravatar #32 - KaW
13. feb. 2012 20:13
Brugernavn (30) skrev:
Hvis du har en rooted android telefon og nogen har lavet en alternativ baseband pakke, kan du skifte den.

Er du sikker på at du ændrer på den kode som firmwaren kører, og ikke blot ændrer den driver som snakker med koden på firmwaren fra android?
Gravatar #33 - Daniel-Dane
13. feb. 2012 20:51
Nej.
Gravatar #34 - Brugernavn
13. feb. 2012 20:52
KaW (32) skrev:
Er du sikker på at du ændrer på den kode som firmwaren kører, og ikke blot ændrer den driver som snakker med koden på firmwaren fra android?

Du er velkommen til selv at søge på baseband, men det er sådan jeg forstår det. Basebands flashes seperat fra telefonens basis software og kernel, og lige nu kører jeg med en baseband version, der kommer med samsungs android 4 betarom: XXKP8 og en gingerbread ROM og kernel.
Gravatar #35 - Brugernavn
13. feb. 2012 21:01
Her kan du se mit setup:
http://peecee.dk/uploads/022012/Baseband_big_thumb...

Basebands flashes i øvrigt som "modem" i Odin.

Lidt om installation af XXKP8 i øvrigt:
http://www.theandroidsoul.com/galaxy-s2-ice-creams...
Der kan du se det sammen med ICS
Gravatar #36 - Brugernavn
13. feb. 2012 21:10
Jeg kan i øvrigt godt anbefale det setup. Super performance, bedste batteritid, jeg har haft og bedste signal. Men husk at slå fast dormancy fra.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login