mboost-dp1
Outlook 2007 crasher
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej Newz
Vi oplever for tiden at de brugere vi har tilbage med Outlook 2007 oplever at Outlook crasher en gang imellem når de prøver at sende/besvare mails. Når dette sker, stopper IE også med at svare, og brugeren er nødt til at genstarte PC'en for at få det til at køre igen (dette sker gerne 5-6 gange dagligt).
Vi har ca 100 brugere, men kun dem der kører outlook 2007 oplever problemet og der dannes ingen fejllog.
vi kører exchange 2010, version 14.02.0247.005
Nogen der har et bud på hvordan problemet kan løses? at installere office 2010 er ikke en mulighed da vores Navision ikke kan sende lønsedler og fakturaer i 2010
/ThaZtorm
Vi oplever for tiden at de brugere vi har tilbage med Outlook 2007 oplever at Outlook crasher en gang imellem når de prøver at sende/besvare mails. Når dette sker, stopper IE også med at svare, og brugeren er nødt til at genstarte PC'en for at få det til at køre igen (dette sker gerne 5-6 gange dagligt).
Vi har ca 100 brugere, men kun dem der kører outlook 2007 oplever problemet og der dannes ingen fejllog.
vi kører exchange 2010, version 14.02.0247.005
Nogen der har et bud på hvordan problemet kan løses? at installere office 2010 er ikke en mulighed da vores Navision ikke kan sende lønsedler og fakturaer i 2010
/ThaZtorm
XorpiZ (4) skrev:Har du installeret denne?
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?...
edit: den er allerede installeret
Magten (7) skrev:Når du skriver at den ikke danner nogen fejllog, er det så i event loggen eller når Outlook lukker du mener?
Det lyder mærkeligt hvis den ikke skriver noget i event loggen synes jeg.
jeg mener i event loggen, men det er nok også forkert at sige at den crasher, den står egentlig bare og siger svarer ikke, indtil man afslutter processen eller slukker PC'en, så tror ikke den kan danne log da den vel som sådan ikke ser det som om der sker en fejl
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb...
Prøv at starte procesmon, næste gang du har en bruger, hvor det er crashet. måske du kan se noget, der ser suspekt ud
Prøv at starte procesmon, næste gang du har en bruger, hvor det er crashet. måske du kan se noget, der ser suspekt ud
XorpiZ (12) skrev:http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896645
det prøver jeg =)
så fik jeg en virtuel test maskine op at køre, og det var egentlig ret let at få fejlen frem (er dog ikke hver gang den kommer) men her er i hvert fald en log fil (koden er Newz) som er fra ca et halvt sekund før fejlen opstår, jeg kan ikke se noget i problem i den, men kan sagtens være jeg overser noget / ikke ved hvad jeg skal se efter
fandt også ud af at problemet kan forekomme både med og uden at IE er åbent, og er problemet først opstået kan IE ikke startes før outlook er afsluttet
fandt også ud af at problemet kan forekomme både med og uden at IE er åbent, og er problemet først opstået kan IE ikke startes før outlook er afsluttet
prøvet nu, men den fejler stadig
den stod så og hang med nogle settings... nu er det slået helt fra og det virker... takker gange mange =)
den stod så og hang med nogle settings... nu er det slået helt fra og det virker... takker gange mange =)
XorpiZ (18) skrev:Cool!
Non-HTML mails er godt nok lidt fesne at se på, men hvis det kan spare jer for spildtid, så går det jo nok.
Outlook er generelt noget ustabilt bras. :<
vi er egentlig bare nået til næste problem nu =) vi har en HTML signatur som vores chef gerne ser er på alle mails sendt ud af huset, men så må han jo bare betale for ny navision så vi kan installere outlook 2010 på alle PC'er =)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.