mboost-dp1
Overvejer køb af Macbook
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hejsa.
Jeg overvejer at købe mig en Macbook opgraderet med 4GBram.
Dog har jeg et spørgsmål, og det lyder:
Kan man på nogen måde lave et hack eller andet, så man kan få en højere opløsning end 1280x800? Det er jo lidt træls når nu man har en 22" fladskærm, at skulle leve med sådan en opløsning...
Venlig Hilsen
Simon Duun
Jeg overvejer at købe mig en Macbook opgraderet med 4GBram.
Dog har jeg et spørgsmål, og det lyder:
Kan man på nogen måde lave et hack eller andet, så man kan få en højere opløsning end 1280x800? Det er jo lidt træls når nu man har en 22" fladskærm, at skulle leve med sådan en opløsning...
Venlig Hilsen
Simon Duun
Det kommer an på om det er Macbook'ens skærm eller grafikkortet i mac'en der sætter begrænsningen.. hvis det er grafikkortet der sætter begrænsningen kan du ikke gøre noget ved det...
Men hvis det er skærmen på MacBook'en der "kun" kan køre 1280x800 så kan du bare sætte din 22" skærm til og ændre opløsningen som normalt
Vil faktisk tro at Grafikkortet godt kan trække mere end 1280x800 :)
EDIT:
jeg undersøgte det lige:
hvis det er den skrabede macbook du køber får du et Intel GMA x3100 grafikkort:
The Intel GMA X3100 has a maximum resolution of 2048x1536
Så JAAA det kan du godt! :D
Men hvis det er skærmen på MacBook'en der "kun" kan køre 1280x800 så kan du bare sætte din 22" skærm til og ændre opløsningen som normalt
Vil faktisk tro at Grafikkortet godt kan trække mere end 1280x800 :)
EDIT:
jeg undersøgte det lige:
hvis det er den skrabede macbook du køber får du et Intel GMA x3100 grafikkort:
The Intel GMA X3100 has a maximum resolution of 2048x1536
Så JAAA det kan du godt! :D
Jammen dog jammen dog, så er det jo bare at få den macbook bestilt :)...
Forresten, hvor meget performance forskel tror i der er fra en macbook til en pro udgave, f.eks en pro opgraderet med 4 GBram, og en book opgraderet med samme antal ram ?
Ved ikke om det gav mening det jeg skrev?
Forresten, hvor meget performance forskel tror i der er fra en macbook til en pro udgave, f.eks en pro opgraderet med 4 GBram, og en book opgraderet med samme antal ram ?
Ved ikke om det gav mening det jeg skrev?
du får et meget bedre grafikkort ved at købe en Pro du får et 8600 Gt m i stedet for det inbyggede der er i den noobede :)
Ved ikke om det var det du mente.. det var ret uklart :)
//syndes du ikke jeg har *host* fortjent lidt god rating *host*
Ved ikke om det var det du mente.. det var ret uklart :)
//syndes du ikke jeg har *host* fortjent lidt god rating *host*
Haha jo, jeg skal kaste en rating lige i hovedet på dig skal jeg ;) ;)
Hmm... Er 8600Gt ikke mere til gaming en bare kontor og audio brug? Er der en forskel på at køre en opløsning: 1440x900 på en 22" skærm med intels kort, også med nvidias kort?
Mente ang. forsinkelse m.m. Damn. hvor er jeg egentlig dårlig til at forklare...
Hmm... Er 8600Gt ikke mere til gaming en bare kontor og audio brug? Er der en forskel på at køre en opløsning: 1440x900 på en 22" skærm med intels kort, også med nvidias kort?
Mente ang. forsinkelse m.m. Damn. hvor er jeg egentlig dårlig til at forklare...
#5 Ja, det er der selvfølgelig, men hvis du aldrig skal spille computerspil, redigere store mængder video eller gå amok i Photoshop er der nok ikke den store grund til at vælge Pro fremfor en almindelig Macbook.
#7 men med en Macbook noob vil du blive nød til at købe computer snart igen hvis du ikke bare skal bruge word tror jeg
Har en Macbook 2,2ghz 4 gb ram og tæver i photoshop, har generelt 6-12 lag til hvert billede, nogle gang mange flere og generelt mange billeder åbne på samme tid - ingen problemer her.
Synes det er en glimrende spand. (opgraderede fra 2 gb til 4 for 249)
Jeg ville gerne have en mcb pro men den er for stor, synes jeg. Synes endda den skide Macbook er for stor, så har stadig mine gamle iBooks til at slæbe med ud i verden.
Hvis du skal transportere den rundt, så køb de her gummifillidutter, man sætter under ting så de ikke skrider, øh, hvis det giver mening? Sæt dem fast i hvert hjørne af skærmrammen, ellers laver den hul i sig selv. http://img140.imageshack.us/my.php?image=picturedm...
Måske er det bare mig, men synes den gamle PPC-processor er væsentlig bedre end Intels. (for at tale om noget helt andet)
Synes det er en glimrende spand. (opgraderede fra 2 gb til 4 for 249)
Jeg ville gerne have en mcb pro men den er for stor, synes jeg. Synes endda den skide Macbook er for stor, så har stadig mine gamle iBooks til at slæbe med ud i verden.
Hvis du skal transportere den rundt, så køb de her gummifillidutter, man sætter under ting så de ikke skrider, øh, hvis det giver mening? Sæt dem fast i hvert hjørne af skærmrammen, ellers laver den hul i sig selv. http://img140.imageshack.us/my.php?image=picturedm...
Måske er det bare mig, men synes den gamle PPC-processor er væsentlig bedre end Intels. (for at tale om noget helt andet)
Det står på apples hjemmeside at en macbook understøtter en opløsning på 1920x1200.
http://www.apple.com/dk/macbook/specs.html
http://www.apple.com/dk/macbook/specs.html
#10 det syndes jeg egentlig osse bortset fra at man så ikke kunne dualboote windows
#11 ja jeg må godt nok indrømme at du nok har ret der :'( Jeg googlede det grafikkort der sad i og nåede frem til 2048x1536, men det der står på Apples hjemmeside passer jo nok om macbook'en..
men det ændrer jo ikke noget for ham der skal bruge den til sin 22" skærm :)
#11 ja jeg må godt nok indrømme at du nok har ret der :'( Jeg googlede det grafikkort der sad i og nåede frem til 2048x1536, men det der står på Apples hjemmeside passer jo nok om macbook'en..
men det ændrer jo ikke noget for ham der skal bruge den til sin 22" skærm :)
Irriterende der ikke er en mellem ting af MB og MBP :/ Ikke fordi jeg har de helt store spil behov, men tager tit til lan med vennerne, hvor der jo games meget, tit grafik tunge spil. Dog er vi begyndt at gå lidt over til de gamle spil, mest pga. nogle af dem har et ge-ni-alt gameplay. (Hint: TTD) Og WoW og Spore (i følge requirements til creature create) kan jo (så vidt jeg ved) køre på en MacBook. Men venter i hvert fald lige til der kommer en ny MacBook, der er jo ikke mere end 50 dage (præcis 50 dage idag) til dens "end of cycle".
#13 man kan bare gå ind på Appels hjemmeside og vælge at modifisere (wow klogt ord og sikker forkert stavet) sin MB inden man køber den :)
Hmm, det her indlæg bliver automatisk lidt off-topic:
#13: Jeg tror Apple også vil udnytte et af de nye features i Montevina-platformen - at man kan skifte mellem diskret og integreret grafikkort. Du vil dog aldrig få en bærbar der altid vil kunne klare grafiktunge spil... at skifte mellem to så forskellige grafikløsninger vil kræve meget meget forskelligt krav til varmeafgivelse og køling. Så du ender vel op med en "trækbar" (niveau under slæbbar) i stedet :D
#14: Derfor ender man stadig med en X3100, uanset hvor meget man ændrer ved MB konfigurationen :) - eller det gjorde man ihvertfald for en måned siden, sidst jeg tjekkede
#13: Jeg tror Apple også vil udnytte et af de nye features i Montevina-platformen - at man kan skifte mellem diskret og integreret grafikkort. Du vil dog aldrig få en bærbar der altid vil kunne klare grafiktunge spil... at skifte mellem to så forskellige grafikløsninger vil kræve meget meget forskelligt krav til varmeafgivelse og køling. Så du ender vel op med en "trækbar" (niveau under slæbbar) i stedet :D
#14: Derfor ender man stadig med en X3100, uanset hvor meget man ændrer ved MB konfigurationen :) - eller det gjorde man ihvertfald for en måned siden, sidst jeg tjekkede
Mht. WoW, jeg sidder med den mindst Macbook-model fra 2007 og den kan sagtens køre World of Warcraft.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.