mboost-dp1

PC-Netto.dk

Gå til bund
Gravatar #1 - Toff.
3. mar. 2008 14:13
For satan jeg er ved at blive tosset... det er komplet umuligt at få telefonisk kontakt med dem?! Ville ringe ang. min nye grafikkort som larmer og gerne vil returnere inden de her 14 dage er gået da det ikke lever op til mine krav.. Men når man prøver at ringe til dem melder den kun optaget!! Det sku for dårligt!
Gravatar #2 - Jace
3. mar. 2008 14:15
Svarer de heller ikke på mails?
Gravatar #3 - Toff.
3. mar. 2008 14:16
har lige sendt for 5 min siden
Gravatar #4 - karga
3. mar. 2008 14:28
Jeg har - desværre - oplevet det samme med itbutikken.. til sidst slog min stædighed ind, ringede fra mobiltelefonen, slog medhør på og lod den ligge og ringe i arbejdstiden, mens cheferne hørte på det..

Efter 20 minutters telefontid, var mit opkald færdigt.. halvdelen var nok telefonkø, hvor jeg stod nr. 2 til at starte med

Det kostede så de 20 kr, men hva faen.. det var om en sag hvor jeg sku ha 800 kr. igen
Gravatar #5 - fidomuh
3. mar. 2008 14:35

Gaa ud og tag en spiller, slap af, proev igen.

Jeg har ikke oplevet problemer med PC-Netto, og hver gang jeg har skulle returnere noget har det vaeret 100% uden problemer.
Jeg faar endda returneret pengene ( eller modregnet hvis jeg skal koebe noget andet ), med det samme derhenne :)

De har vel travlt som alle andre, du er ikke den eneste kunde i verden. :)
Gravatar #6 - Toff.
3. mar. 2008 17:07
#4 Jeg kommer ikke i kø... Når jeg prøver ringer den lige en gange og så har jeg kun en lastbil i røret
Gravatar #7 - buch
3. mar. 2008 17:50
Jeg vil foreslå dig at tage lasbilen ud af røret inden du ringer til dem igen, den forsager meget larm og er utroligt stor og tung.

Du risikere at brække armen hvis du skal holde hele lastbilens vægt i en arm.
Gravatar #8 - Toff.
4. mar. 2008 09:31
Grr nu har jeg prøve i 3 timer nu... og det eneste sker at den ringer knap nok op inden der bliver lagt på... ca 2 sek tager det...
Nogen der kan fortælle mig hva jeg skal gøre når jeg skal retunere et produkt jeg ikke er tilfreds med??
Gravatar #9 - buch
4. mar. 2008 09:35
Du sender bare produktet tilbage til hvor det kom fra, og så vedlægger du en kopi af din kvitt og et stykke papir hvor du skriver hvorfor du ikke er tilfreds med produktet. Du skal huske at få en kvitt på at du har sendt pakken til dem.
Gravatar #10 - fidomuh
4. mar. 2008 09:36

Du opretter en "retur-ting" paa deres website..
Gravatar #11 - Toff.
4. mar. 2008 10:08
Under reklamation?
Gravatar #12 - fidomuh
4. mar. 2008 10:16

Ja, det tror jeg.. du kan vist vaelge 'Returnering' et sted .. :)
Gravatar #13 - Toff.
4. mar. 2008 10:17
Oki takker prøver jeg
Gravatar #14 - don
4. mar. 2008 10:41
http://www.crn.dk/index.php/news/show/id=27810

midt data på vej ned, de ejer pc-netto
Gravatar #15 - bagger
4. mar. 2008 13:12
PC-Netto har lukket, det står på deres Facade.
Jeg har lige været der ....
Gravatar #16 - Xill
4. mar. 2008 13:57
... er der nogen som har styr på om det også påvirker komplett.dk .... har bestil noget der som de ikke kan tage sig samme og sende.

hvis der er en som har styr på alle navnene midt data går under kan vi så ikke få en nyhed på newz om det .. så alle kan få styr på det . .
Gravatar #17 - don
4. mar. 2008 14:28
Hvis du ellers er i tvivl så prøv at se på dkhostmaster :
Midt data :
Bruger-id: M1329-DK
Navn: Midtdata
Adresse: Lundborgvej 13
Postnr. & by: 8800 Viborg
Land: Danmark
Deres nameserver er :
Navneserveransvarlig:
Bruger-id: WH3141-DK
Navn: Weeb
Att.: Heine Krog
Telefon: +45 86 61 56 60

Express delivery på dkhostmaster :
Registrant:

Bruger-id: M1329-DK
Navn: Midtdata
Og deres navneserver :
Navneserveransvarlig:

pc-netto.dk har så en anden registrant som forresten er chefen Allan Carøe som også er chef for de andre 2 "firmaer" men det sjove er at deres navneserver er :
Navneserveransvarlig:

Gravatar #18 - Birger50
4. mar. 2008 14:32
Jeg er ked af at sige det, men Pc-netto er krakket i søndags, jeg har talt med den tidligere ejer i dag, tirsdag, som var der for jeg har selv ca 11000 kr til gode for en fladskærm som jeg skulle have tilbage fra Pc-netto, sur røv men jeg fik at vide at jeg kunne henvende mig til kurator der har med boet at gøre,
Birger
Gravatar #19 - vandfarve
4. mar. 2008 14:57
#18 Og den danske præcedens er normalt, at mindre kreditorer vil blive tilgodeset først. Således hvis kun to personer/firmaer har kredit tilgode, og det handler om dig og eksempelvis Danske Bank, så vil du blive behandlet først, så du får en tilsvarende højere procentdel af dine tilgodehavender tilbagebetalt i forhold Danske Bank.

Okay, det var en meget kompliceret forklaring på et meget simpelt problem: Jo mindre som de skylder dig, jo mere vil du få relativt.
Gravatar #20 - Xill
4. mar. 2008 15:02
#19 ikke helt .. det bliver først det op i hvem der er kunder af firmaet og hvem firmaet er kunder af, men han kan forvente at få pengene igen, da det ved net handel er givet en forsikring om at kunden der benytter sig at net handel vil få sine penge igen, før så mange andre kan få penge fra boet ..

desuden er butikken e mærket som yderligere giver lidt sikkerhed.
Gravatar #21 - Birger50
4. mar. 2008 15:21
Jeg vil lige forklare nærme ,det var ikke en nethandel, men en fladskærm jeg havde købt af pc-netto som var til rep hos LG som ikke kunne laves, så derfor skulle jag have pengene tilbage fra LG via Pc-netto som så er lukket i mellemtiden
Birger
Gravatar #22 - bagger
4. mar. 2008 16:06
Så er du sikker glad for den her
http://www.crn.dk/index.php/news/show/id=27818

Det er "biiip" for dårligt, at de kan det. Det her er jo ikke første gang, at forbrugeren kommer i klemme i sådan en sag.
Gravatar #23 - Toff.
4. mar. 2008 16:59
FUCK!!! Har lige sendt min pakke afsted idag! Er det så penge bye bye?? lort :-(

PS tager lidt tid før jeg kan læse mine svar da jeg skal samle den gamle comp igen...
Gravatar #24 - Xill
4. mar. 2008 17:10
#23 hvis de er i betaligsstansning, så må de heller ikke tage mod din pakke. Men hvis de tager mod den, burde du også kunne få dine penge igen, efter som det er en net handel ... men giver jo nok lidt arbejde
Gravatar #25 - fidomuh
4. mar. 2008 18:05

Som #24 siger, hvis de er i betalingsstandsning, saa ryger pakken retur til dig.
Hvis ikke, saa skal du have dine penge retur.

Sikringen ved nethandel gaelder da kun varer der ikke modtages og des lige?
Gravatar #26 - gentox
4. mar. 2008 19:04
Det er ved at være meget lang tid siden jeg sidst arbejdede ved postdk. Men mener at konkurs ramte virksomheder/forretninger, får en flytning til det lokale posthus.
Om den så går retur til afsender derfra ved jeg faktisk ikke.
Men det burde den vel...

Der er dog ingen regel for at alt skal gå direkte retur, når det gælder en konkurs, kun hvis adressaten er ubekendt, altså ikke findes længere.

Men kan da spørge en af mine venner som stadig arbejder der.
Gravatar #27 - Xill
4. mar. 2008 20:19
#25 nej også hvis de fx har taget mod en returvare (som du også selv skriver), men har ikke styr på vare der er til reparation mm

#26 det er ikke posten der skal tage sig af det. konkurs ramte virksomheder skal overholde specifikke bestemmelser på området, for at personerne bag virksomheden ikke kan drives til andsvar. Så man burde kunne stole på at virksomheden sender pakken tilbage om ikke andet for at slippe for at skulle betale pengene tilbage (som reglerne om net handel siger de ellers skal)
Gravatar #28 - gentox
4. mar. 2008 20:47
Det er du jo så i din fulde ret til at tro, men ved at der kommer en speciel flytning ved konkurs af en virksomhed/forretning, og det er ikke den der er gået konkurs der har så meget at sige der.

I øvrigt er al ikke leveret post, postdanmarks ansvar, og ved konkurs kan det af gode grunde ikke afleveres.
Gravatar #29 - Xill
4. mar. 2008 20:55
#28 .. ja okay .. når virksomhed/forretning først er konkurs, så er det meget naturlig at de ikke skal have flere pakker et bøvle med.

men det forhindre jo ikke at de kan have modtaget nogen før, som de ikke har haft tid til at gøre noget ved.
Gravatar #30 - gentox
5. mar. 2008 13:53
Undersøgte det, og i tilfælde af konkurs bliver al post videresendt til den advokat/advokatfirma som er sat til at opgøre og afslutte sagen, for det konkurs ramte firma.

Hvad det så helt nøjagtigt betyder for en returneret vare, skal jeg ikke gøre mig klog på.

Men proceduren for forsendelser, er som beskrevet.
Gravatar #31 - Toff.
6. mar. 2008 15:18
Så er jeg oppe at køre igen... med det larmene kort som jeg lige har fået retur idag... Men har snakket med en edb ekspert som har lovet mig at se på mit problem. og håber vi finder en anden løsning
Gravatar #32 - Niko-nn
18. mar. 2008 13:27
PC netto er deværre gået konkurs... :S
Gravatar #33 - Borg[One]
18. mar. 2008 14:17
#30 jeg tror at tingene indgår i konkursboet, der bliver vurderet for at finde ud af hvad der ligger af værdier.

Dem der har økonomiske udestående med konkursboet kan så indsende nogle papirer, hvor de gør opmærksom på, at de har krav på en del af kagen.

Når konkursen så er opgjort, så tager man stilling til alle henvendelser, og tilbagebetaler så en del af beløbet.

Men sandsynligheden for, at man får noget tilbage, fordi man har et udestående på 1.500,- bobs med butikken er nok relativ lille - og bliver man tildelt en smule, så er det nok desværre med strg under en smule...

De store "vindere" i det spil, er nok kreditorer og andre firmaer, der har udestående med det konkursramte bo.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login