mboost-dp1

Pc vil ikke starte?

Gå til bund
Gravatar #1 - Great99
22. okt. 2009 14:39
Hejsa

Min pc vil ikke starte efter den har været frakoblet strøm, så har skiftet batteriet på bundkortet, dog uden held.

Kan det være strømstationen der pludselig er gået død? har længe vidst at man ikke skulle slukke på hovedkontakten for så tog den nogle timer om at ville starte, nærmest som om den lige skulle lade op igen.

Håber en har et bud inden den ryger til rep
Gravatar #2 - Rasmus064
22. okt. 2009 15:07
Jeg gætter på det er PSUen som er død.
Siger den noget eller er der noget lys som blinker når du sætter strøm kablet til?
Du har vel også tjekket at diverse kontakter står til on?
Gravatar #3 - Great99
22. okt. 2009 15:41
der er ikke noget der blinker overhovedet, den siger en lille tik lyd når man tænder on and of.

ja alt er tændt

Gravatar #4 - Rasmus064
22. okt. 2009 16:42
Kan ikke forstille mig at det er andet end PSUen. Du kan prøve at udskifte den.
Gravatar #5 - Great99
22. okt. 2009 17:14
ok tak for svar, det vil jeg prøve
Gravatar #6 - vandfarve
22. okt. 2009 17:35
#5 Hvis du er en okay computernørd, kan du prøve at kortslutte den og se, om man kan starte computeren ad den vej.

Det er en smule farligt, da det kan give et ordentligt rap (op til 230V ved 10A), og det kan ødelægge PSU'en. Hvis du vil være sikker, at PSU'en er stået af, så er det dog en løsning, men det er fuldstændigt på eget ansvar!
Gravatar #7 - Plimmer
22. okt. 2009 18:38
Kan også sagtens være et ristet motherboard. Det er ihvertfald det næste på listen jeg ville kontrollere.
Gravatar #8 - doh09
22. okt. 2009 18:43
Hvis du følger #6's råd så optag det og smid det på youtube hvis du får stød :D
Gravatar #9 - Kisbye
22. okt. 2009 18:50
Hvis den er fuldstændigt død uden tegn på liv lyder det meget sansynligt med strømforsyning med risiko for bundkort. hvis man har flere computere kan man evt prøve at flytte en strømforsyning over og så se om den så starter op.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login