mboost-dp1

Pinnacle Video Recorder (just press and go)

Gå til bund
Gravatar #1 - rackbox
17. aug. 2008 05:57
Jeg er ved at hjælpe en kunde med at bruge noget nyindkøbt videoudstyr, men er stødt panden imod en mur:

Produktet fungerer ved at der indsættes et videosignal i den ene ende, og en USB-stick i den anden. Tryk "REC" og dyret burde optage det givne videosignal i MP4 H.264-format.

Umiddelbart ser alt ud til at fungere på enheden, men når jeg smider USB-stick'en over i PC'en, så vil Windows på ingen måde genkende filen.

Den hedder .MP4 og jeg har installeret snart sagt alle codec-packs, der understøtter protokollen H.264.

Samtidig har jeg hentet Videospin(.com) - da Pinnacle fortæller, at dette program er et godt (og ikke mindst: kompatibelt) redigeringsprogram. Svaret fra programmet er: "Fejl under indlæsning af videofil".

Jeg har forsøgt at afspille filen i VLC-player og har opdateret firmwaren på enheden. Det fungerer fortsat ikke.

Any help? Install af QuickTime er IKKE EN OPTION!

EDIT: http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/us/Products/...
Gravatar #2 - myplacedk
17. aug. 2008 06:07
Kan man få et eksempel på sådan en mp4-fil? Så kan vi se om det er filen eller computeren der fejler noget.
Gravatar #3 - rackbox
17. aug. 2008 06:13
Gravatar #4 - myplacedk
17. aug. 2008 06:17
Jeg kan bekræfte at det er en MP4-lignende fil, men at den ikke kan afspilles.

ffmpeg: missing mandatory atoms, broken header
totem: This file is incomplete and cannot be played

Det er MP4-containeren der fejler noget, for jeg kan ikke engang se hvilke streams den indeholder.
Gravatar #5 - rackbox
17. aug. 2008 06:21
Nogen, der har QuickTime installeret, der kan tjekke, om det er eneste mulighed for at afspille den?
Gravatar #6 - gentox
17. aug. 2008 06:24
QuickTime virker heller ikke.
Og alle de programmer jeg har prøvet med, siger at filen enten ikke kan afspilles, eller er beskadiget.

Får mig til at tænke på om filen skal afsluttes korrekt, for at den kan afspilles?
Gravatar #7 - rackbox
17. aug. 2008 06:27
#6 ifølge mit link til producenten har jeg fulgt anvisningerne for brug. Jeg har endda slukket Video Recorder'en før jeg tog USB-stick'en ud for at sikre at der ikke var noget delayed write problematik.

Well - enheden er jo så nok øjensynligt i stykker. P.t. uvist af hvilken årsag.
Gravatar #8 - rackbox
17. aug. 2008 06:33
Muligvis kan problemet dog være, at USB-stick'en ikke er formatteret til FAT-32/16. Det kan jeg faktisk ikke huske, om den er, men Pinnacle kræver at den er formatteret til dette format.

Skulle den være formatteret til NTFS, så burde der dog vel ikke være mulighed for at den overhovedet kan skrive til lagerenheden? Eller den burde melde fejl? Den burde vel ikke blot ukritisk skrive, men resultere i en korrupt fil?
Gravatar #9 - myplacedk
17. aug. 2008 06:40
8 skrev:
Skulle den være formatteret til NTFS, så burde der dog vel ikke være mulighed for at den overhovedet kan skrive til lagerenheden?

Enig. Der kommer en fil med i hvert fald nogle korrekte bytes, så det er næppe filsystemet.

Medmindre de har en delvis NTFS-implementering, og i stedet for at fjerne det der ikke virker dokumenterer de bare at det ikke skal bruges.
(Det er sket før.)
Gravatar #10 - Kimmer
18. aug. 2008 11:42
Ang Pinnacle Video Recorder (just press and go
Har selv prøvet den og fundet ud af hvordan den fungerer.
Scart stikker sættes i en f.eks.VHS video og forbindes med medfølgende ledninger til den nye box. Denne forbindes så til en ekstern harddisk eller memmerystik eller andet USB "husker".
Når boxen lyser blåt ved ledninegrne er den klar, og du vælger kvalitet. Så tænder du play på VHS og derefter REC på boxen. Denne opretter en fil i den eksterne memmery der hedder VIDEO, og lægger sin MPG4 fil dèr. Så overfører boxen dit signal til den eksterne harddisk. Hvis der er uindspillet mellemrum, stopper optagelsen. Men du fortsætter blot på ny fra stopstedet, og boxen starter en ny fil med et højere nummer i den eks memmery. Filen omdøber du til det relevante.
Har pludselig fået overspillet barnets VHS bånd til MP4 filer, som Pinnacle 12 håndterer til en 3 timers film ud i et.
Så din box har intet med en pc at gøre
Gravatar #11 - rackbox
18. aug. 2008 15:50
#10 jeg forstår ikke, hvorved dit indlæg tilføjer relevant information til emnet? Jeg har vistnok ikke givet udtryk for, at jeg tror at boxen er PC-afhængig. Jeg har dog skrevet, at jeg ikke kan få PC'en til at afspille filen efterfølgende.

Din beskrivelse af fremgangsmåden er også den, jeg har benyttet mig af. Jeg forstår dog ikke, hvordan du "pludseligt" kan få overspillet barnets VHS-bånd til MP4-filer...

Hvis jeg har overset noget i dit indlæg, må du gerne lige uddybe det, da jeg fortsat ikke har fået fikset problemet.
Gravatar #12 - Kimmer
18. aug. 2008 21:19
Svar:
Prøv Quick Time Player. Min pc åbner filerner med Quick Time Player, og Pinnacle studie 12 åbner og bahandler dem som en normal DV fil.
I VIDEO filen på din eksterne husker, kan du se, om den har lagt en fil af passende størrelse. Hvis ikke, virker boxen ikke
Hvis du slukker og tænder for strømforsyningen inden næste forsøg, skal den virke - ellers retur med den
Med venlig hilsen
Gravatar #13 - rackbox
19. aug. 2008 04:40
#12 prøv lige med den fil, jeg linker til i #3
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login