mboost-dp1

Pjece i OpenOffice.org

Gå til bund
Gravatar #1 - lagoni
23. nov. 2007 14:01
Jeg skal gerne lave en lille pjece til studiet i samme format som mange pizzamenuer er (halvt foldet ud ligner det en trekant), men kan ikke lige finde ud af om, og i så fald hvordan, man laver sådan et format i OpenOffice.org. Nogen der kan hjælpe?
Gravatar #2 - zin
23. nov. 2007 16:10
Mener du, at du gerne vil have delt en side op i to kolonner med tekst, eller hvordan?
Vil du have begrænset margen?
Gravatar #3 - lagoni
24. nov. 2007 12:24
Noget i denne stil, bare med lidt større margen nok.
Gravatar #4 - zin
24. nov. 2007 12:54
Lav tre forskellige spalter (det skulle man kunne... Jeg kan ikke huske hvor), og så burde du have en sådan - hvis du ikke er tilfreds med bredden så lav den større på linealen foroven.
Gravatar #5 - lagoni
24. nov. 2007 13:21
Ja, tænkte også på bare at lave spalter, men kan ikke finde det i Writer.

Fik anbefalet Impress, men det er bare forvirrende...
Gravatar #6 - zin
24. nov. 2007 13:29
#5: Then I have no idea. :-)
Gravatar #7 - lagoni
24. nov. 2007 14:26
Nå, jeg endte med at finde min gamle computer med MS Office frem, lave spalter i Word og så åbne dokumentet på den nye computer i Openoffice.org Writer. Nu har det bare at blive pænt.
Gravatar #8 - myplacedk
26. nov. 2007 14:35
Laver man ikke spalter på samme måde i OOo og Word? Jeg bruger funktionen af og til i begge programmer, og kan ikke umiddelbart huske nogen forskel. Oh well, du fandt en løsning. :)

(Prøver måske lige i OOo når jeg kommer hjem, hvis jeg husker det.)
Gravatar #9 - lagoni
27. nov. 2007 18:32
I Word trykker jeg bare på en knap i menulinjen og vælger derfra hvor mange spalter der skal være, men kan ikke finde noget lignende i Ooo. Ville være rart hvis du gad tjekke engang.
Gravatar #10 - myplacedk
27. nov. 2007 21:46
Det kan godt være at der ikke er en spalte-knap i en default værktøjslinje, men man kan jo altid bruge menuen: Format -> Columns...
Gravatar #11 - lagoni
28. nov. 2007 13:24
#10 - det var da pinligt indlysende, det burde jeg ha' set. Tak :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login