mboost-dp1

Pletter på min bærbar skærm

Gå til bund
Gravatar #1 - j-cool
21. nov. 2008 23:09
For noget tid siden er der dukket nogle mærkelige pletter op på min bærbar acer skærm.

Når man ser på skærmen oppefra er de tydeligt hvide og ser man på dem nedefra er de lidt sorte. Lidt ligesom nogle små skyer.

Der er 3 større pletter og 2 mindre.

Har købt min bærbar i Bilka for lidt over 1 år siden.

Kan jeg returnere den? Vil de reparere den eller give mig en ny? :S
Hvad skal jeg gøre?
Gravatar #2 - Svindleren
21. nov. 2008 23:30
Du kan ikke returnere den... men tror de vil sende den ind til rep, så kan det være du får en brødrister igen.

Den skal sendes ind, og tror de skifter hele skærmen. (egen erfaring med reperationer).

Du har jo stadig reklamationen, medmindre de siger at du selv har presset for hårdt på skærmen. Gå derned imorgen med den, og få dem til at sende den afsted til rep.
Gravatar #3 - j-cool
22. nov. 2008 10:33
Hmm, mærkerne kom helt af sig selv. Det startede med 3 større burn-in, som de vist hedder, og så er der efterfølgende kommet 2 mindre små nogen.

Hvor lang tid kan det tage at have den til reperation?

Og vil de give mig en lånebærbar imens, hvis de altså ikke vælger at give mig en helt ny?

Kan man ringe til acer og høre om problemet eller er det bedst at gå i bilka først?

Gravatar #4 - Dreadnought
22. nov. 2008 11:05
Prøv lige med en fugtig klud først. :D
Gravatar #5 - Svindleren
22. nov. 2008 11:05
Sådan kan det jo desværre gå.

Nej de vil ikke give dig en låner pc, medmindre de vil yde en god service. Det anhænger af så meget hvor lang tid det vil tage. Normalt når det er en acer ligger reparationstiden på ca 3 uger.
Du får heller ikke bare en ny computer

Jeg ved ikke hvor meget det vil hjælpe at gå til acer først. tror ikke på det hjælper dig bedre/mere end at gå ned i bilka.

har du lavet en af deres forsikringer ?? hvis ja, så læs policen igenem for at se hvordan du er dækket ind

Hvis nej, sur røv :)
Gravatar #6 - j-cool
22. nov. 2008 11:12
Har ikke lavet en af deres forsikringer. Men har stadig mine 2 års garanti.

Kan vel godt leve uden den i ca. 3 uger. Men hvis det blive mere ende 1 måned kan det blive lidt surt ja :/

Men det de gør er at at sende den til acer til reperation ik?
Gravatar #7 - Svindleren
22. nov. 2008 11:20
hvordan ahr du fået 2 års garanti ???

du har IKKE garanti, men reklamationsret på 2 år.

Du er over formodningsperioden på det første år, så det er dig der skal sansynligøre, at fejlen er en mangel/defekhed fra start af.
Så tag der ned, de sender den nok ind til deres værksted hvis de har et, hvor de kigger på den. HVis de ikke har et værksted, så ryger den ind til acer.

skriv tilbage, når du har været derned, og fortæl hvordan det gik :)
Gravatar #8 - j-cool
22. nov. 2008 11:46
Ja det er reklamationsret på 2 år som jeg har. Har ikke betalt for yderligere. Har haft den i ca. 1 ½ år.

Jeg sender den nok derned ved juletiden da jeg skal bruge den nu.

Tror du de fixer den i juleperioden hvor vi andre "normale" mennesker har juleferie :)
Gravatar #9 - Dreadnought
22. nov. 2008 11:52
#8 Det giver nok en uges ekstra ventetid.
Gravatar #10 - Svindleren
22. nov. 2008 13:24
Endnu en dum fejl fra din side. Du skal ikke vente, da mange folk tænker ligesom du gør. Så ender det med at der hober sig en masse computer op på værkstedet, og som #8 siger, så giver det ekstra vente tid.

tag dig sammen og tag derhen.

PS: kender det alt for godt

" . " erhmm min mor er syg og har mistet et ben, derfor jeg ikke kom med min computer tidligere, og så var der lige weekend, og der mistede min kat sin diller, og så var jeg på ferie"

De er ligeglade derned :D kan du se min pointe ? :D
Gravatar #11 - j-cool
22. nov. 2008 13:28
Da jeg skal bruge den nu er det lidt svært at gå derned med den. Specielt hvis de ikke gider at give mig en lånebærbar.

Så bliver nødt til at vente og se hvad der sker og gå ned med den ved juletiden.

Nogen der ellers har erfaring med hvor lang tid der går ved sådan en reperation, samt hvad der kan ske?
Gravatar #12 - 3214N
22. nov. 2008 14:35
Husk nu at tage backup af dine data fra maskinen, inden du afleverer den til rep.

Det tager ikke meget mere end 20 min. for en tekniker at udføre, men hvor lang tid det tager før du har den igen, afhænger vel af hvor mange er i køen før dig.

Og du er sikker på at det ikke er fedt pletter? Glasrens og en klud kan gøre underværker...
Gravatar #13 - Svindleren
22. nov. 2008 15:07

erfaringen siger ca 3 uger, og de skifter skærmen. pris ca 1500-2000kr, på acer computer.

somk #12 siger HUSK at tage backup, de tager omkring 5-600kr for at gør det for dig.
Gravatar #14 - Jakob Jakobsen
22. nov. 2008 16:11
wn1 (7) skrev:

du har IKKE garanti, men reklamationsret på 2 år.

Du er over formodningsperioden på det første år, så det er dig der skal sansynligøre, at fejlen er en mangel/defekhed fra start af.

Der er ifølge dansk lovgivnig minimum 6 måneders garanti og derudover 18 måneders reklamationsret.
I de første 6 måneder skal butikken bevise at du har påført fejlen ved forkert brug for at kunne slippe for at erstatte/reparere varen.
Fra 6 til 24 måneder, er det dig der skal sandsynliggøre at fejlen skyldes en produktfejl.
Så det kan godt være et problem i dette tilfælde, da de nævnte skader meget nemt kan fremkomme af forkert brug.
Gravatar #15 - j-cool
22. nov. 2008 17:05
Jeg har selvfølgelig forsøgt at rense det væk til at starte med, men det er ikke fedtpletter.

Det er noget som sidder inde i selve skærmen og kan ikke renses væk med en klud.

Pletterne er kommet helt af sig selv. Der er ud over de 3 større pletter kommet yderligere 2 mindre pletter. Når man sidder helt lige foran skærmen er de ikke så tydelige. Men oppefra kan man tydeligt se de hvide pletter.

Er bange for at det vil udvikle sig og måske gå hen og ødelægge eller forværre skærmen helt.

Jeg skal vel ikke betale hvis de tager den ind til reparation og reparer den eller udskifter skærm?
Gravatar #16 - arntc
22. nov. 2008 18:18
Min erfaring med butikker som Bilka, Elgiganten osv. er at de alle sammen tager den bærbare ukritisk. Det er meget sjældent at de stiller spørgsmålstegn ved problemet med computeren i selve butikken.

Tag i bilka med den og forklar dem problemet. De sender den til rep. relativt hurtigt.

Forbrugerrådet og forbrugerklagenævnet har fastsat en grænse for "rimelig reperationstid" på 1 måned, så forvent ikke at have den igen 2 dage efter.

Som det er nævnt før, så husk at tage backup af dine data. Hvis bilka ikke mener at prisen på reperationen kan svare sig, giver de dig nok en ny pc, uden at du får den gamle at se igen.
Gravatar #17 - j-cool
24. nov. 2008 14:38
Pletterne på min bærbar skærm er højst sandsynligt opstået på grund af en produktfejl eller en dårlig ting ved produktet som har ført til pletterne.

Når jeg åbner min skærm eller prøver at justere på den så kan jeg se at farverne, ved stederne hvor der nu er pletter, bølger en smule.

Det er ligsom når man rører ved skærmen og sætter en finger på så kommer der sådan noget bølge-agtigt. Det sker næsten hver gang man åbner, lukker eller justerer på skærmen.

Kan man overbevise dem at det er en produktfejl?

Gravatar #18 - reefermadness  
28. nov. 2008 07:45
Hæhæhæ... Hvide pletter på skærmen :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login