mboost-dp1

PowerShell (eller andre metoder) - download certifikat

Gå til bund
Gravatar #1 - Magten
9. dec. 2012 14:56
Jeg har et lille projekt igang hvor jeg har brug for at downloade og importere et certifikat.. Pt åbner jeg sitet i en browser hver gang, viser certifikatet og gemmer en kopi for så at importere det, men det er sgu lidt besværligt.. Derfor: Er der nogen der ved om man kan gøre det med PowerShell? Eller evt andre værktøjer som kan bruges i et script..

Selve importen af certifikatet har jeg styr på, det er kun at downloade det jeg har problemer med.
Gravatar #2 - Hubert
9. dec. 2012 15:49
Den mest åbenlyse løsning ville for mig være at bruge en eget til at hente filen ned. Men jeg går ud fra at det ikke er en mulighed?
Gravatar #3 - Magten
9. dec. 2012 15:55
Går ud fra du mener wget?

Det havde jeg overvejet og det kunne også sagtens være en mulighed (hvis wget kan?). Men det er klart at foretrække at holde det hele i PowerShell da det er nemmest at sende rundt :)
Gravatar #4 - Hubert
9. dec. 2012 16:22
Magten (3) skrev:
Går ud fra du mener wget?

Det havde jeg overvejet og det kunne også sagtens være en mulighed (hvis wget kan?).wgeten det er klart at foretrække at holde det hele i PowerShell da det er nemmest at sende rundt :)

wget ja. Har powershell ikke noget ligende? Nu ved jeg ikke hvor du henter certifikatet fra men hvis du kan downloade filen burde wget kunne gøre det.
Gravatar #5 - Magten
9. dec. 2012 16:33
Hubert (4) skrev:
wget ja. Har powershell ikke noget ligende? Nu ved jeg ikke hvor du henter certifikatet fra men hvis du kan downloade filen burde wget kunne gøre det.
Jo man kan godt hente filer med PowerShell. Men certifikatet ligger som sådan ikke som en fil, jeg henter det i browseren ved at åbne det og gemme til fil. Ville helst undgå at skulle have det liggende som fil på webserveren.
Gravatar #6 - Hubert
9. dec. 2012 17:07
Magten (5) skrev:
Jo man kan godt hente filer med PowerShell. Men certifikatet ligger som sådan ikke som en fil, jeg henter det i browseren ved at åbne det og gemme til fil. Ville helst undgå at skulle have det liggende som fil på webserveren.

Hent siden ned og få certifikatet ud af siden. Hvis mulig via powershell
Gravatar #7 - fidomuh
9. dec. 2012 17:11

Hvor skal det importeres?
Din source path til certifikatet kan godt vaere remote, saa du kan sagtens linke til en fil paa et website, fx.
(Det er saadan vi goer, btw)

Et certifikat er jo, en fil. Saa det skal ligge *et eller andet sted*. :)
Gravatar #8 - Magten
9. dec. 2012 17:27
Det var måske en mulighed, vil jeg lige kigge nærmere på.

Ja det ligger *et eller andet sted*, men ikke (så vidt jeg ved) så man kan tilgå https://magten.dk/certifikat.cer medmindre man selv publicerer det? Det er den sidste del jeg gerne vil undgå så det ikke bliver et krav for at scriptet virker. Det bedste ville være at kunne køre ".\script.ps1 www.magten.dk" hvorefter scriptet klarer resten.

Det skal importeres i trusted root ca's store på 10-15 computere.
Gravatar #9 - fidomuh
9. dec. 2012 17:37

Mig bekendt saa skal browseren jo ogsaa have adgang til certifikatet. Er det IIS/Apache der serverer det? Jeg er ret sikker paa at du kan give den en path, selvom du ikke direkte har publiceret det :)

Men vi har bare publiceret det paa <server>/cert :D
Gravatar #10 - Magten
9. dec. 2012 18:16
Ja det tænker jeg også.. Må prøve at finde ud af hvordan browseren får det :)
Det er en nginx webserver :)

Tror måske jeg har fundet noget her.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login