mboost-dp1
Problem med forbindelse til internet gennem ZyXEL router
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej alle.
Jeg har ikke været herinde i lidt over et halvt år, men kom i tanke om jeres gode computerkundskaber, så tænke i måske ville hjælpe.
Jeg har haft en del problemer med vores forbindelse på det seneste. Jeg ringede derfor til Telenor, og fik et modem tror jeg det er (en cisco 837) som jeg tilsluttede og efter en masse bøvl med supporten lykkedes det endelig at få det til at virke.
Derefter indtrådte problemet, at min forbindelse til internettet ikke længere kunne opnåes gennem vores Wifi-router (ZyXEL P-335U)
Jeg har gjort følgende:
Tilsluttet modemet fra Telenor til ADSL forbindelsen og tilsluttet 3 kabler i Ethernet portene (4 stk.) den ene går til en sikret arbejdsforbindelse, og den anden skulle så gå til den trådløse router.
Når jeg tilslutter kablet i WAN indgangen på ZyXEL routeren lyser den med de lamper den skal, med undtagelse af WAN.
Jeg kan godt både fra min Mac, og Pc oprette forbindelse til ZyXEL, men ikke til internettet derigennem.
Alt virker, hvis jeg tager kablet og smider det i computeren.
Håber MEGET i kan hjælpe
PFT. - Mvh. Lars.
Jeg har ikke været herinde i lidt over et halvt år, men kom i tanke om jeres gode computerkundskaber, så tænke i måske ville hjælpe.
Jeg har haft en del problemer med vores forbindelse på det seneste. Jeg ringede derfor til Telenor, og fik et modem tror jeg det er (en cisco 837) som jeg tilsluttede og efter en masse bøvl med supporten lykkedes det endelig at få det til at virke.
Derefter indtrådte problemet, at min forbindelse til internettet ikke længere kunne opnåes gennem vores Wifi-router (ZyXEL P-335U)
Jeg har gjort følgende:
Tilsluttet modemet fra Telenor til ADSL forbindelsen og tilsluttet 3 kabler i Ethernet portene (4 stk.) den ene går til en sikret arbejdsforbindelse, og den anden skulle så gå til den trådløse router.
Når jeg tilslutter kablet i WAN indgangen på ZyXEL routeren lyser den med de lamper den skal, med undtagelse af WAN.
Jeg kan godt både fra min Mac, og Pc oprette forbindelse til ZyXEL, men ikke til internettet derigennem.
Alt virker, hvis jeg tager kablet og smider det i computeren.
Håber MEGET i kan hjælpe
PFT. - Mvh. Lars.
Ja.. Men opsætningen så lidt anderledes ud, da det var et andet modem. fx kørte den sikrederouter over ZyXEL, da der kun var én ethernet udgang på Cisco'en (husker jeg det sådan)
Men helt basic, skal man vel bare tilslutte routeren til ciscoen via ethernet --> WAN porten ikke?
Men helt basic, skal man vel bare tilslutte routeren til ciscoen via ethernet --> WAN porten ikke?
#3 Det kan du godt, men så bliver det nat, bag nat (sikkert)
Du kan også bare smide Lan --> lan (husk blot at angive en lan adresse på din ZyXel så)
F.eks: Cisco router
Wan: offentlig
Lan: 192.168.1.1/24
Forbind så cisco lan til ZyXel lan og giv din zyXel en statisk Lan der hedder f.eks 192.168.1.2/24 (med gw 192.168.1.1) Det burde virke :-)
*håber det gav mening, er lidt træt
Du kan også bare smide Lan --> lan (husk blot at angive en lan adresse på din ZyXel så)
F.eks: Cisco router
Wan: offentlig
Lan: 192.168.1.1/24
Forbind så cisco lan til ZyXel lan og giv din zyXel en statisk Lan der hedder f.eks 192.168.1.2/24 (med gw 192.168.1.1) Det burde virke :-)
*håber det gav mening, er lidt træt
Det kan jeg ikke sige dig, for jeg kender ikke din ZyXel router, men typisk kan du tilgå den via et web interface (den hedder sikkert 192.168.1.1 allerede på din zyxel)
#10 kan også være mig der er en knold til at forklare....
Hvis du sætter en PC'er direkte i din Cisco og lader din PC'er så trækker den sikkert automatisk en IP (DHCP)
Hvad er det for en adressen din pc i så fald trækker?
Lad og sige det er 192.168.1.100 (netmaske 255.255.255.0)
Så skal du angive din ZyXel's ip på LAN siden i det range
altså f.eks: 192.168.1.2
Hvis du sætter en PC'er direkte i din Cisco og lader din PC'er så trækker den sikkert automatisk en IP (DHCP)
Hvad er det for en adressen din pc i så fald trækker?
Lad og sige det er 192.168.1.100 (netmaske 255.255.255.0)
Så skal du angive din ZyXel's ip på LAN siden i det range
altså f.eks: 192.168.1.2
Den IP du henviser til er din offentlige IP.
Prøv evt. at se her: http://peecee.dk/upload/view/182492/full
siliankaas (13) skrev:Den IP du henviser til er din offentlige IP.
Der er ikke nogen WAN udgang på min cisco
Hej gutter, jeg har fået det til at virke - resette den og sætte et kabel i LAN 2 på ZyXEL.
Nu er følgende problemer:
Jeg kan ikke åbne min wizard 192.168.1.1 .. Den kan ikke finde siden, dog virker alle andre. (Dr.dk, krak, facebook mm.)
Min PC kan slet ikke komme på nettet! Noget er meget mærkeligt her.
Nu er følgende problemer:
Jeg kan ikke åbne min wizard 192.168.1.1 .. Den kan ikke finde siden, dog virker alle andre. (Dr.dk, krak, facebook mm.)
Min PC kan slet ikke komme på nettet! Noget er meget mærkeligt her.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.