mboost-dp1
Problemer med bærbar
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hey,
jeg sidder stille og roligt og skriver lektier på min bærbare da den lige pludselig går i BSOD og så bliver alt sort...
derefter genstarter jeg men hver gang jeg kommer forbi windows xp logoet så kommer der en BSOD og så genstarter bærbaren....
jeg gik så ind og fik den til at lade være med at genstarte og nu står der:
STOP: c0000221 {forkert kontrolsum for afbildningen}
afbidlnignen kernel32.dll er muligvis defekt. Headerens kontrolsum passer ikke med den beregnede kontrolsum.
og her vil jeg så gerne råbe om hjælp og høre om nogen ved hvad der er sket ???
jeg sidder stille og roligt og skriver lektier på min bærbare da den lige pludselig går i BSOD og så bliver alt sort...
derefter genstarter jeg men hver gang jeg kommer forbi windows xp logoet så kommer der en BSOD og så genstarter bærbaren....
jeg gik så ind og fik den til at lade være med at genstarte og nu står der:
STOP: c0000221 {forkert kontrolsum for afbildningen}
afbidlnignen kernel32.dll er muligvis defekt. Headerens kontrolsum passer ikke med den beregnede kontrolsum.
og her vil jeg så gerne råbe om hjælp og høre om nogen ved hvad der er sket ???
Du kan muligvis fikse det via recovery konsollen på windows cd'en
prøv først at kør scandsk det har nogle ganget hjulpet på mine beskadigede systemfiler
prøv først at kør scandsk det har nogle ganget hjulpet på mine beskadigede systemfiler
Her ---> http://support.microsoft.com/kb/315241
Edit: hvis det ikke virker, kan en re-installation kan blive nødvendig.
edit edit: #4 Du mener sikkert chkdsk /r
Jeg kan også forestille mig det måske kan betale sig at prøve at repearere den fra skiven af.
guide her ---> http://www.windowsreinstall.com/winxppro/installxp...
Edit: hvis det ikke virker, kan en re-installation kan blive nødvendig.
edit edit: #4 Du mener sikkert chkdsk /r
Jeg kan også forestille mig det måske kan betale sig at prøve at repearere den fra skiven af.
guide her ---> http://www.windowsreinstall.com/winxppro/installxp...
mest lyder det desværre en hardware defekt, da den ikke burde gøre det midt i en opgave og herefter umuligt at starte op. Det kan godt være at der er for meget støv eller lignende, der har fået noget at ændre på harddisken eller i ram, der så får den til at gå ned.
Anden mulighed kan være en virus/hacker angreb uden fra, hvis du har direkte internet forbindelse, og ikke har slået firewall til og hermed ændret på system filerne.
Mit forslag er at prøve en rollback funktionen i fejl sikret tilstand om den virker (F8 før windows boot).
#6 Men kisbye's indlæg er dog en mulighed også (der også beskriges en repair install).
#3 indlæg angående boot cd kan være nødvendigt for at redde data, som f.eks. kan være en Linux Live CD Distro.
Anden mulighed kan være en virus/hacker angreb uden fra, hvis du har direkte internet forbindelse, og ikke har slået firewall til og hermed ændret på system filerne.
Mit forslag er at prøve en rollback funktionen i fejl sikret tilstand om den virker (F8 før windows boot).
#6 Men kisbye's indlæg er dog en mulighed også (der også beskriges en repair install).
#3 indlæg angående boot cd kan være nødvendigt for at redde data, som f.eks. kan være en Linux Live CD Distro.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.