mboost-dp1
Problemer med bærbar og trådløs netværk
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej folkens,
Jeg sidder og knokler med et problem hos min moster og har følgende at arbejde med.
Problem:
Den bærbare computer kan "lige pludselig ikke komme på internettet". Fra den ene dag til den anden.
Info:
Bærbar Acer Extensa 5220 med Windows Vista.
Everest afslører at det er et broadcom netværkskort som sidder i maskinen.
Jeg har prøvet:
Hente driver fra acer driver download siden. Afinstalleret og reinstalleret driver til den trådløse enhed.
Jeg har hentet og installeret SP1 og hentet driver lavet til SP1 fra selvsamme side.
Lortet virker når:
Maskinen er startet op i fejlsikret tilstand!!
Min konklusion er:
Driver fuckup af en slags. Men en standard generic driver virker - acers gør ikke.
What to do?? PFT!
Mads
Jeg sidder og knokler med et problem hos min moster og har følgende at arbejde med.
Problem:
Den bærbare computer kan "lige pludselig ikke komme på internettet". Fra den ene dag til den anden.
Info:
Bærbar Acer Extensa 5220 med Windows Vista.
Everest afslører at det er et broadcom netværkskort som sidder i maskinen.
Jeg har prøvet:
Hente driver fra acer driver download siden. Afinstalleret og reinstalleret driver til den trådløse enhed.
Jeg har hentet og installeret SP1 og hentet driver lavet til SP1 fra selvsamme side.
Lortet virker når:
Maskinen er startet op i fejlsikret tilstand!!
Min konklusion er:
Driver fuckup af en slags. Men en standard generic driver virker - acers gør ikke.
What to do?? PFT!
Mads
Hmm. Hva med at reset routeren en gang? Så alt kommer tilbage til fabriksindstillinger.
Ved du om der er andre computere der kan komme på, på det trådløse?
Hva siger windows når du prøver at oprette forbindelse netværket? Eller er det kun når du skal på internettet?
Ved du om der er andre computere der kan komme på, på det trådløse?
Hva siger windows når du prøver at oprette forbindelse netværket? Eller er det kun når du skal på internettet?
DOH!!
Jeg sidder på det trådløse netværk med min egen Packard Bell og en stationær er koblet på med kabel..
Men den kan kun oprette lokalforbindelse til nettet fra Acer maskinen
Jeg sidder på det trådløse netværk med min egen Packard Bell og en stationær er koblet på med kabel..
Men den kan kun oprette lokalforbindelse til nettet fra Acer maskinen
okay.
Prøv at reset den?
Men der er sikkert et eller andet program som gør at det ikke virker i normal tilstand, men kun i fejlsikret tilstand. Måske en eller anden form for manager? Ellers kan jeg ik lige se hva det skulle være, måske bare en af windows små dejlige features? :P
Prøv at reset den?
Men der er sikkert et eller andet program som gør at det ikke virker i normal tilstand, men kun i fejlsikret tilstand. Måske en eller anden form for manager? Ellers kan jeg ik lige se hva det skulle være, måske bare en af windows små dejlige features? :P
Vil nødig resette routeren pga opsætningen igen med sikkerhed og MAC adresser og lignende..
Men kan ikke forstå at min egen bærbar går på uden problemer... Aceren kan også gå på uden problemer i fejlsikret tilstand men ikke i normal stand..??
Kan ikke se at problemet skulle være i routeren - og blive løst af en reset?
Men kan ikke forstå at min egen bærbar går på uden problemer... Aceren kan også gå på uden problemer i fejlsikret tilstand men ikke i normal stand..??
Kan ikke se at problemet skulle være i routeren - og blive løst af en reset?
Hvis jeg inde i Netværks- og delingscenter på Acer´eren og trykker på det røde kryds mellem netværket og "internettet" går den ind og prøver at diagnosticere problemet siger den at det ikke er muligt at kommunikere med primær DNS-server (193.162.153.164)?
Jeg har muligheden for at reperare ved "Nulstil netværkskortet "trådløs netværksforbindelse" men det virker ikke?
Jeg har muligheden for at reperare ved "Nulstil netværkskortet "trådløs netværksforbindelse" men det virker ikke?
Hr. Kejser (6) skrev:det ikke er muligt at kommunikere med primær DNS-server (193.162.153.164)?
Okay, så prøv at anvende openDNS istedet for den som din ISP eller router anvender.
Her er en guide til hvordan du sætter din pc op til at bruge openDNS. Ved ikke om dette vil løse det hele, men er da et forsøg værd : )
Edit:
Du behøver kun at udføre del 1 af guiden. : )
ja... Fandt jeg ud af.. Har ændret dns-indstillinger og oprettet forbindelse igen og når den opretter siger den:
"Forbindelse mislykkedes. Denne computer har forbindelse til [Netværksnavn], men har ikke adgang til internettet.
- Dette kan skyldes en forkert WEP-nøgle eller lav kvalitet af det trådløse signal.
- Hvis du opretter forbindelse til et trådløst hotspot, skal du muligvis åbne en webbrowser for at fuldføre forbindelsen."
pkt 1. det ER den rigtige WEP-kode (indtastet i HEX-format), bærbaren står 1,2 m fra routeren. (Det er forresten en Linksys WRT54G)
pkt. 2 der er ingen authentication annordning.
"Forbindelse mislykkedes. Denne computer har forbindelse til [Netværksnavn], men har ikke adgang til internettet.
- Dette kan skyldes en forkert WEP-nøgle eller lav kvalitet af det trådløse signal.
- Hvis du opretter forbindelse til et trådløst hotspot, skal du muligvis åbne en webbrowser for at fuldføre forbindelsen."
pkt 1. det ER den rigtige WEP-kode (indtastet i HEX-format), bærbaren står 1,2 m fra routeren. (Det er forresten en Linksys WRT54G)
pkt. 2 der er ingen authentication annordning.
De bor på landet..
De har pga mediernes hysteri om sikkerhed og lign. fået sat det til. De føler sig sikre og der kan ikke umiddelbart leeches inet fra andre forbipasserende.
De har pga mediernes hysteri om sikkerhed og lign. fået sat det til. De føler sig sikre og der kan ikke umiddelbart leeches inet fra andre forbipasserende.
Har resat routeren og har alt sikkerhed koblet fra.
Min PB maskine går fint på nettet - skriver her på den nu. Aceren vil ikke.. Den siger fortsat den har forbindelse til linksys, men har ikke adgang til internettet.
Nogen idéer?
Min PB maskine går fint på nettet - skriver her på den nu. Aceren vil ikke.. Den siger fortsat den har forbindelse til linksys, men har ikke adgang til internettet.
Nogen idéer?
nå.. Nu har jeg nørklet med dette problem lidt on off de sidste par uger.. Jeg giver op og tager en kopi af dokumenterne på computeren og laver en recoverey.
Tak for hjælpen skal der dog lyde til Jer gutter..
:)
Mads
Tak for hjælpen skal der dog lyde til Jer gutter..
:)
Mads
Hmm, min mor har også en acer, den lavede lidt af det samme. Hun skulle bare ind at oprette forbindelse til netværket manuelt hvergang hun startede computeren. Det jeg gjorde var at disable acers crapware trådløs netværksstyring/opkoblings program og så var det løst.
Så ja DØD over crapware!!!!
Hmm, min mor har også en acer, den lavede lidt af det samme. Hun skulle bare ind at oprette forbindelse til netværket manuelt hvergang hun startede computeren. Det jeg gjorde var at disable acers crapware trådløs netværksstyring/opkoblings program og så var det løst.
Så ja DØD over crapware!!!!
Sidste update:
jeg har lavet en komplet genopretning af computeren og den hopper nu på netværket og internettet med det samme..
Mit bud på problemet er en opstået fejl i driveren - og da windows med det samme installere drivere til enheder man fjerner i enhedshåndteringen igen så er det svært at fjerne, genstarte og tilføje igen..
Men nu virker det værtfald..
jeg har lavet en komplet genopretning af computeren og den hopper nu på netværket og internettet med det samme..
Mit bud på problemet er en opstået fejl i driveren - og da windows med det samme installere drivere til enheder man fjerner i enhedshåndteringen igen så er det svært at fjerne, genstarte og tilføje igen..
Men nu virker det værtfald..
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.