mboost-dp1
Problemer med HX520?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej gutter,
Jeg vil fatte mig i korthed, da mit humør ikke just er det bedste!
I tidernes morgen (august 2007) købte jeg dele til at samle en computer, hvilket gik strygende, og den har spindet som en mis siden da. I dag, da jeg prøvede at tænde den, er der ingen respons. Jeg har prøvet at skifte strømledningen fra PSU'en til kobbernettet samt bruge en ny strømskinne. Ingen af løsningerne virkede, og derudover kan jeg se, at bundkortet ikke modtager strøm, da ingen af LED'ene lyser.
Altså, jeg har en snigende mistanke om, at min PSU er død.
Sidste gang, hvor jeg brugte computeren, var i går aftes, hvor jeg slet ikke registrerede nogle problemer. Nu kan jeg heller hverken lugte brændt elektronik eller høre lyde, som man ikke skal høre, så det kan vel kun være PSU'en - ikke?
Ingen jeg går helt amok overfor Corsairs kundeservice (Jeg har ikke den vilde lyst til at lave en ny kabelføring i kabinettet, da det tog noget tid), så vil jeg gerne lige have min mistanke bekræftet.
Kom glad, kom frisk! Skal jeg benytte mig af min garanti og bede om en ny PSU?
Mvh,
Mikael
Jeg vil fatte mig i korthed, da mit humør ikke just er det bedste!
I tidernes morgen (august 2007) købte jeg dele til at samle en computer, hvilket gik strygende, og den har spindet som en mis siden da. I dag, da jeg prøvede at tænde den, er der ingen respons. Jeg har prøvet at skifte strømledningen fra PSU'en til kobbernettet samt bruge en ny strømskinne. Ingen af løsningerne virkede, og derudover kan jeg se, at bundkortet ikke modtager strøm, da ingen af LED'ene lyser.
Altså, jeg har en snigende mistanke om, at min PSU er død.
Sidste gang, hvor jeg brugte computeren, var i går aftes, hvor jeg slet ikke registrerede nogle problemer. Nu kan jeg heller hverken lugte brændt elektronik eller høre lyde, som man ikke skal høre, så det kan vel kun være PSU'en - ikke?
Ingen jeg går helt amok overfor Corsairs kundeservice (Jeg har ikke den vilde lyst til at lave en ny kabelføring i kabinettet, da det tog noget tid), så vil jeg gerne lige have min mistanke bekræftet.
Kom glad, kom frisk! Skal jeg benytte mig af min garanti og bede om en ny PSU?
Mvh,
Mikael
Hvad med at prøve med en anden PSU og tjecke om det virkelig er den det er galt med inden du går amok på en stakkels dame i kundeservice :D
#2 Point taken, men jeg ligger desværre ikke inde med en ekstra PSU, og jeg "gider" ikke spørge min far om at komme med hans. Jeg har fundet denne løsning på Corsairs hjemmeside, som jeg vil prøve om et kort øjeblik:
Hurtigt spørgsmål: Jeg går ud fra, at det er lavspænding (5-12v), så man sagtens kan tillade sig det, a'right?
Q: How can I test my power supply?
A: You can easily test a power supply for functionality with a simple paperclip. First, disconnect all the cables from your motherboard and other devices, but leave the power supply plugged into the wall. Next, bend the paperclip until you have a U shape. Find the 24-pin ATX connector and plug one part of the paperclip into the socket where the green wire ends, and the other end into the socket where a black wire ends. Make sure the power switch on the back of the PSU is on, (should be the I symbol) and the fan should spin up. If it doesn’t, your power supply may be bad.
Hurtigt spørgsmål: Jeg går ud fra, at det er lavspænding (5-12v), så man sagtens kan tillade sig det, a'right?
vandfarve (3) skrev:Hurtigt spørgsmål: Jeg går ud fra, at det er lavspænding (5-12v), så man sagtens kan tillade sig det, a'right?
Fisk :)
Kører blæseren i din PSU?
#5 hehe okay. Men du burde da hurtigt kunne se på bagsiden af kabinettet eller høre om blæseren spinner :)
#9 Træls, specielt når det er en "mærkevare" PSU. Hvis det var en low end røv billig PSU så kunne man leve med det.
#10 Præcis. Selvom det er højst usandsynligt, og selvom det kun sker for utrolig få mennesker, så går der nok et stykke tid før, at jeg anbefaler en Corsair igen. Jeg har trods alt ikke presset den, den har fået luft nok og har siddet i et relativt støvfrit kabinet, så den burde have holdt mere end blot 1,5 år. Det er sgu dårlig stil...
KRAFT-FUCKING-HELVEDE!
Nu synes jeg lige, at Corsair strammer den. Jeg har endelig fundet min ordrebekræftelse på min PSU, da SHG.dk selvfølgelig ikke ligger inde med den længere (Tak for lort, SHG!), og så tillader Corsair mig ikke at indsende en request på RMA. Der sker simpelthen INTET, når jeg trykker på Submit Request-knappen!
Jeg er så tæt på at udstede en fatwa over det lorteselskab, hvor man ikke en gang kan klage. Hvad fanden sker der?! Møgludere...
(Og nej, det virker hverken i IE7 eller Fx3, så det er ikke browserens skyld...)
Nu synes jeg lige, at Corsair strammer den. Jeg har endelig fundet min ordrebekræftelse på min PSU, da SHG.dk selvfølgelig ikke ligger inde med den længere (Tak for lort, SHG!), og så tillader Corsair mig ikke at indsende en request på RMA. Der sker simpelthen INTET, når jeg trykker på Submit Request-knappen!
Jeg er så tæt på at udstede en fatwa over det lorteselskab, hvor man ikke en gang kan klage. Hvad fanden sker der?! Møgludere...
(Og nej, det virker hverken i IE7 eller Fx3, så det er ikke browserens skyld...)
hehe
Tag en dyb indånding og sige: WUUUUUTAAAAAAHHHH
Gentag denne procedure et par gange hvis nødvendigt :)
Tag en dyb indånding og sige: WUUUUUTAAAAAAHHHH
Gentag denne procedure et par gange hvis nødvendigt :)
Taget i betragtning af, at RMA-kunder nok ikke har den største tålmodighed (hvilket jeg selv er et sørgeligt eksempel på), så er det tåbeligt, at de ikke har lavet RMA-processen idiotsikker.
Ja, jeg har måske selv været skyld i, at knappen ikke virkede, fordi jeg måske ikke udfyldte alle bokse, men stadig. Nu har jeg udtrykt en masse vrede overfor det selskab, som kunne have været undgået.
Wuuuuutaaahhhh...
Wuuuuutaaahhhh...
...
Ja, jeg har måske selv været skyld i, at knappen ikke virkede, fordi jeg måske ikke udfyldte alle bokse, men stadig. Nu har jeg udtrykt en masse vrede overfor det selskab, som kunne have været undgået.
Wuuuuutaaahhhh...
Wuuuuutaaahhhh...
...
Ved ikke om det er et tilfælde, men har fuldstændig samme problem som dig, med samme CPU og samme bundkort.. dog kan jeg ikke lige huske navnet på min PSU... tjekker når jeg kommer hjem.
JEg har kortsluttet min PSU, så det ser ud til at den virker, og mit tilfælde, efter jeg har testet CPUen i en ny computer, havde samme problem... sendte min CPU int til getmore, og de har testet den, og de siger den virker...
men kunne så være at bundkortet har brændt min PSU af os ?
jeg tjekker mit system igen, når jeg har modtaget min cpu
håber at jeg har samme problem som dig, og at det kun er min PSU
ps: jeg købt jo mit grej, da du kom med en god tråd DENGANG jeg skulle købe nyt :)
sorry for hijacking.
JEg har kortsluttet min PSU, så det ser ud til at den virker, og mit tilfælde, efter jeg har testet CPUen i en ny computer, havde samme problem... sendte min CPU int til getmore, og de har testet den, og de siger den virker...
men kunne så være at bundkortet har brændt min PSU af os ?
jeg tjekker mit system igen, når jeg har modtaget min cpu
håber at jeg har samme problem som dig, og at det kun er min PSU
ps: jeg købt jo mit grej, da du kom med en god tråd DENGANG jeg skulle købe nyt :)
sorry for hijacking.
wn1 (20) skrev:ps: jeg købt jo mit grej, da du kom med en god tråd DENGANG jeg skulle købe nyt :)
Den tager jeg sgu på min kappe. Jeg vil nok også lige vente lidt med at anbefale Corsair igen, siden du nu også har oplevet problemer!
Jeg gider bare ikke at lave halve løsninger på min computer, hvorfor jeg bare gerne vil have en ny af Corsair. Simple as that.
Jeg ved ikke, hvad der er sket, men med min meget lille tekniske viden vil jeg gætte på, at isoleringen i en eller flere ledninger har været for dårlig, hvorfor der nu er opstået en kortslutning. Ifølge Corsairs egen guide så lader det til, at det er PSU'en, der er død, da jeg ikke kunne kortslutte fanen og få den til at køre.
Men du må meget gerne lige tjekke op på dit hardware. Så er du sgu en skat! :)
det gør jeg lige, når jeg har modtaget min CPU med posten.. Der kommer godt nok lys i mit bundkort, altså den grønne diode der sidder derpå, lyser...
jeg vender tilabge når jeg har testet alt mit lort... har heldigvis købt nyt :)
jeg vender tilabge når jeg har testet alt mit lort... har heldigvis købt nyt :)
Opdatering
Corsair er vitterligt ved at gøre sig nomineret til verdens dårligste kundeservice. Det er ellers svær kategori at blive nomineret i med sværvægtere som Getmore, Fona og DSB som de traditionelle pristagere, men Corsair gør sig virkelig også umage.
Her er min historie, men denne gang fra modtagelse af RMA-nummer:
Den 8. januar får jeg et RMA-nummer og sender PSU'en samme dag. PostDK registrerer sagen og dagen efter er den på vej til Holland. Den 13. januar modtager de pakken hos Corsair. Kort tid efter får jeg endnu en mail fra Corsair, hvor de skriver, at de kigger på sagen og vil vende tilbage.
Nu skriver vi så den 16. januar, og jeg har endnu ikke modtaget nogle informationer fra Corsair. Jeg har med andre ord ventet mere end 72 timer, selvom de lover, at de vil vende tilbage inden 24 timer. Øh nej?!
I dag beslutter jeg mig så for at skrive til deres kundeservice, men jeg får det værste svar muligt - en skide automatisk reply, der ikke giver nogen mening. Jeg skriver igen, og jeg modtager præcis samme mail igen! Nu begynder jeg at blive godt muggen, fordi hvad fanden er meningen med at have en mailadresse, hvis der kun sidder en computer i den anden ende og giver præcis samme svar på alle spørgsmål?! KRAFTEDEME!
Nu har jeg så skrevet til deres "kundeservice", og God have mercy on their souls, hvis de ikke svarer fyldestgørende på min mail. De oplyser to amerikanske telefonnumre, hvis man oplever problemer, men jeg gider ikke betale en formue for at ringe til et af numrene for at få svar på et simpelt spørgsmål - hvad fanden laver de dovne teknikere, og hvornår får jeg min nye PSU tilbage?!
Corsair er vitterligt ved at gøre sig nomineret til verdens dårligste kundeservice. Det er ellers svær kategori at blive nomineret i med sværvægtere som Getmore, Fona og DSB som de traditionelle pristagere, men Corsair gør sig virkelig også umage.
Her er min historie, men denne gang fra modtagelse af RMA-nummer:
Den 8. januar får jeg et RMA-nummer og sender PSU'en samme dag. PostDK registrerer sagen og dagen efter er den på vej til Holland. Den 13. januar modtager de pakken hos Corsair. Kort tid efter får jeg endnu en mail fra Corsair, hvor de skriver, at de kigger på sagen og vil vende tilbage.
Nu skriver vi så den 16. januar, og jeg har endnu ikke modtaget nogle informationer fra Corsair. Jeg har med andre ord ventet mere end 72 timer, selvom de lover, at de vil vende tilbage inden 24 timer. Øh nej?!
I dag beslutter jeg mig så for at skrive til deres kundeservice, men jeg får det værste svar muligt - en skide automatisk reply, der ikke giver nogen mening. Jeg skriver igen, og jeg modtager præcis samme mail igen! Nu begynder jeg at blive godt muggen, fordi hvad fanden er meningen med at have en mailadresse, hvis der kun sidder en computer i den anden ende og giver præcis samme svar på alle spørgsmål?! KRAFTEDEME!
Nu har jeg så skrevet til deres "kundeservice", og God have mercy on their souls, hvis de ikke svarer fyldestgørende på min mail. De oplyser to amerikanske telefonnumre, hvis man oplever problemer, men jeg gider ikke betale en formue for at ringe til et af numrene for at få svar på et simpelt spørgsmål - hvad fanden laver de dovne teknikere, og hvornår får jeg min nye PSU tilbage?!
Jeg tror bare du skal vaebne dig med taalmodighed, der er ikke meget du kan goere andet end maaske spamme dem med mails som de alligevel ikke laeser.
Det minder mig lidt om min sag med DHL, som mente jeg skulle betale told for en pakke jeg aldrig havde modtaget.
Efter jeg havde faaet at vide jeg skulle ignorere de regninger og rykkere de sendte mig, saa blev de altsaa ved. Efter en del kontakt med deres kundeservice troede jeg at sagen var ovre, de havde krediteret de penge jeg "skyldte" - men naeh nej, der var gaaet noget galt i deres system og de sendte en advokat efter mig for at opkraeve pengene. Foerst efter jeg svinede kundeservice til og fik fat i deres leder fattede de noget.
Men 260 kr til Holland, det var ikke saa lidt. Held og lykke med at faa en ny PSU :D
Det minder mig lidt om min sag med DHL, som mente jeg skulle betale told for en pakke jeg aldrig havde modtaget.
Efter jeg havde faaet at vide jeg skulle ignorere de regninger og rykkere de sendte mig, saa blev de altsaa ved. Efter en del kontakt med deres kundeservice troede jeg at sagen var ovre, de havde krediteret de penge jeg "skyldte" - men naeh nej, der var gaaet noget galt i deres system og de sendte en advokat efter mig for at opkraeve pengene. Foerst efter jeg svinede kundeservice til og fik fat i deres leder fattede de noget.
Men 260 kr til Holland, det var ikke saa lidt. Held og lykke med at faa en ny PSU :D
ostebaronen (24) skrev:Men 260 kr til Holland, det var ikke saa lidt. Held og lykke med at faa en ny PSU :D
Det koster det åbenbart at sende en almindelig pakke til Holland på over 2,2 kilogram hos PostDanmark. Jeg ved ikke, om jeg kan gøre det billigere, fordi jeg er en idiot. Okay, så er det sagt, og så er det ude...
Opdatering v.2
De har åbenbart allerede sendt min PSU med UBS og ifølge deres track'n'trace skal den komme på mandag. Der er bare ét problem - de havde ikke fortalt MIG det, så jeg havde en hyggelig samtale med en supporter i nat mellem kl. 02 og 03.
De er sgu ikke alt for skarpe.
vandfarve (23) skrev:Corsair er vitterligt ved at gøre sig nomineret til verdens dårligste kundeservice. Det er ellers svær kategori at blive nomineret i med sværvægtere som Getmore
Woooow, nu holder det. Har virkelig svært ved at tro mine egne øjne. Getmore er ellers en tung, urokkelig 1'er på det punkt.
Kan godt se din problemstilling dog. Det er da nederen at de er så nederen, når man gerne vil bruge deres produkter.
Men var liige veed at smide en flamebait efter dig for at sammenligne med Getmores kundeservice :P /joke
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.