mboost-dp1
Problemer med nedslukning af computer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Heii.
Siden i går da jeg skulle slukke min computer har den ikke villet.
Normalt lige inde min computer slukker giver den et lille klik, og så en lille tonen der langsomt bliver lavere (rettere langsomt 'dør'). En tonen mange sikkert kender til når man slår noget fra der er elektronisk.
Men igår kom der så en fejl ved "Computer is shutting down". Det var 'noget med' en .dll fil. Jeg var selvfølgelig dum nok til ikke at skrive den ned da der som regel når jeg slukker ned kommer nogle fejl pop-ups hvor jeg bare skal trykke OK for at den fortsætter nedslukning.
Men nu slukker den altså ikke.. Det lille klik og den lille tonen kommer, men efter det forstætter den bare ved "Computer is shutting down". Det er som om at computeren mangler kommandoen (måske denne .dll fil der var fejl om) og at denne kommando ikke "excutes" (aktiveres så at sige) og at den så ikke slukker??
Det er selvfølgelig bare et gæt ... Nu skal jeg så selv slukke manuelt på Start knappen, og hvad jeg ved så hvis man gør det hele tiden i lang tid, kan man så ikke være MEGET uheldig at det kan skade noget? (Drivers, software, hardware???).
Hvis nogen ikke helt forstod det så kan jeg omformulere.
Spørg endelig hvis der er noget i vil vide.
Håber nogen kan hjælpe.
- På forhånd tak.
Siden i går da jeg skulle slukke min computer har den ikke villet.
Normalt lige inde min computer slukker giver den et lille klik, og så en lille tonen der langsomt bliver lavere (rettere langsomt 'dør'). En tonen mange sikkert kender til når man slår noget fra der er elektronisk.
Men igår kom der så en fejl ved "Computer is shutting down". Det var 'noget med' en .dll fil. Jeg var selvfølgelig dum nok til ikke at skrive den ned da der som regel når jeg slukker ned kommer nogle fejl pop-ups hvor jeg bare skal trykke OK for at den fortsætter nedslukning.
Men nu slukker den altså ikke.. Det lille klik og den lille tonen kommer, men efter det forstætter den bare ved "Computer is shutting down". Det er som om at computeren mangler kommandoen (måske denne .dll fil der var fejl om) og at denne kommando ikke "excutes" (aktiveres så at sige) og at den så ikke slukker??
Det er selvfølgelig bare et gæt ... Nu skal jeg så selv slukke manuelt på Start knappen, og hvad jeg ved så hvis man gør det hele tiden i lang tid, kan man så ikke være MEGET uheldig at det kan skade noget? (Drivers, software, hardware???).
Hvis nogen ikke helt forstod det så kan jeg omformulere.
Spørg endelig hvis der er noget i vil vide.
Håber nogen kan hjælpe.
- På forhånd tak.
Virkede ikke :(. Kunne dog høre den her gang fordi jeg havde mine højttalere til, at når den der tone der langsomt 'dør' kom som den altid gør lige inden computeren slukker slog højttalerne fra. De var stadig tændt, men stikkene i computeren der giver lyd (altså lydkortet) slog fra.
Men stadig fortsatte den ved "Shutting down...". Tastatur, mus og headset kører stadig indtil jeg slukker manuelt...
Skal lige spørge, kan det påvirke min computer hvis jeg slukker via start knappen for meget på nogen måde?
Og hva kan jeg gøre nu for at løse dette? :/
Sq jeg ringe til MS?
Men stadig fortsatte den ved "Shutting down...". Tastatur, mus og headset kører stadig indtil jeg slukker manuelt...
Skal lige spørge, kan det påvirke min computer hvis jeg slukker via start knappen for meget på nogen måde?
Og hva kan jeg gøre nu for at løse dette? :/
Sq jeg ringe til MS?
Prøv frakoble alt fornær skærm, tastatur og mus. Prøv at opdatere din bios.
Ellers følg fremgangsmåden beskrevet i følgende KB artikel:
http://support.microsoft.com/kb/308029/en-us
Prøv frakoble alt fornær skærm, tastatur og mus. Prøv at opdatere din bios.
Ellers følg fremgangsmåden beskrevet i følgende KB artikel:
http://support.microsoft.com/kb/308029/en-us
:/ . Findes der noget software der kan tjekke om alle mine XP drivers samt .dll filer er som de skal være?..
NOGET som helst der kan løse det ><
Nok lidt sent med hjælpen nu men Start - Kør - sfc /scannow vil søge efter- og genoprette ødelagte og slettede systemfiler
Here is the website that you can download dll files from. https://pcpatchedup.com/
kelly23 (21) skrev:Here is the website that you can download dll files from. https://pcpatchedup.com/
A few years late on that one arent we :P
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.