mboost-dp1

Problemer med Nvidia kort

Gå til bund
Gravatar #1 - Wicker
29. jul. 2013 18:52
Hej,
jeg har lige købt en ny bærbar som har et IntelHD 4000 kort og en Nvidia 650m 2GB. Jeg har problemer med at når jeg vil spille spil at det lagger helt vildt, og faktisk er umuligt at spille. Det er ikke vildt krævende spil, så det burde være muligt at man kan spille dem vil jeg mene (dota2 og diablo 3).
Jeg tror måske at det er Nividia kortet som ikke tager over når jeg spiller, men ved ikke om det er det, for der står at det køre når jeg tabber ud for at kigge efter.

Er der nogen her der ved hvad problemet kan være?
Gravatar #2 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
29. jul. 2013 19:02
Det kan umuligt være problemer med NVidia kortet? Det siger Terra?

----

On Topic:

Har selv haft "problemet" hvis jeg spillede KOTOR på min MBP, den skiftede simpelthen ikke over til det "store" grafikkort, da HD4000'eren godt kunne klare det. Det laggede dog ikke voldsomt, da ATi-kortet tog over der.

Har du ikke nogle indstillinger hvor du kan vælge hvornår det skifter?
Gravatar #3 - Wicker
29. jul. 2013 19:08
Jo, der er nogen indstillinger som spørger til hvilke programmer som Nvidia kortet skal køre og hvilke den ikke skal. Og ved disse 2 spil har jeg sagt den skal tage over, men det føles som om den ikke gør.
Og den burde slet ikke have nogen problemer med disse 2 spil, da min gamle bærbar kan køre dem uden problemer, og er langt fra i samme klasse som min nye.
Gravatar #4 - Daniel-Dane
29. jul. 2013 20:39
Jeg har oplevet samme bug med en anden computer. Løsningen var helt at slå det integrerede kort fra og bruge det store hele tiden.
Gravatar #5 - Wicker
29. jul. 2013 22:47
#4 Ved du tilfældigvis hvordan man gør det på win 8 64bit? Har sat med det hele dagen, uden rigtigt at komme videre nu.
Gravatar #6 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
30. jul. 2013 02:52

Går det ikke bare ud over batteritiden og varmer ekstra?
Gravatar #7 - mbw2001
30. jul. 2013 07:36
Har du opdateret drivere til både intel og nvidia kort? Jeg mener at kunne huske jeg havde nogle tilsvarende problemer inden jeg opdaterede driverne til intel kortet.
Gravatar #8 - Wicker
30. jul. 2013 09:10
#7 Nej jeg har kun opdateret Nvidias drivers. Men det kan være jeg skulle forsøge at opdatere intel kortet, hvis ikke den er up to date allerede
Gravatar #9 - chewie
30. jul. 2013 09:24
Går ud fra laptoppen bruger Optimus-teknologien hvor den skifter grafikprocessor ved grafik-krævende programmer. Mener man kan installere Nvidia-driverne hvorefter man kan højreklikke på et spil og i context-menuen vælge at man vil køre med Nvidia-kortet frem for Intel-kortet.
Som på billedet her.
Gav det mening?
Gravatar #10 - Wicker
30. jul. 2013 12:08
#9 Det har jeg desværre allerede prøvet mange gange, men det ser ikke ud til det har den store effekt. Jeg tvivler ihvertfald på det er kortet der ikke kan trække disse forholdsvis lette spil i max opløsning.
Der er desuden også problemer når jeg ser noget på youtube. Så lagger lyden og videoen
Gravatar #11 - mbw2001
30. jul. 2013 13:20
Prøv at køre intel's autoupdater:
http://www.intel.com/p/en_US/support/detect

Så skulle du gerne finde alle updates til GFX og hvad der ellers skal håndtere det.
Gravatar #12 - Wicker
30. jul. 2013 17:44
#11 Alt var updated, så der var ikke noget nyt at hente desværre. Mine spil køre stadig af helveds til dog :(

Kan være man bare skulle få fat i dem som man købte computeren fra
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login