mboost-dp1

Problemer med trådløst netkort.

Gå til bund
Gravatar #1 - Inum
3. nov. 2008 21:22
Hej.

Jeg har lovet at hjælpe min chef med at montere et trådløst netkort i hans computer. Det er dog en ældre maskine, og den vil ikke helt som jeg vil.

Først lidt info om maskinen.

Maskinen kører Windows 2000.

Bundkortet er et Asus P2B, her er manualen:
http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb/slot1/440bx/p2...

I maskinen sidder følgende:
En Pentium II 330 Mhz.
Et AGP grafikkort af ældre dato.
Et PCI netkort (Ikke trådløst)
Et ISA lydkort

Jeg vil så gerne tilføje et trådløst PCI netkort, og min chef har i den anledning købt et Level One WNC-0301 netkort.
http://global.level1.com/products2.php?Id=16&P...

Men når jeg monterer det købte netkort i en ledig PCI port sker der ikke rigtig noget. Windows registrerer slet ikke at det er blevet monteret.

For at løse problemet har jeg prøvet det trådløse netkort i min egen computer. Der finder den det uden problemer.
Så har jeg prøvet at flytte det gammel netkort rundt i alle de forskellige PCI slots. Det fungerede fint.

Det sidste jeg har prøvet er at opdatere bios til den nyeste version fra Asus'es hjemmeside, men det fungerer stadigvæk ikke.

Hvad har jeg overset?
Gravatar #2 - Killa
3. nov. 2008 22:15
Bliver det slet ikke genkendt? Windows 2000 kan ikke håndtere trådløst net, så du skal installere driveren før den dukker op under netværksforbindelser.
Gravatar #3 - Inum
4. nov. 2008 00:15

Windows registrerer slet ikke netkortet er blevet sat i maskinen. Dvs. det ikke figurere under enhedshåndtering. Heller ikke som en ukendt enhed.
Jeg har prøvet at installere driveren efterfølgende, men det ændre ikke på at windows ikke kan se kortet.
Gravatar #4 - 3214N
4. nov. 2008 17:45
Er maskinen helt opdateret til SP4? Måske det har noget at skulle sige?

Det var da godt nok en lidt ældre maskine...Skulle han ikke få sig en lidt nyere?
Gravatar #5 - Inum
4. nov. 2008 21:05

Ja, den er opdateret med SP4.
Han her en nyere maskine som han selv bruger. Denne her skal bruges til hans mindste børn.
Gravatar #6 - Inum
6. nov. 2008 16:34
Ikke andre der har et løsningsforslag?
Gravatar #7 - PazO
6. nov. 2008 16:45
Har haft samme problem. Det viste sig dog at den ikke passede til mit kabinet så jeg blev nødt til at bøje den der metaldims på kortet så den kunne komme ordentlig i.

Kunne det være en mulighed?
Gravatar #8 - Inum
6. nov. 2008 17:05

Nu har jeg lige prøvet, men det hjælper desværre ikke..
Gravatar #9 - PazO
6. nov. 2008 18:05
Kunne det være en IRQ konflikt?
Gravatar #10 - Inum
6. nov. 2008 19:20

Det var også min umildbare indskydelse, men jeg ved bare ikke hvordan et sådan problem kan blive afhjælpet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login