mboost-dp1
PS3 vs PC grafik?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej,
jeg har læst lidt rundt på forumer at PC grafik idag stadig er bedre end PS3 (med det rette hardware selvf.) Grunden til jeg laver et emne er fordi jeg er i tvivl om hvilken platform jeg skal købe spillet 'X-Blades' til (http://www.gamesection.dk/videos.asp?id=3371&vid=536 , en pige i bikini og g-streng der nakker hordies :P).
Jeg foretrækker for det meste spil til PC (styrings-mæssigt også), men 'nice' grafik gør det så meget bedre. Til min PS3 har jeg 40" fladskærm og HDMI kabel, og så min PC er bare min PC ;). Hvor ville jeg få bedste oplevelse fra? PS3 eller PC?.. Hva tror/synes I?..
- På forhånd tak.
Edit:
Jeg kører 1280x1024 opløsning med 8800GTS (640mb), E6420, 4GB ram, så I ved hardware-mæssigt hvor jeg ligger og hvis det nu kan påvirke "oplevelsen".
jeg har læst lidt rundt på forumer at PC grafik idag stadig er bedre end PS3 (med det rette hardware selvf.) Grunden til jeg laver et emne er fordi jeg er i tvivl om hvilken platform jeg skal købe spillet 'X-Blades' til (http://www.gamesection.dk/videos.asp?id=3371&vid=536 , en pige i bikini og g-streng der nakker hordies :P).
Jeg foretrækker for det meste spil til PC (styrings-mæssigt også), men 'nice' grafik gør det så meget bedre. Til min PS3 har jeg 40" fladskærm og HDMI kabel, og så min PC er bare min PC ;). Hvor ville jeg få bedste oplevelse fra? PS3 eller PC?.. Hva tror/synes I?..
- På forhånd tak.
Edit:
Jeg kører 1280x1024 opløsning med 8800GTS (640mb), E6420, 4GB ram, så I ved hardware-mæssigt hvor jeg ligger og hvis det nu kan påvirke "oplevelsen".
Kommer jo an på det enkelte spil. Jeg vil foreslå du tjekker spillets gennemsnitskarakterer på fx GameRankings.com, når det engang bliver anmeldt, så du kan sammenligne de forskellige platforme.
terracide (3) skrev:En PS3 har RSX-chippen der svarer til et 7800GTX+ i ydelse...you do the math
Det er en valid pointe, men du af alle Newz-brugere burde vide, at ydelse er meget mere end hardware. Software-optimering er en stor del ydelsen, hvorfor det også er lykkedes bl.a. udviklere til Xbox360 at få bedre grafik ud af den svagere maskine ift. PS3'en, der er hardware-mæssigt stærkere.
...
Det ville jeg nu ikke mene.. især ikke hvis man ser på pris/ydelse forholdet..
Du får ikke en computer der kan det samme, for samme pris som en Xbox360 eller en PS3.. og selv hvis du finder noget til samme pris, og med gode specs er det ikke sikkert at det leverer samme resultat, idet at det ikke er sikkert at komponenterne spiller 100% sammen, som de jo gør i PS3 og Xbox360..
Det ville jeg nu ikke mene.. især ikke hvis man ser på pris/ydelse forholdet..
Du får ikke en computer der kan det samme, for samme pris som en Xbox360 eller en PS3.. og selv hvis du finder noget til samme pris, og med gode specs er det ikke sikkert at det leverer samme resultat, idet at det ikke er sikkert at komponenterne spiller 100% sammen, som de jo gør i PS3 og Xbox360..
#5:
Du er godt klar over at 7800GTX blev afløst af 8800GTX som afløst af 280GTX ikke?
3 generationer...
OG du kan ikke begynde at blande performance/pris ind i det her, da en PC kan meget mere ned spille spil og film.
Konsoller har altid været en blindgyde og f.eks Doom4 på ID's Tech 5 Engine vil kalrt vise denne forskel.
Du er godt klar over at 7800GTX blev afløst af 8800GTX som afløst af 280GTX ikke?
3 generationer...
OG du kan ikke begynde at blande performance/pris ind i det her, da en PC kan meget mere ned spille spil og film.
Konsoller har altid været en blindgyde og f.eks Doom4 på ID's Tech 5 Engine vil kalrt vise denne forskel.
terracide (5) skrev:#4:
Ændre ikke på at begge konsoller i dag er langt efter PC'en
Det ændrer heller ikke på. at det, som du sagde, var langt fra meningsfuldt, hvilket bl.a. mange af dine egne indlæg beviser gang på gang.
#1 Lolage, glem diskussionen her og gør som Natterjack. Tjek reviews fra forskellige platforme med hinanden og vurder selv, hvad du mener. Grafikken er jo langt fra dårlig med spil renderet af en PS3, vist på en 1080p-skærm, så selvom teknikken måske ikke er verdens nyeste, så er den heller ikke dårlig.
Vi skal desuden ikke glemme Cell-processoren, som er en værdigt match mod moderne CPU'ere til stationære pc'ere.
#8:
Du mener upscaled 1080p ikke?
Og lad os så lige blande virkeligheden i det her:
https://gprime.net/board/showthread.php?t=5989
Eller lad os tage John Carmacks egne ord:
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3169099
"Carmack noted that Doom will be a multi-platform release, but emphasized, "By the the time that the next Doom game ships to consoles, PC will be light years ahead of current consoles." In other words, the PC version of the new Doom should look significantly better than on the Xbox 360 or PlayStation 3, whereas the console ports of Rage will be more or less the same visually. Carmack also reiterated his belief that a mouse and keyboard setup is still the best way to control a first-person shooter. "
Ateo - Konsolfans er ynklige i deres forsøg på at forsvare low-performance....
Du mener upscaled 1080p ikke?
Og lad os så lige blande virkeligheden i det her:
https://gprime.net/board/showthread.php?t=5989
Eller lad os tage John Carmacks egne ord:
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3169099
"Carmack noted that Doom will be a multi-platform release, but emphasized, "By the the time that the next Doom game ships to consoles, PC will be light years ahead of current consoles." In other words, the PC version of the new Doom should look significantly better than on the Xbox 360 or PlayStation 3, whereas the console ports of Rage will be more or less the same visually. Carmack also reiterated his belief that a mouse and keyboard setup is still the best way to control a first-person shooter. "
Ateo - Konsolfans er ynklige i deres forsøg på at forsvare low-performance....
terracide (9) skrev:Ateo - Konsolfans er ynklige i deres forsøg på at forsvare low-performance....
Nu skal du vist passe på med at generalisere, hvis ikke du vil sættes i bås med... Øhm, dig selv. Jeg pointerer blot det problematiske og modstridende i dine argumenter, så hold mig udenfor de personlige korstog mod personer, som du føler et direkte had imod.
vandfarve (4) skrev:Det er en valid pointe, men du af alle Newz-brugere burde vide, at ydelse er meget mere end hardware. Software-optimering er en stor del ydelsen, hvorfor det også er lykkedes bl.a. udviklere til Xbox360 at få bedre grafik ud af den svagere maskine ift. PS3'en, der er hardware-mæssigt stærkere.
...
Helt enig - algoritmen betyder alt. Så der da trodsalt en større chance for at gøre det godt ved at udvikle til en bestemt platform, hvor man kender dets begrænsninger og forstår at udnytte dets features på den bedst mulige måde.
Fx. at dømme udfra systemkravene til GTA IV i en i øvrig buggy PC-udgave, virker det ret vildt at det kan køre på en konsol uden problemer med de relative "lave" specifikationer.
Det er ikke første gang AMD eller Nvidia må udgive en driver specielt optimeret til et nyt spil - måske fordi det ellers er vanvittigt svært at tage højde for alle de chipsets, og udnytte forskellene i dem til bedre performance ved spil der kræver noget helt specifikt.
Ja, det har jeg også hørt om Xbox360 - men man må have det i mente endnu, at de fleste spil bare er porteret til PS3'en uden at drage nytte af mere af en eller to kerner i Cell'en.
donoe (15) skrev:Ja, det har jeg også hørt om Xbox360 - men man må have det i mente endnu, at de fleste spil bare er porteret til PS3'en uden at drage nytte af mere af en eller to kerner i Cell'en.
Ja, præcis, men hvilken vej vender kausaliteten? Man kan godt forvente, at programmørerne netop vælger at kode til Xbox360'eren (hvis de altså gør det!), fordi den er nemmere at kode til, hvorfor de naturligt porter Xbox-udgaverne til PS3 og ikke omvendt.
Spørgsmålet er bare, at det nok kræver programmør med hands-on erfaring fra både Xbox360'eren og PS3'eren for at kunne svare på det.
Jeg læste lige et hands-on fra IGN og har nogle spørgsmål som jeg håber jeg kan få mening på..
De skriver faktisk slet ikke noget om grafikken men bare at spillet var testet på PS3. Mine spørgsmål findes i slutningen:
Spørgsmål:
Er 'Trophy and achievement support' kun til PS3/xbox, eller er det en feature der er in-game I selve spillet, så man også kan få dem på PC?
..og kan man regne med 'downloadable content' også kommer til PC versionen?
De skriver faktisk slet ikke noget om grafikken men bare at spillet var testet på PS3. Mine spørgsmål findes i slutningen:
What's more, there will be plenty of Trophy and achievement support, as well as downloadable content planned for the game shortly after its release next month.
Spørgsmål:
Er 'Trophy and achievement support' kun til PS3/xbox, eller er det en feature der er in-game I selve spillet, så man også kan få dem på PC?
..og kan man regne med 'downloadable content' også kommer til PC versionen?
terracide (7) skrev:#5:
3 generationer...
Jo, det er jeg.. OG jo.. det giver vel rimelig god mening set i lyset af at vi snakker spil her. Han har på intet tidspunkt spurgt om hvilken platform han skulle hente OpenOffice til..
Yderligere kommer du med denne kommentar:
terracide (5) skrev:#4:
Ændre ikke på at begge konsoller i dag er langt efter PC'en
Ja.. på nogle områder er den langt bagefter, på andre områder ikke.. Dette svarer lidt til at sige at PC'en er langt bagefter Iphone'en, fordi den både kan surfe, spille, tage billeder, bruges som GPS OG fortage opkald.. Hvor vil du hen med det..?
Kender ikke spillet, men alle titler der understøtter "Microsoft Games for Windows LIVE" har nøjagtigt de samme achivements som på Xbox 360.
Og hvis du har en Xbox 360 og vælger at bruge samme XBL konto, så blander dine point sig på tværs af de 2 platforme.
Det virker dog ikke fra PC til PS3 eller omvendt.
Angående DLC, så plejer PC versionen ikke at blive snydt, det er faktisk oftest PS3 udgaven der oplever dette.
Men igen jeg kender ikke spillet, og ved derfor ikke om det også gælder for det.
Kender ikke spillet, men alle titler der understøtter "Microsoft Games for Windows LIVE" har nøjagtigt de samme achivements som på Xbox 360.
Og hvis du har en Xbox 360 og vælger at bruge samme XBL konto, så blander dine point sig på tværs af de 2 platforme.
Det virker dog ikke fra PC til PS3 eller omvendt.
Angående DLC, så plejer PC versionen ikke at blive snydt, det er faktisk oftest PS3 udgaven der oplever dette.
Men igen jeg kender ikke spillet, og ved derfor ikke om det også gælder for det.
Tror ikk du forstod spørgsmålet, eller jeg ikke forstår svaret.
Når et spil har Achievements & Trophys, referer det så ikke til Ps3 og xbox da denne feature er noget som konsollerne har, og ikke spillet.
Altså, skal jeg så regne med at PC udgaven af spillet også har disse achievements/trophys eller kun konsollerne? (muligheden for at PC udgaven ville ha' det ville jo være hvis det var noget in-game og ikke dette specielle feature konsolerne har)
Tror ikk du forstod spørgsmålet, eller jeg ikke forstår svaret.
Når et spil har Achievements & Trophys, referer det så ikke til Ps3 og xbox da denne feature er noget som konsollerne har, og ikke spillet.
Altså, skal jeg så regne med at PC udgaven af spillet også har disse achievements/trophys eller kun konsollerne? (muligheden for at PC udgaven ville ha' det ville jo være hvis det var noget in-game og ikke dette specielle feature konsolerne har)
At alle Xbox 360 spil har det er så en anden sag, det samme gælder ikke på PS3, eller PC.
Så ja det er ingame for ALLE 3 platforme.
Men af de nyere titler som PC og Xbox360 har til fælles, som feks. Fallout 3 og GTA IV (har dem begge til PC), så har de begge Achievements som er identiske med dem på Xbox360, og figurerer da også på min gamescore på XBL, plus de venner jeg har på XBL, kan se jeg spiller PC versionen af spillet og kan snakkes med fra deres Xbox til min PC.
Til sidst, se efter mærkaten"Games for Windows LIVE", og det har Achievements.
Det er noget spillet har IKKE konsollen.lolage (20) skrev:#19
At alle Xbox 360 spil har det er så en anden sag, det samme gælder ikke på PS3, eller PC.
Så ja det er ingame for ALLE 3 platforme.
Men af de nyere titler som PC og Xbox360 har til fælles, som feks. Fallout 3 og GTA IV (har dem begge til PC), så har de begge Achievements som er identiske med dem på Xbox360, og figurerer da også på min gamescore på XBL, plus de venner jeg har på XBL, kan se jeg spiller PC versionen af spillet og kan snakkes med fra deres Xbox til min PC.
Til sidst, se efter mærkaten"Games for Windows LIVE", og det har Achievements.
Nej, det er ikke "in-game".
Achievements og Trophies er noget som MS og Sony ( hhv ) har indfoert paa deres platforme.
Achievements er, saavidt jeg husker, ogsaa overfoert til Windows.
Det er dog platforms afhaengigt og benytter fx Sonys Trophy system til at "dele" disse informationer.
Det er en del af din profil paa PS3'en, Xbox'en og muligvis Windows.
Trophies er ligeledes ikke kompatibelt med Achievements, fx.
Nej, det er ikke "in-game".
Achievements og Trophies er noget som MS og Sony ( hhv ) har indfoert paa deres platforme.
Achievements er, saavidt jeg husker, ogsaa overfoert til Windows.
Det er dog platforms afhaengigt og benytter fx Sonys Trophy system til at "dele" disse informationer.
Det er en del af din profil paa PS3'en, Xbox'en og muligvis Windows.
Trophies er ligeledes ikke kompatibelt med Achievements, fx.
Øhm jo, det er ingame :P
Det er langt fra alle PS3 titler der understøtter trofæer, men det er jo fordi det først ret sent blev besluttet at indføre det.
Derimod har det været besluttet fra start på Xbox 360, og derfor har udviklerne også implementeret det.
Det er ikke Microsoft der afgør hvordan en achievement skal være, det er helt op til udvikleren, derfor må det også være ingame.
At det så reflekterer på din profil, er vel bare naturligt?
Vi er dog helt enige om at Trofæer og achievements ikke er kompatible, hvilket jeg også gjorde ret klart i #19.
Øhm jo, det er ingame :P
Det er langt fra alle PS3 titler der understøtter trofæer, men det er jo fordi det først ret sent blev besluttet at indføre det.
Derimod har det været besluttet fra start på Xbox 360, og derfor har udviklerne også implementeret det.
Det er ikke Microsoft der afgør hvordan en achievement skal være, det er helt op til udvikleren, derfor må det også være ingame.
Vi er dog helt enige om at Trofæer og achievements ikke er kompatible, hvilket jeg også gjorde ret klart i #19.
Det skal implementeres i spillet ja, men det er ikke in-game.
Hvis det var "in-game", ville Trophies blive overfoert til Achievements og vise-versa, hvilket ikke sker ;)
Det er fordi Achievements og Trophies kaedes sammen med deres online system via profilen :P
Men det er flueknepperi, vi har begge ret :P
Det skal implementeres i spillet ja, men det er ikke in-game.
Hvis det var "in-game", ville Trophies blive overfoert til Achievements og vise-versa, hvilket ikke sker ;)
Det er fordi Achievements og Trophies kaedes sammen med deres online system via profilen :P
Men det er flueknepperi, vi har begge ret :P
I modsiger hinanden. Jeg vil bare vide at hvis jeg gaar ind i spillemenuen i spillet, vil der saa vaere en kategori der hedder "achievements" (hvilket ville goere det til ingame) eller vil dette vaere noget i selve ps3 menuen paa min profil hvilket ville goere det til konsoller kun? Forstaar i hvad jeg mener? :p
Den del kan jeg så svare på :)
Det vil virke inde fra spillet på en PC, via Games for Windows Live menuen, som godt nok er et separat program.
Det fungerer på samme måde som på Xbox 360, med de samme muligheder, og venner som man er vandt til fra XBL.(føler jeg gentager mig selv her :P)
Men det er meget få spil der understøtter det endnu, og den titel som lolage snakker om er ikke en af dem.
http://www.gamesforwindows.com/en-US/Live/Pages/ca...
Achievements er kun til X360 og jeg ved ikke om de ogsaa fungerer paa PC'en..
Den del kan jeg så svare på :)
Det vil virke inde fra spillet på en PC, via Games for Windows Live menuen, som godt nok er et separat program.
Det fungerer på samme måde som på Xbox 360, med de samme muligheder, og venner som man er vandt til fra XBL.(føler jeg gentager mig selv her :P)
Men det er meget få spil der understøtter det endnu, og den titel som lolage snakker om er ikke en af dem.
http://www.gamesforwindows.com/en-US/Live/Pages/ca...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.