mboost-dp1

RAM til MBP

Gå til bund
Gravatar #1 - Barkane
7. apr. 2009 15:45
Jeg har 17" MacBook Pro version 3,1.
Hvilken RAM skal den bruge?
Jeg tænkte på at sætte 2x2GB RAM på min MBP.
Jeg kan se på mit systemprofil at det er DDR2 SDRAM ved 667 MHz.
Skal jeg bare købe hvilken som helst RAM ved 667 MHz eller kan jeg også købe ved højere hastigheder?
Gravatar #2 - Barkane
7. apr. 2009 16:34
No one?
Gravatar #3 - mindzero
7. apr. 2009 17:39
Du kan godt smide hurtigere RAM i, så kører de bare ved den hastighed som bundkortet max kan klare.

Og ja du burde kunne bruge hvilke som helst RAM af samme type. Aner ikke hvad "version 3,1" er for en. Men kig på det her link for at se detaljer om hvilke RAM der skal i og hvordan du installerer dem: http://support.apple.com/kb/HT1270
Gravatar #4 - mark.
12. apr. 2009 23:49
Det skal være Mac kompatible RAM ;)

Men ja ellers smider du bare nogle lidt hurtigere i og så må overskuddet gå til spilde :D

Hellere det end langsommere RAM :P

Btw:
Husk at røre noget metal inden du håndterer dem, det aflader statisk elektricitet.. :)
Gravatar #5 - Barkane
13. apr. 2009 00:08
mark. (4) skrev:
Det skal være Mac kompatible RAM ;)

Btw:
Husk at røre noget metal inden du håndterer dem, det aflader statisk elektricitet.. :)

Newz never sleeps

Jeg troede man kunne bare smide hvilken som helst ram. Jeg havde en bærbar fra HP og smed dem til MBP for at teste dem og de virkede upåklageligt.
Tak for tippet med at aflade statisk elektricitet selvom jeg allerede ved om det. Man kan aldrig være for forsigtig.

Kan jeg så bare i princippet smide det her til slæbbaren?
Link
Gravatar #6 - trylleklovn
13. apr. 2009 12:12
Der er ikke noget der hedder "mac kompatible ram"...
Gravatar #7 - themuss
13. apr. 2009 13:07
#6 LIES!!!!
Gravatar #8 - kinaholm
13. apr. 2009 15:35
#6 - themussysmussy har ret - det er der noget der hedder.. at det så ikke er sandt er noget andet da alt normalt ram er mac kompatibelt er en anden sag..

Det er vigtigt at rammene er SODIMM og ikke bare almindelige DIMM da de skal passe i en bærbar.
http://shg.dk/p/2119335
Sådan nogle havde jeg i min gamle macbook med DDR2 og ikke DDR3 som der er i de nyeste(som jeg har nu).
Gravatar #9 - mark.
13. apr. 2009 17:57
Hehe man kan også bruge "Mac RAM" i standard HP maskiner for eksempel, men ikke desto mindre findes der RAM som er, hvad skal vi kalde det, Mac fokuserede :)

Dermed siger jeg ikke at standard RAM ikke virker, bare at man måske lige skal sikre sig det inden at man køber nogen som så ikke virker :D

Kingston - KTA - MB667/1G
De er for eksempel rettet mod Apple maskiner :)
Men virker upåklageligt i "normale" windows maskiner :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login