mboost-dp1

Ramt af Conficker/DownAdUp

Gå til bund
Gravatar #1 - SnackAttack
1. apr. 2009 11:23
Hej folkens.
Jeg har fundet ud af at jeg er inficeret med Downadup-virussen. Jeg har i længere tid (et par uger) ikke kunne gå ind på Microsofts hjemmeside, men har som sådan ikke tænkt videre over det (regnede med at den var nede el lign.). Nu finder jeg så ud af at jeg ikke kan gå ind på Symantec eller andre anti-virus sider, så jeg går ud fra at jeg er inficeret med virussen.

Det er dog lykkedes mig at downloade FixDownAdUp.exe, men programmet lukkes ned, når jeg forsøger at køre det.
Jeg har derfor forsøgt at gå ind i SafeMode og har fulgt Symantecs anvisninger (har slået /Safeboot til), men når jeg kommer til menuen, hvor jeg skal vælge kør i Fejlsikret tilstand/Start Windows normalt, kan jeg ikke bruge mit tastatur! Det reagerer overhovedet ikke, hvilket resulterer i at computeren starter Windows op. Herefter genstarter den, giver mig valgmulighederne, genstarter osv...
What to do?!

Nu kan jeg ikke engang bruge computeren mere, da den bliver ved med at restarte uden at jeg kan ændre noget som helst :S
Gravatar #2 - MiniatureZeus
1. apr. 2009 11:32
Hvis du bruger et usb tastatur, så skal du ind i BIOS og aktivere at USB skal registers når computeren får strøm, alternativt kan du bruge et PS/2 keyboard...
Tror næppe at det har noget med virus'en at gøre...
Gravatar #3 - SnackAttack
1. apr. 2009 11:40
Jeg bruger et usb tastatur. Forstår bare ikke hvorfor tastaturet ikke virker under opstart, det plejer det da?
Nu har jeg sluttet et "normalt" tastatur til og kan godt bruge piletasterne. Men når jeg vælger fejlsikret tilstand, sker der ikke noget - den skriver "Press Esc to cancel loading SPTD.sys" og genstarter derefter uanset om jeg trykker Esc eller ej.
Desuden genstarter computeren uanset hvilken valgmulighed jeg vælger (fejlsikret, normalt eller sidst kendte fungerende konfiguration) :(
Gravatar #4 - SnackAttack
1. apr. 2009 12:45
Opdatering: Hvis jeg spammer F8, kommer jeg ind i Avancerede indstillinger for Windows og får flere valgmuligheder.
Hvis jeg her vælger ”Deaktiver automatisk genstart ved systemfejl”, ser jeg Windows loade, hvorefter jeg får en BSOD med følgende tekniske oplysninger:
*** STOP: 0x0000007B (0XF7985524, 0XC0000034, 0X00000000, 0X00000000)

http://www.updatexp.com/stop-messages.html kan jeg læse mig til at ” Stop 0x7B errors could also indicate possible virus infection” og jeg går ud fra dette er tilfældet, da jeg intet har gjort ved hardwaren og det udelukkende er sket efter at jeg prøvede at fjerne virussen (computeren kørte fint før). Ved dog ikke hvad jeg skal gøre for at fixe dette? Er stadig stuck i "genstarts-cirkel".
Gravatar #5 - 3214N
1. apr. 2009 13:41
Jeg ville boote op via en Windows Live boot CD, og scanne efter vira.
Du kan evt. bruge Hiren's Bootcd.
Gravatar #6 - SnackAttack
1. apr. 2009 14:34
Jeg er langt om længe kommet ud af genstarts-cirklen, og kan nu bruge Windows igen!!!! :D
Jeg brugte noget lignende #5's forslag, en recovery CD fra Windows. Her ændrede jeg så min boot.ini fil, så den ikke længere var på /SafeBoot.
Tak for det!
Nu mangler jeg så bare stadig at komme af med Conficker-virussen. Når jeg forsøger at køre Nortons løsning FixDownadup, bliver den blot lukket ned igen (af virussen går jeg ud fra). Fejlsikker tilstand er dog ikke en mulighed - nogen idéer? Jeg kan godt downloade andre filer og prøve dem, hvis der er nogen, der virker? Eller et anti-virus program - her skal jeg dog have med den nyeste opdatering, da jeg ikke får lov til at opdatere mine anti-virus programmer (de kan ikke connecte til server).
Gravatar #7 - 3214N
1. apr. 2009 14:54
Her er et tool fra Sophos til at fjerne Conflicker:
http://www.sophos.com/kb/54457.html
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login