mboost-dp1

Recoverit - til at stole på?

Gå til bund
Gravatar #1 - Zombie Steve Jobs
19. okt. 2009 15:17
Hey, mistet cirka 800 gb data på en backup disk hvoraf 500 (noget af data er på anden backup disk) er uerstatteligt arbejde, det er en forsikringssag, så prisen er ligegyldig, spørgsmålet er, om nogen her har erfaring med dem og om de er til at stole på?
Gravatar #2 - 3214N
19. okt. 2009 15:31
Hvorfor ikke tage IBAS så?
Gravatar #3 - freesoft
19. okt. 2009 16:43
Har brugt dem 1 gang, og kan kun sige god for dem!
Gratis analyse, så du kan få afvide med det samme som de kan genskabe eller ej, og hvad de kan genskabe.
Gravatar #4 - Dreadnought
19. okt. 2009 16:50
#1 Er det en død disk, tabt partition eller andet?
Gravatar #5 - freesoft
19. okt. 2009 17:06
http://newz.dk/forum/software/gendannelse-af-data-... Det er da en Newz bruger som ser ud til at have det :-)
Gravatar #6 - Zombie Steve Jobs
20. okt. 2009 05:57
#4 Det er en mekanisk fejl i disken, rent elektronisk er den ok, det er skrive/læsehovederne, der er stået af, tror jeg (sådan lyder det i hvert fald).

#3 Det er desværre en HFS-formateret disk, så IBAS duer ikke, ser det ud til.
Gravatar #7 - freesoft
20. okt. 2009 18:43
Ring / Skriv til Recoverit, så kan de da fortælle om de kan genskabe det?
Min ext3 kunne de :)
Gravatar #8 - Zombie Steve Jobs
21. okt. 2009 07:22
#7 har skrevet, men har sgu ikke hørt noget fra dem endnu, det er lidt irriterende.
Gravatar #9 - 3214N
21. okt. 2009 09:33
#6 teknisk set tror jeg godt IBAS kan, prøv at give dem et ring på deres hotline. Det kan være det falder ind under erhverv, når det er en forsikringssag.
Gravatar #10 - kasperd
25. okt. 2009 18:21
Tanghaar (6) skrev:
Det er desværre en HFS-formateret disk, så IBAS duer ikke, ser det ud til.
Lad os lige få et par ting gjort klar her. Der er to opgaver, der skal løses.

1. Læse de fysiske data på disken og få fat i så mange sektorer som muligt.
2. Rekonstruer filer udfra de dele af filsystemet man fik fat i.

Det er to delvist uafhængige opgaver, og det er ikke helt de samme kvalifikationer, der skal bruges til begge. Den første af de to er problematisk idet du kun har et eksemplar og derfor er nødt til at kunne stole på dem du giver disken til.

Den anden del kunne sagtens udføres af nogle helt andre personer, og du kunne for den sags skyld kopiere de data der kom ud af første face og lade forskellige firmaer gøre forsøget.

IBAS har (i hvert fald ifølge deres egne udsagn) ekspertice i den første del. Og den del er komplet uafhængigt af filsystemet.

Den anden del af opgaven med at rekonstruere filer udfra det man har læst kan i mange tilfælde klares uden at forstå filsystemet. Jeg har f.eks. genskabt NTFS filsystemer på trods af at jeg intet ved om systemets interne struktur. Til den slags opgaver plejer jeg blot at bruge de normale filsystemsdrivere. Det er ligegyldigt om jeg forstår filsystemet, hvis blot det er et af de 34 filsystemer der understøttes af det OS jeg bruger.

I mere problematiske situationer, hvor essentielle metadata er beskadiget, kan det være nødvendigt at forstå filsystemet. Hvis du kommer til at stå i den situation, og IBAS ikke kan hjælpe dig, så burde de kunne give dig, hvad de har kunne læse, og så kan resten af opgaven overlades til et andet firma.

Jeg nævner selvfølgelig kun IBAS fordi det lige var det firma du nævnte i den sætning. Jeg har ingen erfaringer med de nævnte firmaer, så jeg kan ikke rådgive dig om valget imellem dem.
Gravatar #11 - Zombie Steve Jobs
25. okt. 2009 18:33
Problemet er, så vidt jeg ved, at mekanisk karakter, data burde være intakte, det er simpelthen dele i disken, der skal skiftes.
Gravatar #12 - Benjamin Krogh
6. nov. 2009 22:53
My take: samme som #10 (props for forklaringen btw!)

IBAS har et ret godt rygte efter hvad jeg har hørt. (Nej, ingen dokumentation desværre)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login