mboost-dp1
Remotebackup / Netværksbackup
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej Newz
Jeg er interesseret i en service til remote backup (rsync) af min Synology NAS i størrelsesordenen ~1TB
Har i personlige erfaringer med nogle selskaber derude som kan fås til realistiske penge?
Kender i noget som i kan anbefale?
Jeg har googlet en del, og synes prisen er temmelig høj på mange af de systemer jeg finder.
Venlig hilsen
/Bjørn
Jeg er interesseret i en service til remote backup (rsync) af min Synology NAS i størrelsesordenen ~1TB
Har i personlige erfaringer med nogle selskaber derude som kan fås til realistiske penge?
Kender i noget som i kan anbefale?
Jeg har googlet en del, og synes prisen er temmelig høj på mange af de systemer jeg finder.
Venlig hilsen
/Bjørn
Hvad vil du give ^_^
Jeg kan godt stille FTP* til rådighed (som der dagligt bliver taget backup af)
*Eller hva' fa'en for en protokol du skal bruge :)
Hvad vil du give ^_^
Jeg kan godt stille FTP* til rådighed (som der dagligt bliver taget backup af)
*Eller hva' fa'en for en protokol du skal bruge :)
Jeg bruger CrashPlan og http://pcloadletter.co.uk/2012/01/30/crashplan-syn... på min Synology. Funker fint men bruger mange ressourcer.
altså, den er ikke den hurtigste, det tog mig ca. halvanden måned at backe ca. 800GB op.
Til daglig brug kører det dog ok, dog kører den kun fra 00.00->06.00 så den ikke bruger ressource, når jeg skal tilgå den om dagen.
Jeg har en DS211 med 256MB ram. De anbefaler min. 1GB ram, men har bare sat den op, så den swapper, hvis den bruger mere.. den vil gerne bruge ca. 768MB ram, men hvad jeg kan se på IO Wait om natten, så er det ikke fordi det går SÅ hårdt ud over den igen.
Til daglig brug kører det dog ok, dog kører den kun fra 00.00->06.00 så den ikke bruger ressource, når jeg skal tilgå den om dagen.
Jeg har en DS211 med 256MB ram. De anbefaler min. 1GB ram, men har bare sat den op, så den swapper, hvis den bruger mere.. den vil gerne bruge ca. 768MB ram, men hvad jeg kan se på IO Wait om natten, så er det ikke fordi det går SÅ hårdt ud over den igen.
Damn det lyder ikke hurtigt. :) Det kunne vel gøres hurtigere med f.eks. et program som GoodSync over SMB, NFS eller FTP.
Jeg bruger personligt GoodSync til min server der så lagere via iSCSI på min DroboElite og der får jeg 103 MB/s via SMB. Dog findes GoodSync kun til Windows og Mac OS, men der er support for protokoller som Windows Shares (SMB), FTP, WebDAV, Amazon S3, SFTP, Google Drive, Windows Azure, SkyDrive og deres egen GoodSync Connect.
Damn det lyder ikke hurtigt. :) Det kunne vel gøres hurtigere med f.eks. et program som GoodSync over SMB, NFS eller FTP.
Jeg bruger personligt GoodSync til min server der så lagere via iSCSI på min DroboElite og der får jeg 103 MB/s via SMB. Dog findes GoodSync kun til Windows og Mac OS, men der er support for protokoller som Windows Shares (SMB), FTP, WebDAV, Amazon S3, SFTP, Google Drive, Windows Azure, SkyDrive og deres egen GoodSync Connect.
Absolut ikke, men nu har jeg også kun 5mbit upload, så det begrænser det jo en del ;) Det er ikke internt på lan, jo..
#1 Jeg har også kigget en del på backup til min Synology. Overvejede Crashplans "+ Unlimited" abonnement og jeg synes egentlig ikke at $190 ~ 1100 kr lyder så galt for 4 års backup.
Jeg endte dog med at sætte et backup-job op til min brors NAS og den anden vej ligeledes.
Jeg endte dog med at sætte et backup-job op til min brors NAS og den anden vej ligeledes.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.