mboost-dp1
Sikkerhedsvurdering
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej!
Jeg søger lidt meninger omkring mit netværkssetup. Jeg har en trådløs router sat op med WPA2(AES), hvor kodeordet er består af 15 tegn genereret tilfældigt ud fra store og små bogstaver, tal og tegn.
Til routeren er der med kabel tilsluttet en NAS (Synology DS-107+), som jeg lægger backups osv. på trådløst. Det kræver kodeord at se filerne på den og jeg har en kode på 10 tegn.
Er dette et forholdsvist sikkert setup? Jeg vil nødigt at mine naboer kan snoope rundt i mine filer.
På forhånd tak!
Jeg søger lidt meninger omkring mit netværkssetup. Jeg har en trådløs router sat op med WPA2(AES), hvor kodeordet er består af 15 tegn genereret tilfældigt ud fra store og små bogstaver, tal og tegn.
Til routeren er der med kabel tilsluttet en NAS (Synology DS-107+), som jeg lægger backups osv. på trådløst. Det kræver kodeord at se filerne på den og jeg har en kode på 10 tegn.
Er dette et forholdsvist sikkert setup? Jeg vil nødigt at mine naboer kan snoope rundt i mine filer.
På forhånd tak!
Det virker som et fint og sikkert setup. WPA2 er umuligt at knække (med mindre du er en af de professorer der lige har gjort det). En idé til at gøre det endnu mere sikkert kunne være at slå SSID fra samt MAC filtrering til. Men så er du også paranoid.
tl;dr WPA2 er fint
tl;dr WPA2 er fint
Hvis man virkelig vil igennem så er Mac filtrering og skjult ssid vitterligt ligegyldigt. Så kan ikke helt se fordelen i at anbefale det, sikkerhedsmæssigt.
#5 ja - eller han kan droppe den trådløse del af setuppet.
Så skal folk hooke sig fysisk op på netværket, for at kunne tilgå Syno'en.
Du har husket at sikre din forbindelse ud i verden, ik'?
Der er ikke meget fidus i at gøre det hele meget HemmeligHule-agtig, og så have verdens billiugste firewall mellem dig og de 2 millarder mennesker på Inet. :)
Så skal folk hooke sig fysisk op på netværket, for at kunne tilgå Syno'en.
Du har husket at sikre din forbindelse ud i verden, ik'?
Der er ikke meget fidus i at gøre det hele meget HemmeligHule-agtig, og så have verdens billiugste firewall mellem dig og de 2 millarder mennesker på Inet. :)
#5 Hvis folk springer forbi et netværk, fordi der er mac filtrering eller skjult SSID, så springer de under alle omstændigheder forbi det, hvis bare der er WPA kryptering.
#8 At lukke alle eksterne porte er noget som en vilkårlig firewall altid levere, og kan derfor ikke bruges som en vurdering af kvaliteten af firewall'en.
...dog vil jeg sige, at det er fint hjulpet med en lunking, hvis ikke du udbyder nogle services, som ftp, mail, http eller hvad man nu kan finde på.
Skal du dog til at bruge din forbindelse til den slags, vil jeg foreslå dig at bruge noget tid på at finde en firewall der er mere avanceret, end at den kan lukke for nogle porte.
...dog vil jeg sige, at det er fint hjulpet med en lunking, hvis ikke du udbyder nogle services, som ftp, mail, http eller hvad man nu kan finde på.
Skal du dog til at bruge din forbindelse til den slags, vil jeg foreslå dig at bruge noget tid på at finde en firewall der er mere avanceret, end at den kan lukke for nogle porte.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.