mboost-dp1

Skader det blæser at røre den når den er igang?

Gå til bund
Gravatar #1 - lolage
6. okt. 2008 23:18
Det kan godt være det "bare er mig", men jeg kom til at sætte en finger ind i min nye LED blæser der fulgte med mit nye kabinet imens den var igang som stoppede den og den gik selvf bare igang igen. Det er en 140mm, og der fulgte 2 med (den anden er dog ikke LED). Når jeg har dem begge igang VIRKER DET SOM OM at den uden LED giver mere blæst fra sig, og at man på den med LED nemmere kan "følge med" selve blæseren rundt, hvis i forstår.

Kan det være muligt at den med LED jeg kom til at sætte fingeren i har mistet en smule kraft efter det jeg kom til? eller er det bare mig ><.
Gravatar #2 - sKIDROw
6. okt. 2008 23:33
Hvis ikke det er alt for voldsomt, så sker der næppe noget. Men jeg ville nok ikke anbefale, at gøre det til en daglig øvelse... ;)

For lejet har nok i længden, ikke alt for godt at det.

Og pas så iøvrigt på nallerne. Nogle blæsere har faktisk kraft nok, til at lave en flænge i din finger... ;)
Gravatar #3 - lolage
6. okt. 2008 23:36
Definer voldsomt ? :b
Den stoppede ikke helt, kun næsten. Det er skam kun sket denne ene gang, sq bare høre om den var lydløs :D. Men det er vel ikk sån at den er røget 200-300 i RPM vel ? o0.. Vi snakker vel små bider når sån noget her sker, og hvis det i det hele taget er sket noget.
Gravatar #4 - Dreadnought
6. okt. 2008 23:48
Det kan være at de to blæsere ikke er helt ens. Det kan være to froskellige motorer med hver deres ydelse. Og hvis LED-blæseren har dioderne på vingerne, så skal den have en kraftigere motor, for at kunne levere det samme.

Kom eventuelt med modelnumrene på blæserne så skal jeg finde dens specs.
Gravatar #5 - lolage
6. okt. 2008 23:56
de fulgte med min xaser vi:
http://thermaltakeusa.com/Product.aspx?C=1303&...

- Front (intake) :
140 x 140 x 25mm blue LED fan, 1000rpm,.
- VGA (intake) :
140 x 140 x 25mm TurboFan, 1000rpm.

Som altså er de 2 jeg havde igang. Selve dioderne sidder ikke på blæseren de sidder på coveret i hjørnerne.

Ved ikke hvorfor men den 140mm LED blæser er ikke udstillet på deres "140mm blæser side". :s Kun den røde non-led.
http://thermaltakeusa.com/Product.aspx?C=1383&...
Gravatar #6 - lolage
7. okt. 2008 00:11
kan det have noget med deres "blades" at gøre? Den med LED har 11, den uden har 9. Selvom jo flere burde jo give mere, right ? :s
Gravatar #7 - Dreadnought
7. okt. 2008 02:30
Den du linker til, altså blæseren uden lysdioder, har et lidt anerledes propeldesign end de fleste andre blæsere. Motorhuset har et mere aerodynamisk udseende. Det har din lysdiode-blæser sikkert ikke.
Gravatar #8 - sKIDROw
7. okt. 2008 02:53

Definer voldsomt ? :b

Hvis dine pilfingre får blæseren til at stoppe med et ordentligt smæld.

Den stoppede ikke helt, kun næsten. Det er skam kun sket denne ene gang, sq bare høre om den var lydløs :D.

Det er skam harmløst.

Men det er vel ikk sån at den er røget 200-300 i RPM vel ? o0.. Vi snakker vel små bider når sån noget her sker, og hvis det i det hele taget er sket noget.

Det vil i de tilfælde, hvor der kommer et smæld i hele blæseren, i teorien kunne komme ekstra slid på lejet. Det er ikke noget, du mærker på ydelsen, kun på levetiden. Den dag du hører den larme, er lejet ved at give op. Og DET vil få den til at miste ydelse. Til sidst holder den så helt om med at larme... ;) Når lejet er helt dødt, og skidtet slet ikke kan rotere længere...
Gravatar #9 - lolage
7. okt. 2008 12:48
Tak for svarene :D .. Så behøver jeg ikk tænke på det :b
Gravatar #10 - Norrah
7. okt. 2008 13:15
#9 Desuden kan det nævnes at blæsere med LED ofte larmere mere, pga dioderne i blæseren, og blæser mindre end andre blæsere da noget af strømmen går til "lys"
Gravatar #11 - lolage
7. okt. 2008 14:43
Ja det jo sandt, tænkte ikke på det med LED'ne jo os tar lidt af strømmen. Men de var standard da de fulgte med så ku' sq ikk skifte dem alle til dem uden der var bedre :l. Men de larmer nu ikk så meget (17-19 dbA) som jeg ser som ingenting når jeg hører min galloperende hårtørrer PSU drøne XD. Glæder mig til min nye HX1000 fredag <3 :D

Så skal der synges Silent night !!^^
Gravatar #12 - Zombie Steve Jobs
7. okt. 2008 23:21
Well, har en gang sat fingeren i min cpucooler fan - det gjorde pisse nas, værre var det, at et af blandende knækkede af.

Det gjorde hele skidtet ustabilt og fik min ellers lydløse computer til at stå og hoppe som en vaskemaskine på sidste cyklus.

Men men, lidt sprit og tokomponents lim fik sat skidtet på og den kører skam stadig :D
Gravatar #13 - lolage
7. okt. 2008 23:53
Ak, der knækkede dog intet. Det er os kun en ud af hele 2 VGA blæsere så det ikk fordi det vil påvirke så meget. Har købt en ekstra blæser der er under GPU og blæser op "i den" og hjælper da lidt på MB også. Tror enda jeg vil smide et par billeder på forum når den er sat op :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login