mboost-dp1

Skal uploade en 700mb fil ...

Gå til bund
Gravatar #1 - lolage
1. nov. 2008 14:05
Hej,

jeg har et spil der hedder "Dungeon keeper gold", men da min egen computer ikke har sit cd-drev sat til (mangler et kabel jeg ikke har), har jeg derfor istedet bare "lavet" spillet i en .ISO fil (fra original lovlig kopi af spillet skal det siges).

Problemet er at filen er hele 700mb, og kan ikke finde en side der tillader at én fil alene er 700mb at uploade. Nogen der kender en side, eller noget andet jeg kan gøre for at få filen over på min egen computer?

Har desværre ikke et stort nok usb-stik eller noget andet, internettet er mit eneste.

- På forhånd tak.
Gravatar #2 - Systran
1. nov. 2008 14:09
Kan du ikke bare købe en DVD-RW-skive, og skrive filen ned på den?
Ellers har jeg en kammerat, der har sådan et filopdelingsprogram, så man kan splitte filen op i x antal .rar-mapper, alt efter hvor stor man vil have, filen skal være. Kan ikke lige få fat på ham nu, men skriver når jeg ved hvad programmet hedder.
Gravatar #3 - Niklas H
1. nov. 2008 14:11
du kan bruge HJSplit til at dele en fil op i mindre filer. Du kan dernæst samle dem igen med samme program.
Gravatar #4 - lolage
1. nov. 2008 14:12
Jeg kan ikke bruge skiver da jeg skrev at den computer jeg skal have spillet på IKKE har sit CD-drev sat til, jeg mangler et kabel, ergo kan jeg ikke aflæse diske. Hvis jeg kunne ville jeg bare installere direkte fra den originale spille-disk ;).

Men ja, har set med at en fil opdelees i mange rar/zip filer, hvor én af dem så har det hele. Ved ikke hvordan det gøres men du må meget gerne skrive når du får fat i navnet på programmet fra din ven :)

Edit:
Prøver lige en gang og se hva jeg kan finde ud af med det.

Edit:
Kan ikke lige se funktionen. Hvor sq den være?
Gravatar #5 - Spiderboy
1. nov. 2008 14:12
Jeg mener både Winzip og Winrar kan opdele filer, hvis jeg ikke husker helt forkert.
Gravatar #6 - Systran
1. nov. 2008 14:14
HJSplit hedder det, ja! Smart :)
#4 Nå ja, tænkte mig ikke lige om med dvd'en, sorry.
Ellers har wupti.com tilbud på usb-stik i denne uge, 8 GB for 149,- har jeg set i tv :P
Gravatar #7 - lolage
1. nov. 2008 14:24
Nu har jeg opdelt filen i 3 dele á 190mb (den sidste er dog 163mb). Hva sq jeg så gøre for at få dem til at "virke" så jeg kan få min .ISO fil?

Ja, men prøver lige først gratis ;). Men tak for lige at sige det.
Gravatar #8 - Systran
1. nov. 2008 14:35
190 + 190 + 163 < 700
190 + 190 + 163 = 543

Synes, du sagde den fyldte 700 MB? :P
Gravatar #9 - mindzero
1. nov. 2008 14:37
#7:
Nilks (3) skrev:
du kan bruge HJSplit til at dele en fil op i mindre filer. Du kan dernæst samle dem igen med samme program.
Gravatar #10 - stargate
1. nov. 2008 14:47
du pakker den bare med Winrar deler den op i filer på 100000000 (100 MB) inde under det der hedder "opdel i flere delarkiver" og så flyt dem på din USB og i en tom mappe på den nye pc.

og det gør du til du har ALLE filer på den nye.

derefter udpakker du den bare på den nye pc.

hvis du ikke kan klare 100 mb kan du gøre det med mindre.

Nemt
Gravatar #11 - rasmusv
1. nov. 2008 15:06
#1 getdropbox.com giver 2GiB plads - gratis - og det fungerer ganske fint. Der skulle heller ikke være begrænsning på den enkelte filstørrelse. Så skal den i hvert fald være større end 1,2GiB som er det største jeg ar prøvet.

#2 - #10 -- pænt besværlige metoder i har gang i.
Gravatar #12 - myplacedk
1. nov. 2008 16:35
Hvorfor ikke bare overføre direkte fra den ene maskine til den anden over netværket?

Hvis de ikke fysisk er i nærheden af hinanden, kan du nok stadig godt overføre direkte fra den ene til den anden over internettet.
Gravatar #13 - Systran
1. nov. 2008 16:42
kan det ikke tage op til flere dage?
Gravatar #14 - lolage
1. nov. 2008 16:43
- Alt slettet -

Har fået filerne over nu, brugte #10's metode. Tak for hjælpen ALLE.
Gravatar #15 - myplacedk
1. nov. 2008 17:10
Systran (13) skrev:
kan det ikke tage op til flere dage?

Joh. Men det kan da også være at det kan gøres på nogle sekunder.
Gravatar #16 - stargate
1. nov. 2008 17:51
rasmusv (11) skrev:

#2 - #10 -- pænt besværlige metoder i har gang i.

så mener du det er nemmere at sende en fil ud på nettet (kan tage flere timer hvis man ikke har fiber) og så hente dem ned igen.
Jeg vil mene det er nok 10 gange hurtigere at flytte dem til en usbdisk og ud på den nye.

og jeg har set rarfiler på over 42 GB i total (har selv lavet en .rar fil på 4.2 GB med et password som indeholder min privat foto´s)
Gravatar #17 - rasmusv
1. nov. 2008 18:33
"Jeg vil mene det er nok 10 gange hurtigere at flytte dem til en usbdisk og ud på den nye."
Ja under antagelse af at computerne befinder sig på samme sted. Det gør de sandsynligvis ikke da han så nok bare havde overført via lokal netværk. På den billigste forbindelse cybercity tilbyder, som jeg har, vil det tage mig omkring 2 timer at up- og downloade filen - det inklusive mulighed for pause af upload, samt du bare skal flytte en fil over i en mappe. USB-metoden kræver aktiv indblanding og er stærkt afhængig af hvor langt computerne befinder sig fra hinanden.
Mit bedste gæt er at indlægget er en fin måde at spørge på hvordan ham og kammeraten lettest deler lidt filer mellem sig på konstant basis uden for meget bøvl. Alternativt havde jeg bare købt en 16GB memorystick - Metro havde en til under 200 kr. for et par uger siden...
Gravatar #18 - searchia
1. nov. 2008 21:06
han kunne også havde brugt http://filedropper.com/ du kan uploade op til 5 gb
Gravatar #19 - lolage
1. nov. 2008 22:28
Det var ikke mellem en kammerat og mig, men mellem min stationære og min bærbar som er i samme hus ;). Men ved ikke hvordan man sender filer via lokalt netværk som du nævner.

Men har filerne på computeren nu, brugte mobilen som "usb-stick" og delte 700mb filen op i 11 dele á ca. 55mb.
Gravatar #20 - reefermadness  
2. nov. 2008 10:43
#19 - Til en anden gang så ville det nok gå MEGET hurtigere hvis du overførte over lokalt net...

det gør man ved at f.eks dele den mappe iso filen ligger i ved at højre klikke på den og vælge deling...

Så er det bare at skrive \\computernavnEllerIp i kør på den computer du skal hente spillet til og kopiere filen...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login