mboost-dp1

Skal US forum gå efter US lov?

Gå til bund
Gravatar #1 - lolage
24. apr. 2009 16:21
Yo >_>

For nyligt blev jeg banned på et forum..
You have been banned for the following reason:
Have to be 18, come back when you are.

US lov siger at man skal være 18 eller over for at se det materiale der er på forumet, men hvor det i Danmark kun er 15, (er 16..). Serveren er i US.

Spørgsmålet er om jeg skal gå ind under US loven på deres forum, eller skal de gå efter loven fra det land brugeren kommer fra? ..for så skal mit ban jo ophæves. :|

En admin fortalte derinde de personligt har haft problemer med US goverment fordi der var nogle der var under 18, men kan de gøre noget som helst i det lange løb mod forumet/brugeren?

edit:
holder hjemmesiden for mig selv (privat), men i kan vel regne ud hvad det er når man skal være 18. ;)
Gravatar #2 - kimx
24. apr. 2009 16:25
Uanset hvilken lov de følger så er det vel ligegyldigt hvis de har nogle regler der siger at man skal være over 18.
Gravatar #3 - arne_v
24. apr. 2009 16:25

Brugerne af et web site skal følge de regler som ejerne af web sitet opstiller. Vil et web site kun have brugere >= 18 år, så er det deres ret.

Ejerne af et web site vil normalt kun skulle overholde lovene i det land hvor web sitet er hostet.

Gravatar #4 - lolage
24. apr. 2009 16:33
kimx (2) skrev:
Uanset hvilken lov de følger så er det vel ligegyldigt hvis de har nogle regler der siger at man skal være over 18.

De har kun den regel fordi loven siger det og fordi staten har været over dem pga. "minors".

arne_v (3) skrev:

Ejerne af et web site vil normalt kun skulle overholde lovene i det land hvor web sitet er hostet.

Damn to hell x(. Ville de kunne lukke siden hvis de ikke fulgte den?
Gravatar #5 - arne_v
24. apr. 2009 16:41

lolage (4) skrev:
Ville de kunne lukke siden hvis de ikke fulgte den?

For at undlade at gribe ind overfor <18 årige på et sex site?

Ja. De skulle nok være heldige hvis de undgik 10 års fængsel!

Gravatar #6 - lolage
24. apr. 2009 17:21
Ærgeligt. Så må man jo vente :|.
Tak for hjælpen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login