mboost-dp1

Skole Overvågning (blokering af youtube)... = hvor omfattende? + undgås hvordan?

Gå til bund
Gravatar #1 - stvcurious
4. apr. 2008 14:28
Hej...
Jeg er startet på en skole hvor man får sin egen bærbar.
Hørte så de andre sige at youtube var blevet blocket, sådan så at for at hver side kunne loade, var der sat en tidsgrænse på 30 sek.

Prøvede at tjekke det ud i IE og rigtigt nok så kunne man overhovedet ikke loade youtube. Prøvede så i Firefox (var installeret)... her skete det samme :(... prøvede så at surfe via en proxy site, kunne nu godt komme ind på youtube, men jeg kunne ikke se videoerne på grund af at de ikke tilladede java...
Prøvede også Firefox Portable. Underligt nok skete det samme her. Havde ellers regnet med at blokeringen kun kunne lade sig gøre for programmer installeret i systemet?

Mit spørgsmål er: er det muligt at gå uden om denne blokering? virkelig irriterende at youtube ikke virker da jeg ville vise en video i en fremlæggelse.

Kunne også godt tænke mig at vide hvor omfattende denne overvågning er og hvordan det kan lade sig gøre? Kan de (dem jeg har fået bærbaren af og som har installeret det der er på den) se/overvåge alt hvad jeg laver på den? er der installeret et overvågningsprogram som overvåger alt? syntes det er skummelt... Fatter ikke hvordan det kan være at youtube.com kan blokeres for Firefox Portable. På min gamle skole blokerede de kun via IE...

Aner intet om blokering af programmer...
Gravatar #2 - Windcape
4. apr. 2008 14:58
Hvad med at fokusere på undervisningen istedet?

Desuden, så er det helt sikkert defineret på proxy niveau, at de annulere packet-recv efter 30 sekunder.

Og så er det umuligt at omgå, medmindre du er gode venner med 'da adminz'

YouTube er noget skrammel alligevel. Ting som man skal have adgang til er forums, irc og lign. hvor man kan lære noget.
Gravatar #3 - karga
4. apr. 2008 15:20
Du henter da bare den video når du er hjemme og tager den med, så den afspiller lokalt... simple as that? (er det stadig ikke lovligt at rippe videoer på youtube?)
Gravatar #4 - Magten
4. apr. 2008 15:25
Som #2 siger, så er der jo højst sandsynligt en grund til spærringen.. Spild af tid + skolens forbindelse..

Kom ikke og sig man ikke kan lære noget af det her:

Hvis det er ikke er - who cares? :)
Gravatar #5 - myplacedk
4. apr. 2008 17:05
Hvad sker der hvis du bruger den bærbare på en anden forbindelse end skolens? Virker det så?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login